TR EN

HİBRİT VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HET105 HİBRİT VE ELEKTRİKLİ TAŞITLAR TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. DAMLA YAĞCI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojilerini tanımak ve bu taşıtların çalışma prensiplerini öğrenmeyi amaçlamaktadır.
İçerik: Hibrid ve elektrikli taşıtlar teknolojisi, çalışma prensipleri, güç aktarım sistemleri, hibrid ve elektrikli taşıtlar tasarımı, aerodinamik yapı konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Taşıt teknolojilerini ve tarihsel gelişim sürecini öğrenir. Hibrid ve elektrikli taşıtların çalışma prensiplerini, avantajlarını ve dezavantajlarını öğrenir. Doğrudan ve dolaylı güç üretim sistemlerini tanır. Enerji depolama sistemlerini tanır. Hibrid ve elektrikli araçların tasarımı ve aerodinamik yapıları hakkında bilgi sahibi olur. Güç kontrol sistemlerinin kullanımı ve görevlerini öğrenir. Sürüş kontrol ve enerji yönetim sistemlerini öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisine giriş Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
2 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid ve elektrikli taşıtların tarihçesi Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
3 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid taşıt türleri ve çalışma prensipleri Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
4 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Elektrikli taşıt türleri ve çalışma prensipleri Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
5 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid ve elektrikli taşıtların avantajları ve dezavantajları Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
6 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid ve elektrikli araçların performans analizi Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
7 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Elektrikli araçlarda kullanılan alt sistemler (Güç üretim sistemleri) Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Doğrudan güç üretim sistemleri (Bataryalar ve yakıt pilleri) Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
10 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Doğrudan olmayan enerji üretimi (İçten yanmalı motorlar, türbinler, jeneratörler) Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
11 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Hibrid araçlarda tasarım ve aerodinamik yapı Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
12 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Elektrikli araçlarda tasarım ve aerodinamik yapı Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
13 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Güç kontrol sistemleri Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
14 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Güç aktarım organları Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
15 Kaynaklar, Konu İle Alakalı İnternet Araştırması, Ders Notları Sürüş kontrol ve enerji yöntemleri sistemi Teorik anlatıma dayalı ders, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hibrid ve elektrikli taşıtlar teknolojilerinin temelleri ders notu (İstanbul Gelişim Üniversitesi, Öğr. Gör. Hasan Hüseyin TAŞER) Yakıt pili teknolojisindeki gelişmeler ve taşıtlara uygulanabilirliğinin incelenmesi (Elektrikli araçlar, TÜBİTAK yayınları)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have basic knowledge and skills of hybrid and electric vehicles.
2
Know and apply the next generation of design and technologies.
3
Generate solutions to problems related to the field and implement them.
4
An ability to transfer knowledge from theoretical to practical.
5
Creates ideas that are open to innovation and change.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Know functions and tasks of hardware such as sensors, batteries, etc. which to be used in electric vehicles.
2
Understand functions of parts used in hybrid and electric vehicles (e.g. Crankshaft-camshaft-valve mechanism, battery systems, electric and gasoline engines, etc.) and how it is produced and understands its operation.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have knowledge about ethical issues required by their profession.
2
Know and apply the importance of working individually and as a team in production and laboratory studies.
3
Identify problems related to unforeseen situations and seeks solutions in working conditions in areas where hybrid and electric vehicle technology is used.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have a competence to take responsibility for the given works.
2
Have an ability to solve problems and take risks in hybrid and electric vehicle technology.
3
Have an ability to bring the jobs/projects given to from the initial stage to the maturity stage.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Know how to use two and three dimensional design programs related to the profession.
2
Have an ability general information for using computer; can use programs very well.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopt an importance of learning lifetime and also have an ability to develop socially, technologically and culturally.
2
Can work as a team; have an ability to prepare projects and presentations.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 8 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0