Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HET106 | ELEKTRİK MOTORLARI | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. DAMLA YAĞCI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÇAĞRI FAYDACI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Elektrik Motorlarının Parçaları ve Çalışma Prensiplerini, Elektrik Motorlarını öğretmek |
İçerik: | Elektrik Motorlarının Parçaları ve Çalışma Prensipleri, DA Motorlarının yapıları ve çalıştırılmaları, Doğru Akım Motorlarının Karakteristikleri, Üç Fazlı Asenkron Motorun Parçaları ve Çalışma Prensibi,Asenkron Motorunun Karakteristikleri, Tek Fazlı Asenkron Motorların Yapıları ve Çeşitleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Elektrik motorları ve çalışması hakkında temel bilgileri öğrenir Doğru akım motorları hakkında genel bilgileri öğrenir Tek ve Üç fazlı asenkron motorlar hakkında genel bilgileri öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Elektrik Motorlarının Parçaları ve Çalışma Prensipleri | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
2 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | DA Motorlarının Yapıları ve Çalıştırılmaları | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
3 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Doğru Akım Motorlarının Karakteristikleri | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
4 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Doğru Akım Motorlarında Hız Ayarı | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
5 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Üç Fazlı Asenkron Motorun Parçaları ve Çalışma Prensibi | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
6 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Üç Fazlı Asenkron Motora Yol Verme Yöntemleri | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
7 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Üç Fazlı Asenkron Motorun Karakteristikleri | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Tek Fazlı Asenkron Motorların Yapıları ve Çeşitleri | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
10 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Tek Fazlı Asenkron Motorların Çeşitleri ve Çalışma Prensipleri | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
11 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Elektrik MotorlarındaDenetim (kontrol )prensipleri. | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
12 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Adım Motorları | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
13 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Adım Motorları | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
14 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Servo Motorlar | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
15 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Servo Motorlar | Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Elektrik Makinaları / Prof. Dr. Nurdan Güzelbeyoğlu Elektrik Motor ve Sürücüleri, Adem Altunsaçlı, 2002. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have basic knowledge and skills of hybrid and electric vehicles.
|
||||||
2 |
Know and apply the next generation of design and technologies.
|
||||||
3 |
Generate solutions to problems related to the field and implement them.
|
||||||
4 |
An ability to transfer knowledge from theoretical to practical.
|
||||||
5 |
Creates ideas that are open to innovation and change.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know functions and tasks of hardware such as sensors, batteries, etc. which to be used in electric vehicles.
|
||||||
2 |
Understand functions of parts used in hybrid and electric vehicles (e.g. Crankshaft-camshaft-valve mechanism, battery systems, electric and gasoline engines, etc.) and how it is produced and understands its operation.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have knowledge about ethical issues required by their profession.
|
||||||
2 |
Know and apply the importance of working individually and as a team in production and laboratory studies.
|
||||||
3 |
Identify problems related to unforeseen situations and seeks solutions in working conditions in areas where hybrid and electric vehicle technology is used.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have a competence to take responsibility for the given works.
|
||||||
2 |
Have an ability to solve problems and take risks in hybrid and electric vehicle technology.
|
||||||
3 |
Have an ability to bring the jobs/projects given to from the initial stage to the maturity stage.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know how to use two and three dimensional design programs related to the profession.
|
||||||
2 |
Have an ability general information for using computer; can use programs very well.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopt an importance of learning lifetime and also have an ability to develop socially, technologically and culturally.
|
||||||
2 |
Can work as a team; have an ability to prepare projects and presentations.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |