TR EN

YAYIN GRAFİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTP254 YAYIN GRAFİĞİ 4 4 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SİMGE YILMAZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin masaüstü yayıncılık programı olan Adobe InDesign programının nasıl kullanılacağını ve resim ile yazıyı bir araya getirerek çoklu sayfalar tasarlaması amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, bilgisayar destekli sayfa tasarımı konusunda temel kavramlar, gazete sayfa tasarımında temel ilkeler ve gazete türleri,Yeni belge hazırlama, Adobe InDesign programında tools menüsü ve işlevleri, Adobe InDesign programında sayfalar üzerinde metin alanları oluşturma; text tool, Tipografi; yazı türleri, yazı stilleri, karakter ve paragraf panelleri, Swathes paneli ve Stroke paneli, Görsel unsurların sayfada kullanımı, Masterpage ve sayfaları numaralandırma, Clipping Path,Tablo yapımı, CMYK ve ekstra renklerin baskı öncesi ayarlanması, Gazetenin ilk sayfasını tasarlama, PDF kayıt formatının yapısı ve özellikleri konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Masaüstü yayıncılık programı olan InDesign programında yer alan menüleri tanımlar.
Masaüstü yayıncılık programında yer alan araçları kullanarak çoklu sayfalar yapar.
Belgelerin düzenlenmesi ve saklanması görevlerini yapar.
Tasarım programlarını kullanarak baskıya hazır materyal yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Makale tarama, Kitap okuma Dersin işleyişi ile ilgili genel bilgi, Bilgisayar destekli sayfa tasarımı konusunda temel kavramlar Anlatım, soru / cevap, Uygulama
2 Makale tarama, Kitap okuma Gazete sayfa tasarımında temel ilkeler ve gazete türleri, Adobe InDesign programında tools menüsü ve işlevleri, Örnek gazete sayfaları üzerinden çalışmalara başlama Anlatım, soru / cevap, Uygulama
3 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Tipografi; yazı türleri, yazı stilleri, karakter ve paragraf panelleri, Başlık türleri, Başlıkların boyutlandırılması Anlatım, soru / cevap, Uygulama
4 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Fotoğraf seçimi, Manşet ve Sürmanşet Anlatımı, Spor sayfalarının genel özellikleri, Sayfa düzeninde yaşanılan gelişmeler, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları Anlatım, soru / cevap, Uygulama
5 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Gazete tasarımında kullanılan diğer unsurlar, Magazin sayfalarının özellikleri, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları Anlatım, soru / cevap, Uygulama
6 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Tasarım prensipleri, Sayfa Tasarımında sık karşılaşılan sorunlar, Sayfa Kontrolü, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları Anlatım, soru / cevap, Uygulama
7 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları, projeler üzerine yorumlamalar Anlatım, soru / cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Ekonomi sayfalarının genel özellikleri, Ekonomi sayfaları uygulama Anlatım, soru / cevap, Uygulama
10 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi 3. sayfa haber sayfalarının genel özellikleri, Turizm gazeteleri özellikleri Anlatım, soru / cevap, Uygulama
11 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Arka Sayfa tasarımıTablo yapımı Anlatım, soru / cevap, Uygulama
12 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Kültür sanat sayfalarının genel özellikleri, Anlatım, soru / cevap, Uygulama
13 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Gazetenin ilk sayfasını tasarlama, CMYK ve ekstra renklerin baskı öncesi ayarlanması Anlatım, soru / cevap, Uygulama
14 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi PDF kayıt formatının yapısı ve özellikleri, proje değerlendirme Anlatım, soru / cevap, Uygulama
15 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Genel Tekrar Anlatım, soru / cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ambrose, G. Harris, P. (2013). grafik tasarımda sayfa düzeni. İstanbul: Literatür Yayınları.
Herkes için grafik tasarım. ( 2014 ). İstanbul: Pusula Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
In theoretical terms about the work in the area of radio-television department at a level ensuring the competency and proficiency levels have relationships with the teaching of creative ideas.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Information communication technology is highly developed individuals graduate from this department nowadays, as people trained and factual knowledge in the sense of media literacy to bring it to a higher level should establish a quality level.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Theoretically able to work in the mass media to educate people and theoretical sense of perspective that can renew itself and create a broad vision ..
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To practice a degree in Radio and Television in the sense of people having various facilities and from school when they are mez Dunn in the light of these applications have the skills to work in the media should be.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work independently and to do original work to educate individuals who can take responsibility and ensure that you receive in the media.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Learning is a process that can be understood at the level of competence and learning to be open to new communication tools that analyze the mass of the people to enable them to work on.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contact our era can be described as a social skills, social competence of individuals to make progress in the media as a target to create.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Media people involved in high-level competencies specific to the field to move to a point and noting areas to ensure successful employment of individuals.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 3 2 6
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 8 5 40
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 104
Genel Toplam 104
Toplam İş Yükü / 25.5 4,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0