TR EN

TEMEL FİZİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FIZ151 TEMEL FİZİK 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: emel fizik kavram ve prensiplerini kavramak, doğadaki olay ve olguları temel fizik yasalarıyla açıklamak, temel fizik problemlerini matematiksel teknik ve analizlerle çözebilme yeteneği kazanmak, öğrenim yaşamında kullanılacak temel fizik bilgisini oluşturmaktır.
İçerik: Bu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt edebilir ve uygulayabilir
ş ve Enerji kavramlarını ayırt edebilir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri) Anlatım - Soru Cevap
2 Literatür Taraması Vektörel ve skaler büyüklükler Anlatım - Soru Cevap
3 Literatür Taraması Vektörel ve skaler işlemler Anlatım - Soru Cevap
4 Literatür Taraması Kinematik değişkenler ve hareket Anlatım - Soru Cevap
5 Literatür Taraması Kinematik değişkenler ve hareket Anlatım - Soru Cevap
6 Literatür Taraması Newton’un hareket yasaları Anlatım - Soru Cevap
7 Literatür Taraması Newton’un hareket yasaları uygulamaları Anlatım - Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç) Anlatım - Soru Cevap
10 Literatür Taraması İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları) Anlatım - Soru Cevap
11 Literatür Taraması Elektrostatik (Coulomb yasası) Anlatım - Soru Cevap
12 Literatür Taraması Elektrostatik (Elektrik alan) Anlatım - Soru Cevap
13 Literatür Taraması Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa) Anlatım - Soru Cevap
14 Literatür Taraması Akım ve Direnç ( Amper yasası) Anlatım - Soru Cevap
15 Literatür Taraması Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası Anlatım - Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Raymond A. Serway, Robert J. Beicher ( Çeviri: Prof. Dr. Kemal Çolakoğlu)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The knowledge of the basic principles of UAV technology, such as operating principles, aerodynamics, flight theory and aviation regulations. This knowledge gives students the ability to understand how UAV systems work and to master the technical details.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It is the type of knowledge that includes practical uses of UAVs, application scenarios and real-world data. Students combine theoretical knowledge and practice by examining the applications of UAV technology in different fields such as agriculture, security, mapping, search and rescue.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It includes mental processes such as analytical thinking, problem solving, creativity, critical thinking and decision making. UAV operators must have the ability to make quick and effective decisions in the face of various scenarios, and these skills form an important part of the training process.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Refers to the ability of students to use their theoretical knowledge effectively in practice. These skills include hands-on tasks such as flight preparation, usability testing, maintenance and repair operations, data collection and analysis. Students develop these skills through simulations and field applications and learn how to use UAVs effectively in real-world scenarios.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It means that students develop the ability to work on their own and fulfill their responsibilities when they take part in UAV operations. These skills are critical for their self-confidence and work discipline in individual projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It focuses on developing students' skills in acquiring knowledge, adapting to new technologies and continuous learning. Since UAV technology is a rapidly evolving field, it is of great importance that students are empowered to acquire up-to-date knowledge and improve themselves.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The course provides students with the skills to communicate effectively, work in a team and collaborate. As UAV operations are often conducted in teams, students need to communicate effectively with other operators, engineers and stakeholders.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Refers to a specific set of knowledge and skills related to UAV technology and operation. These competencies include in-depth knowledge in areas such as understanding the design of UAV systems, data analysis, mission planning, using flight management software and complying with regulatory requirements. Through these competencies, students acquire the specialized and technical knowledge required for various roles in the industry.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0