Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT153 | MATEMATİK I | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İPEK EBRU KARAÇAY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | 1. Matematiğin meslek dersleri için altyapı teşkil etmesini sağlamak ve matematiği alanında uygulayabilmek. 2. Matematiksel düşünme becerisini geliştirmek. 3. Matematiksel modelleme yaparak problem çözme becerisini geliştirmek. |
İçerik: | Temel Kavramlar, Sayı Kümeleri, Sayı Basamakları ve Çözümleme, Taban Aritmetiği (Sayı Sistemleri), Bölme - Bölünebilme, Faktöriyel, EBOB - EKOK, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Modüler Aritmetik, Çarpanlara Ayırma ve Özdeşlikler, 1. ve 2. Dereceden Denklemler, Eşitsizlikler, Mutlak Değer, Oran Orantı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1. Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar. 2. Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamalarını yapar. 3. Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir. 4. Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. 5. Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. 6. Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 7. Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Temel Kavramlar Sayı Kümeleri | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
2 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Rasyonel Sayılar | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
3 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Sayı Basamakları ve Çözümleme Taban Aritmetiği Bölme ve Bölünebilme Kuralları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
4 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Asal Çarpanlar ve Bölen Sayısı Faktöriyel EBOB – EKOK | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
5 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Üslü Sayılar | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
6 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Kareköklü Sayılar | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
7 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Modüler Aritmetik | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Çarpanlara Ayırma | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
10 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | 1.Dereceden Denklemler | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
11 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | 2.Dereceden Denklemler | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
12 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Eşitsizlikler | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
13 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Mutlak Değer | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
14 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Oran Orantı | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem Çözme |
15 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuyu çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Genel Tekrar | Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Temel Matematik, Mustafa BALCI, Palme Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2016. |
Türkyılmaz, U., DGS Konu Anlatımlı Çözümlü Soru Bankası, 2017 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have basic knowledge and skills of hybrid and electric vehicles.
|
1 | |||||
2 |
Know and apply the next generation of design and technologies.
|
1 | |||||
3 |
Generate solutions to problems related to the field and implement them.
|
4 | |||||
4 |
An ability to transfer knowledge from theoretical to practical.
|
5 | |||||
5 |
Creates ideas that are open to innovation and change.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know functions and tasks of hardware such as sensors, batteries, etc. which to be used in electric vehicles.
|
0 | |||||
2 |
Understand functions of parts used in hybrid and electric vehicles (e.g. Crankshaft-camshaft-valve mechanism, battery systems, electric and gasoline engines, etc.) and how it is produced and understands its operation.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have knowledge about ethical issues required by their profession.
|
2 | |||||
2 |
Know and apply the importance of working individually and as a team in production and laboratory studies.
|
0 | |||||
3 |
Identify problems related to unforeseen situations and seeks solutions in working conditions in areas where hybrid and electric vehicle technology is used.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have a competence to take responsibility for the given works.
|
1 | |||||
2 |
Have an ability to solve problems and take risks in hybrid and electric vehicle technology.
|
4 | |||||
3 |
Have an ability to bring the jobs/projects given to from the initial stage to the maturity stage.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know how to use two and three dimensional design programs related to the profession.
|
2 | |||||
2 |
Have an ability general information for using computer; can use programs very well.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopt an importance of learning lifetime and also have an ability to develop socially, technologically and culturally.
|
1 | |||||
2 |
Can work as a team; have an ability to prepare projects and presentations.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |