TR EN

RADYO VE TELEVİZYONA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTP157 RADYO VE TELEVİZYONA GİRİŞ 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile, televizyonda ve radyoda yapım- yönetim sürecinin tüm basamaklarının ve kavramlarının (kurgu, ışık, ses, renk vb.) temel düzeyde öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; Radyonun işlevleri ve Radyoda Program türleri, Radyo yayın sistemleri, Program Yapım Aşamaları, Program Öneri Formu Hazırlama, radyo çalışanlarının görev tanımları, Radyoda Çalışan Kişiler ve Görev Tanımları, Dinleyici Araştırmaları, Televizyon programlarında hazırlık süreci, Televizyonda çalışan kişiler ve görev tanımları, Kamera Türleri ve Açılar, Filtreler, Çekim Ölçekleri, Işık ve Aydınlatma, Mekan Türleri, Makyaj, Dekor ve Kostüm, Tv'de Ses: Ses ve Müzik Çeşitleri, Mikrofon Türleri, Kurgu ve Kurguda Geçişler, Görüntü Kompozisyonu konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Radyo ve TV program yapımcılığına dair temel kavramları bilir ve tanımlar.
Yapım- Yönetim süreci ile ilgili basamakları açıklar.
Teknik ekipman türlerini sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak Tarama Radyonun işlevleri ve Radyoda Program türleri Anlatım
2 Kaynak Tarama Radyo yayın sistemleri Anlatım
3 Kaynak Tarama Program Yapım Aşamaları Anlatım
4 Kaynak Tarama Program Öneri Formu Hazırlama Anlatım
5 Kaynak Tarama Radyoda Çalışan Kişiler ve Görev Tanımları, Dinleyici Araştırmaları Anlatım
6 Kaynak Tarama Televizyon programlarında hazırlık süreci Anlatım
7 Kaynak Tarama Televizyonda çalışan kişiler ve görev tanımları Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Tarama Kamera Türleri ve Açılar, Filtreler, Çekim Ölçekleri Anlatım
10 Kaynak Tarama Işık ve Aydınlatma Anlatım
11 Kaynak Tarama Mekan Türleri Anlatım
12 Kaynak Tarama Makyaj, Dekor ve Kostüm Anlatım
13 Kaynak Tarama Tv'de Ses: Ses ve Müzik Çeşitleri, Mikrofon Türleri Anlatım
14 Kaynak Tarama Kurgu ve Kurguda Geçişler Anlatım
15 Kaynak Tarama Görüntü Kompozisyonu Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aziz, A. (2007). Radyo Yayıncılığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Hart, C. (2007). Televizyon Program Yapımcılığı. İstanbul: Es Yayınları
Özalp, L. (2008). Bir Film Yapmak. İstanbul: Hil Yayın

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In theoretical terms about the work in the area of radio-television department at a level ensuring the competency and proficiency levels have relationships with the teaching of creative ideas.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Information communication technology is highly developed individuals graduate from this department nowadays, as people trained and factual knowledge in the sense of media literacy to bring it to a higher level should establish a quality level.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Theoretically able to work in the mass media to educate people and theoretical sense of perspective that can renew itself and create a broad vision ..
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To practice a degree in Radio and Television in the sense of people having various facilities and from school when they are mez Dunn in the light of these applications have the skills to work in the media should be.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work independently and to do original work to educate individuals who can take responsibility and ensure that you receive in the media.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learning is a process that can be understood at the level of competence and learning to be open to new communication tools that analyze the mass of the people to enable them to work on.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contact our era can be described as a social skills, social competence of individuals to make progress in the media as a target to create.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Media people involved in high-level competencies specific to the field to move to a point and noting areas to ensure successful employment of individuals.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 13 2 26
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0