Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MTP252 | MODA TASARIM UYGULAMASI | 4 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Zihinde canlandırılan imgeyi 3 boyutlu bir giysi tasarımına dönüştürebilme ve bir koleksiyon hazırlayabilme yetisinin tüm teknik bilgi ve estetik becerileri ile öğrenciye kazandırılmasıdır. |
İçerik: | Belirlenen proje konusuna (temaya) uygun olarak özgün giysi tasarımları oluşturulması, tasarımların teknik ve artistik çizimlerinin yapılması, temel kalıpların oluşturulması ve bu kalıplar üzerinde model uygulama çalışmalarının yapılması, malzeme ve aksesuar seçimi, kesim ve tekniğe uygun dikim işlemlerinin yapılması ile koleksiyon hazırlama sürecinin tüm aşamalarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Koleksiyon ile ilgili temel bilgileri ifade eder. |
Koleksiyonu oluşturan parçaları, temaya uygun olarak tasarlar. |
Taslaklar içinden seçilen koleksiyon parçalarının illüstrasyonlarını yapar. |
Üretilecek tasarımların teknik çizim çalışmasını yapar. |
Tasarladığı giysilerin kalıbını çıkarabilme becerisine sahip olur. |
Projeyi teknik detaylara uygun olarak ürüne dönüştürür. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin genel tanımı, dönem içinde izlenecek yöntem ve konular, kullanılacak malzemelerin tanımı, koleksiyonun tanımı, koleksiyon hazırlama süreci aşamaları sezon moda trendleri ve sanat akımlarının analizi. | Teorik anlatım |
2 | Trend araştırmaları, koleksiyon teması ile ilgili araştırma, Storyboard için ön hazırlık ve materyallerin temini | Koleksiyon hazırlama süreci aşamaları, sezon moda trendleri ve sanat akımlarının analizi, storyboard çalışmaları. | Teorik anlatım |
3 | Storyboard çalışmasının tamamlanması | Storyboard çalışmaları, tasarım eskiz çizimleri yapma | Uygulama |
4 | Eskiz çaizimlerin tamamlanması | Tasarım eskiz çizimleri yapma, Artistik ve teknik çizim çalışmaları | Uygulama |
5 | Teknik çizim ve artistik çizim çalışmasının tamamlanması | Artistik ve teknik çizim çalışmaları | Uygulama |
6 | Temel beden kalıplarının oluşturulması | Kalıp- model uygulamaları | Uygulama |
7 | Kalıp çalışmaları | Kalıp- model uygulamaları | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kalıp çalışmaları | Kalıp- model uygulamaları | Uygulama |
10 | - | Kesim işleminde dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili bilgilendirme, tekniğe uygun kesim işlemi yapma | Uygulama |
11 | Ürün dikim çalışmaları | Kesim işleminde dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili bilgilendirme, tekniğe uygun kesim işlemi yapma | Teorik - Uygulama |
12 | Ürün dikim çalışmaları | Prototip (örnek ürün) oluşturma | Uygulama |
13 | Ürün dikim çalışmaları | Prototip (örnek ürün) oluşturma | Uygulama |
14 | Ürün dikim çalışmaları | Prototip (örnek ürün) oluşturma | Uygulama |
15 | - | Koleksiyonun sunumu ve son kontroller | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Singer, Ruht, Fabric Manipulation: 15 Creative Sewing Techniques, 2013. |
Renfrew, C. ve Renfrew, E. (2014). Moda Tasarımında Koleksiyon Geliştirme. Literatür Yayınları. |
Seivewright, S. (2013). Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım. Literatür Yayınları. |
McAssey, J. ve Buckley C. (2013). Moda Tasarımında Stil Yaratmak. Literatür Yayınları. |
Fischer, A. (2018). Moda Tasarımında Giysi Teknikleri. Literatür Yayınları. |
Krausse, A. (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. Literatür Yayıncılık. |
Antmen, A. (2019). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Sel Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes the fundamental design principles of art-oriented
|
4 | |||||
2 |
Becomes equipped with theoretical knowledge about computer programs
|
1 | |||||
3 |
Makes techniqual presentations of visual designs
|
5 | |||||
4 |
Uses technical knowledge for fashion design
|
5 | |||||
5 |
Recognize the types and properties of textile fibers.
|
5 | |||||
6 |
Knows textile materials and textile auxiliaries
|
5 | |||||
7 |
Knows authorities of the fashion design
|
5 | |||||
8 |
Follows the works of authorities in the field of fashion design
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can design a collection and project, in the light of a specified theme.
|
5 | |||||
2 |
Knowledge of contemporary issues related to professional practice matches with aesthetic perspective.
|
5 | |||||
3 |
Efficiently uses the necessary informations about technology for fashion design applications
|
2 | |||||
4 |
Designs and delivers visual collections and reviews.
|
4 | |||||
5 |
Gets vocational-technical knowledge about design, implementation and production
|
5 | |||||
6 |
Uses technological tools, equipment and machinery in the field of design
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize textile raw materials.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepares orriginal collections according to the selected theme
|
5 | |||||
2 |
Prepares the molds of the designs
|
2 | |||||
3 |
Produces a product by sewing his/her designs
|
5 | |||||
4 |
Makes the presentation of his/her designs by the artistic drawings.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual; interdisciplinary work effectively in accordance with the principles of harmony.
|
4 | |||||
2 |
Vocational and social issues are effectively involved in the work of the team created.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To work on a global scale foreign language knowledge, communication skills and have the vision.
|
4 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
5 | |||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
3 | |||||
4 |
Objective external perspective on their work with competence and self-criticism would follow.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication.
|
3 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues will have sufficient awareness.
|
3 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Practical fashion design processes are designed
|
5 | |||||
2 |
Fashion design performs processes according to the purpose
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 4 | 1 | 4 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |