Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP152 | MODA İLLÜSTRASYONU | 2 | 4 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Giysi kalıbı hazırlama ve üretimi aşamalarında ihtiyaç duyulan; tasarlanan giysinin özelliklerinin tam olarak belirtildiği, gerçek vücut oranlarına uygun siluet üzerinde veya yalın, grafiksel teknik detayları kapsayan çizim kurallarını, kavramları öğrenmek, uygulama becerisi kazanmak ve geliştirmek. |
İçerik: | Moda silueti çiziminde dikkat edilmesi gereken ölçü oran kriterleri,Silüet çiziminin taşıması gereken özellikler ve çizim kuralları. Üzerinde teknik çizim yapılacak silüetin hazırlanması, Giysi detay çizim kuralları ve kavramları. (Pens, yırtmaç, pili, büzgü kemer ve benzeri kapama gereçleri), Giysi detay çizimi ile ilgili eskiz çalışmaları. (fermuar, fleş, ilik, düğme,nervür, volan), Etek teknik çizimleri ile ilgili çalışmalar. (düz dar, evaze, parçalı, kloş, yarım daire, daire, büzgülü,pilili, anvelop vb. model uygulamalı etek çizimleri), Pantolon çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend), Kol çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend), Yaka çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend), Üretim için teknik föy hazırlama. (Basit bir model uygulaması için.), Farklı dokularda kumaş yüzeylerinin, yardımcı malzeme ve aksesuarların renkli çizim teknikleri, Ünlü moda illüstratörlerinin giysi ve siluet çalışmalarından örneklerin sunumu, Sunum için artistik moda silueti çizim ve boyama tekniklerini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Moda Silueti çizebilir ve tasarlanan giysileri bu siluetlere giydirebilir. |
Giysilerin üretime hazır halde görünümünü elde edebilir. |
Modelin parçalarını detayları ile ifade edebilir. |
Model üzerinde dikiş özelliklerini gösterebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Moda silueti çiziminde dikkat edilmesi gereken ölçü oran kriterleri | Sözlü ve görsel anlatım |
2 | - | Silüet çiziminin taşıması gereken özellikler ve çizim kuralları. Üzerinde teknik çizim yapılacak silüetin hazırlanması. | Sözlü ve görsel anlatım |
3 | Pens, yırtmaç, pili, büzgü kemer,kapama gereçleri hakkında araştırmak | Giysi detay çizim kuralları ve kavramları. (Pens, yırtmaç, pili, büzgü kemer ve benzeri kapama gereçleri) | Teorik - Uygulama |
4 | fermuar, fleş, ilik, düğme,nervür, volan hakkında araştırmak | Giysi detay çizimi ile ilgili eskiz çalışmaları. (fermuar, fleş, ilik, düğme,nervür, volan) | Teorik - Uygulama |
5 | Etek modelleri ile ilgili araştırmak | Etek teknik çizimleri ile ilgili çalışmalar. (düz dar, evaze, parçalı, kloş, yarım daire, daire, büzgülü,pilili, anvelop vb. model uygulamalı etek çizimleri) | Teorik - Uygulama |
6 | Pantolon modelleri ile ilgili araştırmak | Pantolon çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend) | Teorik - Uygulama |
7 | Kol modelleri ile ilgili araştırmak | Kol çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend) | Teorik - Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yaka modelleri ile ilgili araştırmak | Yaka çizimleri ile ilgili çalışmalar. (Klasik, modern, trend) | Teorik - Uygulama |
10 | Föy şablonu hazırlamak | Üretim için teknik föy hazırlama. (Basit bir model uygulama) | Teorik - Uygulama |
11 | Etek modelleri ile ilgili araştırma | Üretim için teknik bir föy hazırlama. (Komplike bir model uygulama) | Teorik - Uygulama |
12 | Farklı dokularda kumaş araştırması yapmak | Üretim için teknik bir föy hazırlama. | Uygulama |
13 | - | Ünlü moda illüstratörlerinin giysi ve siluet çalışmalarından örneklerin sunumu | Uygulama |
14 | Boyama teknikleri hakkında çalışma yapmak | Sunum için artistik moda silueti çizim ve boyama teknikleri | Uygulama |
15 | Boyama teknikleri hakkında çalışma yapmak | Sunum için artistik moda silueti çizim ve boyama teknikleri | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dawber, M.,(2008), Big Book of Fashion Illustration |
Kiiper, A.,(2013), Moda İllüstrayonları:İlham ve Teknik, Bilge Kültür Sanat Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the fundamental design principles of art-oriented
|
5 | |||||
2 |
Becomes equipped with theoretical knowledge about computer programs
|
1 | |||||
3 |
Makes techniqual presentations of visual designs
|
5 | |||||
4 |
Uses technical knowledge for fashion design
|
5 | |||||
5 |
Recognize the types and properties of textile fibers.
|
3 | |||||
6 |
Knows textile materials and textile auxiliaries
|
3 | |||||
7 |
Knows authorities of the fashion design
|
4 | |||||
8 |
Follows the works of authorities in the field of fashion design
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can design a collection and project, in the light of a specified theme.
|
5 | |||||
2 |
Knowledge of contemporary issues related to professional practice matches with aesthetic perspective.
|
3 | |||||
3 |
Efficiently uses the necessary informations about technology for fashion design applications
|
4 | |||||
4 |
Designs and delivers visual collections and reviews.
|
5 | |||||
5 |
Gets vocational-technical knowledge about design, implementation and production
|
4 | |||||
6 |
Uses technological tools, equipment and machinery in the field of design
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize textile raw materials.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepares orriginal collections according to the selected theme
|
5 | |||||
2 |
Prepares the molds of the designs
|
1 | |||||
3 |
Produces a product by sewing his/her designs
|
1 | |||||
4 |
Makes the presentation of his/her designs by the artistic drawings.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual; interdisciplinary work effectively in accordance with the principles of harmony.
|
5 | |||||
2 |
Vocational and social issues are effectively involved in the work of the team created.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To work on a global scale foreign language knowledge, communication skills and have the vision.
|
4 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
4 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
3 | |||||
4 |
Objective external perspective on their work with competence and self-criticism would follow.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication.
|
3 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues will have sufficient awareness.
|
4 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Practical fashion design processes are designed
|
4 | |||||
2 |
Fashion design performs processes according to the purpose
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |