TR EN

GÖRÜNTÜ İŞLEME TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTP160 GÖRÜNTÜ İŞLEME TEKNİKLERİ 2 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fotoğraf, resim gibi görsel malzemeleri tasarımda yararlanılacak şekilde işlemeyi öğretmek.
İçerik: Photoshop programını kullanarak Fotoğraf, resim gibi görsel malzemeleri, rötuş,kolaj gibi uygulamalar yaparak işlemeyi öğretmek

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Photoshop programını öğrenir.
Görsel tasarım konusunda bilgi sahibi olur.
Manipülasyon, kolaj ve efekt tekniklerini öğrenerek fotoğraflardan yeni bir görsel oluşturmayı öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Yazılı kaynaklar Dersin tanımı işlenecek konu ve uygulamalar hakkında genel bilgi, Tasarımın unsurları, temel ilkeleri Anlatım, soru / cevap, Uygulama
2 Yazılı kaynaklar Tasarım Süreci, photoshop nedir? nerede kullanılır? örneklerle açıklanması, Renklerin psikolojik mesajları, eskiz çalışmasına başlangıç Anlatım, soru / cevap, Uygulama
3 Yazılı ve görsel kaynaklar Gestalt teorisi / Strüktür ve mekan / Kompozisyon-görsel denge, Strüktür kavramı / rengin grafik tasarıma etkilerini öğrenmek ve uygulamalarını yapmak, eskiz çalışma devamı Anlatım, soru / cevap, Uygulama
4 Yazılı ve görsel kaynaklar Program tanıtımı, Program arayüz kullanımı, tool tanıtımı, paneller, kitap kapağı çalışması Anlatım, soru / cevap, Uygulama
5 Yazılı ve görsel kaynaklar Program kullanarak objeleri yapısal özelliklerine uygun stilize etmek, kitap kapağı çalışması devamı Anlatım, soru / cevap, Uygulama
6 Yazılı ve görsel kaynaklar Şekilleri taşıma, kopyalama, boyutlandırma, eğme, bükme, renklendirme Anlatım, soru / cevap, Uygulama
7 Yazılı ve görsel kaynaklar Piksel tabanlı programda metin düzenleme, nokta metni oluşturma, yol üzerine metin yazma Anlatım, soru / cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı ve görsel kaynaklar Dekupe kullanımı ve uygulaması Anlatım, soru / cevap, Uygulama
10 Yazılı ve görsel kaynaklar Doğru tasarımın ipuçları, konu ve mesaja uygunluk bakımından tasarımların değerlendirmesi, Göstergebilim, ikon oluşturma Anlatım, soru / cevap, Uygulama
11 Yazılı ve görsel kaynaklar İmge Bağlantılı Semboller Oluşturmak, Kitap ayracı serbest çalışma, ikon tasarımı devamı, Storyboard tanımı, uygulanış şekli Anlatım, soru / cevap, Uygulama
12 Yazılı ve görsel kaynaklar Seçmeli hikaye konu: Reklam çalışması devamı Anlatım, soru / cevap, Uygulama
13 Yazılı ve görsel kaynaklar Tasarımın hikayesine devam ederek storyboard çalışmasını şekillendirme Anlatım, soru / cevap, Uygulama
14 Yazılı ve görsel kaynaklar Özgün, yaratıcılığa, araştırmaya yönelik ortak ve bireysel çalışmalar, Anlatım, soru / cevap, Uygulama
15 Yazılı ve görsel kaynaklar Fikir ve mesajı anlatacak uygulamalar yapmak, final projesinin son hali değerlendirmesi, genel tekrar Anlatım, soru / cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Photoshop/ Carla Rose-Kate Binder, Photoshop/Scott Kelby, Bilgi Adam Yayınları, Konuyla ilgili yerli ve yabancı dergiler.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In theoretical terms about the work in the area of radio-television department at a level ensuring the competency and proficiency levels have relationships with the teaching of creative ideas.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Information communication technology is highly developed individuals graduate from this department nowadays, as people trained and factual knowledge in the sense of media literacy to bring it to a higher level should establish a quality level.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Theoretically able to work in the mass media to educate people and theoretical sense of perspective that can renew itself and create a broad vision ..
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To practice a degree in Radio and Television in the sense of people having various facilities and from school when they are mez Dunn in the light of these applications have the skills to work in the media should be.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work independently and to do original work to educate individuals who can take responsibility and ensure that you receive in the media.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learning is a process that can be understood at the level of competence and learning to be open to new communication tools that analyze the mass of the people to enable them to work on.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contact our era can be described as a social skills, social competence of individuals to make progress in the media as a target to create.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Media people involved in high-level competencies specific to the field to move to a point and noting areas to ensure successful employment of individuals.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 4 32
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 6 36
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0