PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
BİLGİ |
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
|
2
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
|
3
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
|
4
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
|
5
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
|
6
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
|
7
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
|
BİLGİ |
---|
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
|
2
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
|
3
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
|
YETKİNLİKLER |
---|
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
|
2
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
|
3
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
|
Öğrenme Yetkinliği |
---|
1
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
|
2
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
---|
1
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
|
2
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
1
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
|
2
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
|
3
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
|
4
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
|
5
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
|
6
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
|
7
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
|
8
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
|
9
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
|
10
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
|
11
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
|
12
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
|
13
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
|
14
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
|
15
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
|
16
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
|
17
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
|
BİLGİ | ||
---|---|---|
Kuramsal, Olgusal | ||
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
|
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
|
BECERİLER | ||
---|---|---|
Bilişsel, Uygulamalı | ||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
Otomobil parçalarının bilgisayar destekli teknik resimlerini çizer.
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
|
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | ||
---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
|
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
Günün teknolojisine hemen ayak uydurabilir, tüm gelişimlere açık olur.
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
|
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur
|
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisne sahiptir.
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisne sahiptir.
|
|