TR EN

DESEN TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTP154 DESEN TEKNİKLERİ 2 2 1 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Desen oluşturma prensiplerine bağlı kalarak, renklendirme, varyant ve raport hazırlama süreçlerinin uygulanması amaçlanmaktadır.
İçerik: Çizgisel, geometrik, bitkisel, etnik formalarda desen oluşturma, oluşturulan desenlerin renklendirme çalışmalarının yapılması ve kumaş manipülasyon çalışmaları yaparak öğrencilerin tasarım becerilerinin pekiştirilmesi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çizgi ve desenin önemini kavrayabilmek
Öğrencinin biçime bakışındaki gelişimi sağlayabilmek
Analiz yeteneğini geliştirip kavrayabilmek.
Görsel algıda estetik beğeninin gelişimini sağlayabilmek
Çok boyutlu bakışın gelişimini sağlayabilmek
Oran ,hareket ,hacim ,perspektif,ışık,espas gibi kavramları ortaya koyabilmek.
Tarihteki sanatçıların çizgi dünyasını yorumlayabilmek
Kendine özgü duygu ve düşünceyi desen yoluyla ifade edebilmeyi sağlayabilmek.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı-görsel kaynaklar Desen tasarımı ve süreçleri hakkında bilgi Sunum
2 Yazılı-görsel kaynaklar Desen raport hazırlama ve varyant oluşturma çalışmaları Sunum,uygulama
3 Çizgisel desen tasarımları hazırlamak Çizgisel desen tasarımları ve raport, renklendirme çalışmaları Sunum,uygulama
4 Geometrik desen tasarımları hazırlamak Geometrik desen tasarımları ve raport, renklendirme çalışmaları Sunum,uygulama
5 Bitkisel desen tasarımları hazırlamak Bitkisel desen tasarımları ve raport, renklendirme çalışmaları Sunum,uygulama
6 Etnik desen tasarımları hazırlamak Etnik desen tasarımları ve raport, renklendirme çalışmaları Sunum,uygulama
7 Farklı dokularda materyal araştırmaları yapmak Yüzey çalışmaları Sunum,uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Farklı dokularda materyal araştırmaları yapmak Yüzey çalışmaları Sunum,uygulama
10 Yüzey tasarım çalışmaları yapmak Boya ile yapılan Manipülasyon teknikleri Sunum,uygulama
11 Yüzey tasarım çalışmaları yapmak Dikiş ile yapılan Manipülasyon teknikleri Sunum,uygulama
12 Yüzey tasarım çalışmaları yapmak Karışık teknik Mix-media Sunum,uygulama
13 Tema belirleyerek, mood board hazırlamak Giysi ürün grubuna göre desen tasarlama Sunum,uygulama
14 Tema belirleyerek, mood board hazırlamak Aksesuar ürün grubuna göre desen tasarlama Sunum,uygulama
15 Desen ve ürün belirlemek Ürün üzerine desen uygulama çalışması Sunum,uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gombrich E.H., (2019) "Sanatın Öyküsü" Çev. Erduran E., Erduran Ö., Remzi Kitabevi
Grabowski B., Fick B., (2012) " Baskıresim" Çev. Eskier Atay S., Tunç A.Z., Karakalem Kitabevi
Derman Ç., Birol İ., (2018) "Türk Tezyini Sanatlarında Motifler" Kubbealtı Akademisi Kültür ve Sanat Vakfı
Müftüoğlu M. O.,(2011) "Desen" Say Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the fundamental design principles of art-oriented
5
2
Becomes equipped with theoretical knowledge about computer programs
4
3
Makes techniqual presentations of visual designs
4
4
Uses technical knowledge for fashion design
3
5
Recognize the types and properties of textile fibers.
4
6
Knows textile materials and textile auxiliaries
4
7
Knows authorities of the fashion design
5
8
Follows the works of authorities in the field of fashion design
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can design a collection and project, in the light of a specified theme.
5
2
Knowledge of contemporary issues related to professional practice matches with aesthetic perspective.
4
3
Efficiently uses the necessary informations about technology for fashion design applications
5
4
Designs and delivers visual collections and reviews.
5
5
Gets vocational-technical knowledge about design, implementation and production
4
6
Uses technological tools, equipment and machinery in the field of design
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize textile raw materials.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepares orriginal collections according to the selected theme
4
2
Prepares the molds of the designs
0
3
Produces a product by sewing his/her designs
2
4
Makes the presentation of his/her designs by the artistic drawings.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual; interdisciplinary work effectively in accordance with the principles of harmony.
4
2
Vocational and social issues are effectively involved in the work of the team created.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To work on a global scale foreign language knowledge, communication skills and have the vision.
4
2
Life-long learning is conscious of the need.
4
3
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
5
4
Objective external perspective on their work with competence and self-criticism would follow.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Effective visual, written and verbal communication.
4
2
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values ​​and environmental protection issues will have sufficient awareness.
5
3
Is capable of analytical thinking and problem solving.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Practical fashion design processes are designed
4
2
Fashion design performs processes according to the purpose
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 8 16
Proje Hazırlama 2 8 16
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 4 8
Yerinde Uygulama 2 2 4
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0