Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTP153 |
IŞIK TEKNİĞİ |
1 |
4 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. MURAT ÇİL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Işık türlerinin detaylı tanımı, çeşitli alanlarda çekim amacıyla ışık tekniklerinin kavranması, doğal ve yapay ışık türlerinin anlaşılması,ışık kullanım tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Sinema ve tiyatro için ışık, Görüntü oluşumunda ışığın rolü, Sinema için ışık,Televizyon kullanımı için ışık düzenlemesi, Doğal ışık - Yapay ışık, Işığın temel özellikleri, Işık renk sıcaklığı, Işık fonksiyonları, Atölye calışması, Fotoğraf için ışık, Işık ve renk kontrolü nasıl yapılır, Filtre ve aksesuarları kullanabilme bilgisi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Işığı ve renk sıcaklığını tanımlama bilgisi. |
Işığın özelliklerini ve türlerini ifade edebilme. |
Sinema ve fotoğrafta ışık tekniklerini açıklayabilme. |
Işığın yönünü kullanarak çekim planı hazırlayabilme. |
Aydınlatma tekniklerini uygulama becerisi. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Işığın temel özellikleri |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
2 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Işık renk sıcaklığı |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
3 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Görüntü oluşumunda ışığın rolü |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
4 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Işık fonksiyonları |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
5 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Doğal ışık - Yapay ışık |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
6 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Temel ışıklandırma teknikleri |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
7 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Sinema için ışık |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Televizyon kullanımı için ışık |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
10 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Fotoğraf için ışık |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
11 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Işık ve renk kontrolü |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
12 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Filtre ve aksesuarlar |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
13 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Uygulama çalışmaları değerlendirmeleri |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
14 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Uygulama çalışmaları değerlendirmeleri |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
15 |
Uygulama çalışmasına hazırlık |
Genel ders tekrarı |
Sunum, Anlatım, Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Taylaner S. Sinema ve televizyon için aydınlatma tekniği 2007 İSTANBUL |
Ünal Y. Drama Sanatı ve Sinema 2008 İSTANBUL |
Sayın Z. Tersten Perspektif 2001 İSTANBUL |
Milerson, G. Sinema ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği 2007 İSTANBUL. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
In theoretical terms about the work in the area of radio-television department at a level ensuring the competency and proficiency levels have relationships with the teaching of creative ideas.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Information communication technology is highly developed individuals graduate from this department nowadays, as people trained and factual knowledge in the sense of media literacy to bring it to a higher level should establish a quality level.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Theoretically able to work in the mass media to educate people and theoretical sense of perspective that can renew itself and create a broad vision ..
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To practice a degree in Radio and Television in the sense of people having various facilities and from school when they are mez Dunn in the light of these applications have the skills to work in the media should be.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to work independently and to do original work to educate individuals who can take responsibility and ensure that you receive in the media.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Learning is a process that can be understood at the level of competence and learning to be open to new communication tools that analyze the mass of the people to enable them to work on.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Contact our era can be described as a social skills, social competence of individuals to make progress in the media as a target to create.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Media people involved in high-level competencies specific to the field to move to a point and noting areas to ensure successful employment of individuals.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
1 |
1 |
1 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
8 |
4 |
32 |
Yerinde Uygulama |
8 |
4 |
32 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
122 |
|
Genel Toplam |
122 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|