Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTP254 | YAYIN GRAFİĞİ | 4 | 4 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÖRKEM GÜLAY DOĞAN ATICI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SİMGE YILMAZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin masaüstü yayıncılık programı olan Adobe InDesign programının nasıl kullanılacağını ve resim ile yazıyı bir araya getirerek çoklu sayfalar tasarlaması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, bilgisayar destekli sayfa tasarımı konusunda temel kavramlar, gazete sayfa tasarımında temel ilkeler ve gazete türleri,Yeni belge hazırlama, Adobe InDesign programında tools menüsü ve işlevleri, Adobe InDesign programında sayfalar üzerinde metin alanları oluşturma; text tool, Tipografi; yazı türleri, yazı stilleri, karakter ve paragraf panelleri, Swathes paneli ve Stroke paneli, Görsel unsurların sayfada kullanımı, Masterpage ve sayfaları numaralandırma, Clipping Path,Tablo yapımı, CMYK ve ekstra renklerin baskı öncesi ayarlanması, Gazetenin ilk sayfasını tasarlama, PDF kayıt formatının yapısı ve özellikleri konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Masaüstü yayıncılık programı olan InDesign programında yer alan menüleri tanımlar. |
Masaüstü yayıncılık programında yer alan araçları kullanarak çoklu sayfalar yapar. |
Belgelerin düzenlenmesi ve saklanması görevlerini yapar. |
Tasarım programlarını kullanarak baskıya hazır materyal yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Makale tarama, Kitap okuma | Dersin işleyişi ile ilgili genel bilgi, Bilgisayar destekli sayfa tasarımı konusunda temel kavramlar | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
2 | Makale tarama, Kitap okuma | Gazete sayfa tasarımında temel ilkeler ve gazete türleri, Adobe InDesign programında tools menüsü ve işlevleri, Örnek gazete sayfaları üzerinden çalışmalara başlama | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
3 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Tipografi; yazı türleri, yazı stilleri, karakter ve paragraf panelleri, Başlık türleri, Başlıkların boyutlandırılması | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
4 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Fotoğraf seçimi, Manşet ve Sürmanşet Anlatımı, Spor sayfalarının genel özellikleri, Sayfa düzeninde yaşanılan gelişmeler, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
5 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Gazete tasarımında kullanılan diğer unsurlar, Magazin sayfalarının özellikleri, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
6 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Tasarım prensipleri, Sayfa Tasarımında sık karşılaşılan sorunlar, Sayfa Kontrolü, Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
7 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Adobe InDesign programında gazete sayfası tasarım çalışmaları, projeler üzerine yorumlamalar | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Ekonomi sayfalarının genel özellikleri, Ekonomi sayfaları uygulama | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
10 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | 3. sayfa haber sayfalarının genel özellikleri, Turizm gazeteleri özellikleri | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
11 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Arka Sayfa tasarımıTablo yapımı | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
12 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Kültür sanat sayfalarının genel özellikleri, | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
13 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Gazetenin ilk sayfasını tasarlama, CMYK ve ekstra renklerin baskı öncesi ayarlanması | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
14 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | PDF kayıt formatının yapısı ve özellikleri, proje değerlendirme | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
15 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Genel Tekrar | Anlatım, soru / cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ambrose, G. Harris, P. (2013). grafik tasarımda sayfa düzeni. İstanbul: Literatür Yayınları. |
Herkes için grafik tasarım. ( 2014 ). İstanbul: Pusula Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In theoretical terms about the work in the area of radio-television department at a level ensuring the competency and proficiency levels have relationships with the teaching of creative ideas.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Information communication technology is highly developed individuals graduate from this department nowadays, as people trained and factual knowledge in the sense of media literacy to bring it to a higher level should establish a quality level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Theoretically able to work in the mass media to educate people and theoretical sense of perspective that can renew itself and create a broad vision ..
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To practice a degree in Radio and Television in the sense of people having various facilities and from school when they are mez Dunn in the light of these applications have the skills to work in the media should be.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work independently and to do original work to educate individuals who can take responsibility and ensure that you receive in the media.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning is a process that can be understood at the level of competence and learning to be open to new communication tools that analyze the mass of the people to enable them to work on.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contact our era can be described as a social skills, social competence of individuals to make progress in the media as a target to create.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Media people involved in high-level competencies specific to the field to move to a point and noting areas to ensure successful employment of individuals.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 3 | 2 | 6 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 5 | 40 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 27 | 0 | 104 |
Genel Toplam | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |