TR EN

MODADA TEMEL SANAT VE TASARIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTP157 MODADA TEMEL SANAT VE TASARIM 1 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ESRA OBUT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilerin tasarım disiplinlerine özgü temel öğeler doğrultusunda yaratıcılıklarını ve görsel algılama yeteneklerini geliştirmektir.
İçerik: Görsel tasarım ilke ve öğeleri, nokta-çizgi çalışmaları, açık koyu tonlama çalışmaları, renk bilgisi, farklı renk tonları ile kompozisyon oluşturma gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel tasarım ilke ve öğelerini kavrar.
Perspektif ilkelerine uygun çizimler yapar.
Temel ilkeler doğrultusunda özgün yüzey çalışmaları yapar.
Çeşitli materyal ve kaynakları kullanma becerisini geliştirir.
Renk karışımları ve renk tonlama çalışmaları yapar.
Açık-koyu, ışık-gölge ile tonlama çalışmaları yapar.
Yaratıcı görsel iletişimi gerçekleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin içeriği ve atölye kuralları hakkında bilgilendirme. Haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Malzeme bilgilendirmesi. Temel Sanat Eğitimi ile ilgili genel bilgilendirmeler. Kara kalem ilk çizgi çalışmaları Anlatım, soru-cevap
2 Malzeme hazırlığı Çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar, özgün yüzey çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
3 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Nokta uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar, özgün yüzey çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
4 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Açık-koyu-ışık-gölge ile tonlama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
5 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Açık-koyu-ışık-gölge-doku ile obje çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
6 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Nokta-çizgi-tonlama ile özgün yüzey, kompozisyon çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
7 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Nokta-çizgi-tonlama ile özgün yüzey, kompozisyon çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Perspektif ilkelerine uygun çizimlerin yapılması Anlatım, soru-cevap, uygulama
10 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Renkte temel kavramlar ve renk çemberi Anlatım, soru-cevap, uygulama
11 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Renk kontrastlıkları, Renk tonlama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
12 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Uygulama kişisel yorum çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
13 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Uygulama kişisel yorum çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
14 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Uygulama kişisel yorum çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
15 Malzeme hazırlığı, yorum çalışmaları Uygulama kişisel yorum çalışmaları Anlatım, soru-cevap, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

PARRAMON, J., (1997)," Işık ve Gölge", Remzi Kitabevi
Gökaydın, N.,(2002),"Temel sanat eğitimi" , MEB yayınevi
Işıngör, M. & Eti, E. (1986). Temel Sanat Eğitimi-Resim Teknikleri-Grafik Resim. Türk Tarih Kurumu Basımevi.
Sorger, R & Udale, J. (2013). Moda Tasarımının Temelleri. Literatür

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the fundamental design principles of art-oriented
5
2
Becomes equipped with theoretical knowledge about computer programs
0
3
Makes techniqual presentations of visual designs
5
4
Uses technical knowledge for fashion design
5
5
Recognize the types and properties of textile fibers.
1
6
Knows textile materials and textile auxiliaries
0
7
Knows authorities of the fashion design
0
8
Follows the works of authorities in the field of fashion design
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can design a collection and project, in the light of a specified theme.
5
2
Knowledge of contemporary issues related to professional practice matches with aesthetic perspective.
3
3
Efficiently uses the necessary informations about technology for fashion design applications
4
4
Designs and delivers visual collections and reviews.
5
5
Gets vocational-technical knowledge about design, implementation and production
0
6
Uses technological tools, equipment and machinery in the field of design
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize textile raw materials.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepares orriginal collections according to the selected theme
5
2
Prepares the molds of the designs
0
3
Produces a product by sewing his/her designs
0
4
Makes the presentation of his/her designs by the artistic drawings.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual; interdisciplinary work effectively in accordance with the principles of harmony.
5
2
Vocational and social issues are effectively involved in the work of the team created.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To work on a global scale foreign language knowledge, communication skills and have the vision.
3
2
Life-long learning is conscious of the need.
5
3
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
5
4
Objective external perspective on their work with competence and self-criticism would follow.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Effective visual, written and verbal communication.
5
2
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values ​​and environmental protection issues will have sufficient awareness.
4
3
Is capable of analytical thinking and problem solving.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Practical fashion design processes are designed
5
2
Fashion design performs processes according to the purpose
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 10 50
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 2 16
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0