TR EN

MOTOR TERMODİNAMİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HET102 MOTOR TERMODİNAMİĞİ 2 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. DAMLA YAĞCI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. DAMLA YAĞCI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, temel termodinamik kavramlar ile termodinamiğin genel esaslarını, motor termodinamiği kavramları, çevrimler, verim hesaplamalarını yapabilme ve motorlarda yanma analizlerini yapabilmektir.
İçerik: Bu ders; temel termodinamik kavramlarla birlikte termodinamik yasaları, ısı ve iş dönüşümleri, ideal gazları, teorik ve gerçek motor çevrimleri ve aralarındaki farklar, yakıtlar ve sınıflandırılmaları, yanma ve vuruntu konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Termodinamik kanunlarını ve aralarındaki farkları açıklayabilme. Dört zamanlı buji ateşlemeli motor çevrimini açıklayabilme. Teorik ve gerçek çevrim arasındaki farklılıkları açıklayabilme.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Konular Temel kavramlar (birimler, sistem, çevre, hal değişimleri) ve termodinamiğin sıfırıncı yasası Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
2 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Isı ve iş dönüşümleri Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
3 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Saf maddelerin özellikleri, faz değişimleri ve P-V ile T-s diyagramları Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
4 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Saf maddelerin özellikleri, faz değişimleri ve P-V ve T-s diyagramları Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
5 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları İdeal gaz denklemi ve ideal gazların hal değişimleri Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
6 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Termodinamiğin birinci ve ikinci yasası Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
7 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Termodinamiğin birinci ve ikinci yasası Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
8 - ARA SINAV -
9 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Teorik motor çevrimleri Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
10 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Gerçek motor çevrimleri Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
11 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor çevrimlerinin karşılaştırılması Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
12 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Yakıtların sınıflandırılması, hidrokarbonlar, alkoller ve türevleri, Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
13 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Yakıtlar ve yanma Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
14 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Benzinli motorlarda yanma ve vuruntu Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
15 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Dizel motorlarda yanma ve vuruntu Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Motor Termodinamiği (Ali Sürmen ve İhsan Karaman, Aktüel Yayıncılık) Motor Teknolojisi (Muzaffer Hakan Yardım, Nobel Akademik Yayıncılık)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have basic knowledge and skills of hybrid and electric vehicles.
2
Know and apply the next generation of design and technologies.
3
Generate solutions to problems related to the field and implement them.
4
An ability to transfer knowledge from theoretical to practical.
5
Creates ideas that are open to innovation and change.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Know functions and tasks of hardware such as sensors, batteries, etc. which to be used in electric vehicles.
2
Understand functions of parts used in hybrid and electric vehicles (e.g. Crankshaft-camshaft-valve mechanism, battery systems, electric and gasoline engines, etc.) and how it is produced and understands its operation.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have knowledge about ethical issues required by their profession.
2
Know and apply the importance of working individually and as a team in production and laboratory studies.
3
Identify problems related to unforeseen situations and seeks solutions in working conditions in areas where hybrid and electric vehicle technology is used.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have a competence to take responsibility for the given works.
2
Have an ability to solve problems and take risks in hybrid and electric vehicle technology.
3
Have an ability to bring the jobs/projects given to from the initial stage to the maturity stage.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Know how to use two and three dimensional design programs related to the profession.
2
Have an ability general information for using computer; can use programs very well.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopt an importance of learning lifetime and also have an ability to develop socially, technologically and culturally.
2
Can work as a team; have an ability to prepare projects and presentations.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 157
Genel Toplam 157
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0