TR EN

BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODA TASARIMI II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTP256 BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODA TASARIMI II 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrenci bu ders sonunda bilgisayar destekli tasarım programlarında geometrik çizim ve düzenleme komutlarını kullanabilecek, çizimler üzerinde renklendirme ve kumaş tasarımları yapabilecek ve sunum dosyası hazırlayabilecektir.
İçerik: Tema belirleyerek, koleksiyonun tüm sürecinin, Temel Çizim Araç Çubuklarını Kullanma, Geometrik Araç Çubuklarını Kullanma, Geometrik Araç Çubukları ve Temel Çizim Araç Çubuklarını Kullanarak Serbest Kompozisyonlar Oluşturma, Etek Tasarımları Oluşturmak, Gömlek Tasarımları Oluşturmak, Elbise Tasarımları Oluşturmak, Pantolon Tasarımları Oluşturmak, Siluet Oluşturma Çalışmaları, Siluet Üzerine Tasarım Oluşturma, Detaylı Tasarım Föyü Oluşturma, Sunum Dosyası Oluşturma çalışmalarının bilgisayar ortamında hazırlamasını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Renklendirme ve kumaş giydirme komutlarını kullanır.
Koleksiyonunun tüm aşamalarını bilgisayarda hazırlar.
Koleksiyonunu katalog haline getirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Geometrik çizim komutlarını kullanmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
2 - Temel çizim komutlarını kullanmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
3 - Renklendirme ve kaydetme komutlarını kullanmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
4 Model araştırması yapmak Giysi teknik çizimi yapmak (Etek) Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
5 Model araştırması yapmak Giysi teknik çizimi yapmak (Elbise) Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
6 Model araştırması yapmak Giysi teknik çizimi yapmak (Pantolon) Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
7 Model araştırması yapmak Model uygulamalı giysi çizim çalışmaları yapmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Model araştırması yapmak Model uygulamalı giysi çizim çalışmaları yapmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
10 Farklı pozlarda siluet araştırması yapmak Siluet oluşturma çalışmaları yapmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
11 Model eskizi hazırlamak Siluet üzerine tasarım oluşturma çalışmaları yapmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
12 Model eskizi hazırlamak Siluet üzerine tasarım oluşturma çalışmaları yapmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
13 Model eskizi hazırlamak Siluet üzerine tasarım oluşturma çalışmaları yapmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
14 Model eskizi hazırlamak Detaylı tasarım föyü oluşturma çalışmaları yapmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
15 Model eskizi hazırlamak Sunum dosyası oluşturma çalışmaları yapmak Anlatım, Gösteri, Gösterip-yaptırma, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tallon K. (2009). Dijital Moda Çizim. Güncel Yayıncılık.
SZKUTNICKA B. (2011). Moda Tasarımında Teknik Çizim. Karakalem Yayıncılık.
Bowles M., Isaac C. (2009). Dijital Tekstil Tasarımı. Kerasus.
Abling, B. (2013). Moda Tasarım Çizimleri. Kerasus.
Hopkins, J. (2013). Moda tasarımında Moda Çizimi. Literatür.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizes the fundamental design principles of art-oriented
5
2
Becomes equipped with theoretical knowledge about computer programs
5
3
Makes techniqual presentations of visual designs
5
4
Uses technical knowledge for fashion design
5
5
Recognize the types and properties of textile fibers.
0
6
Knows textile materials and textile auxiliaries
0
7
Knows authorities of the fashion design
4
8
Follows the works of authorities in the field of fashion design
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can design a collection and project, in the light of a specified theme.
5
2
Knowledge of contemporary issues related to professional practice matches with aesthetic perspective.
4
3
Efficiently uses the necessary informations about technology for fashion design applications
5
4
Designs and delivers visual collections and reviews.
5
5
Gets vocational-technical knowledge about design, implementation and production
0
6
Uses technological tools, equipment and machinery in the field of design
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize textile raw materials.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepares orriginal collections according to the selected theme
5
2
Prepares the molds of the designs
0
3
Produces a product by sewing his/her designs
0
4
Makes the presentation of his/her designs by the artistic drawings.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual; interdisciplinary work effectively in accordance with the principles of harmony.
5
2
Vocational and social issues are effectively involved in the work of the team created.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To work on a global scale foreign language knowledge, communication skills and have the vision.
0
2
Life-long learning is conscious of the need.
3
3
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
4
4
Objective external perspective on their work with competence and self-criticism would follow.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Effective visual, written and verbal communication.
3
2
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values ​​and environmental protection issues will have sufficient awareness.
5
3
Is capable of analytical thinking and problem solving.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Practical fashion design processes are designed
5
2
Fashion design performs processes according to the purpose
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 4 4
Proje Hazırlama 1 4 4
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 12 48
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0