Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
OTP152 | MOTOR TERMODİNAMİĞİ | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | emel termodinamik kavramları, iş, termodinamik kanunlar, çevrimler, motor çevrimleri, güç, verim ifadeleri, yanma ve yakıtların teorisi ile ilgili yeterlikler kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Temel Kavramlar (Sistem, Çevre, Hal Değişimi, Çevrim,) Termodinamiğin Sıfırıncı Kanunu,Isı ve İş Dönüşümleri,Saf Maddenin Termodinamik Özellikleri (Özellik Bağıntıları, P-V, T-S Diyagramları),Saf Maddenin Termodinamik Özellikleri (Özellik Bağıntıları, P-V, T-S Diyagramları),İdeal Gaz Denklemi ve İdeal Gazların Hal Değişimleri,Termodinamiğin 1. Kanunu,Termodinamiğin 2. Kanunu,Motor Çevrimleri, Çevrimlerin Karşılaştırılması,İçten Yanmalı Motorlarda İş, Verim, Güç,Motor Performans Karakteristikleri,Yakıtlar, Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri, Yanmanın Fiziksel Analizi, Kimyasal Özellikleri, Buji ile Ateşlemeli Motorlarda Yanma,Sıkıştırma ile Ateşlemeli Motorlarda Yanma Yakıtların Sınıflandırılması, Hidrokarbonlar, Alkoller ve Türevleri, Yanmanın Sınıflandırılması, Yanma Denklemleri,Yanma Sonu Ürünler ve Analizleri, Yakıt ve Yanma ile İlgili Tablolar, Alternatif Yakıtlar ve Yanma,Motorlarda Yanmadan Kaynaklan Vuruntu, Yakıtların Buharlaşması, Vuruntu Mukavemeti konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Değişik birimlerdeki sıcaklık ve ısı hasaplarını yapabılmek ve çevirebilmek, termodinamiğin sıfırıncı kanunu anlayıp yorumlar. Manometre açık ve kapalı sistemlerdeki sıvıların statik basınclarını hesaplayabılmek, iş ,güç,kinetik ,potansiyel ve iç enerji hesaplarını yapar. Termodinamiğin 1 kanunu ve saf madde ,iç enerji ,sıvı buhar vb konularınm tablolardan yararlanılarak hesaplarını yapar. İdeal gazlarda ve daha sonra motorlar dersindekullanılacak hesaplamalar ve yorumlarda basit hesapları yapabilme ve yorumlar. Termodınamık 2 kanunu ve carnot çevrimelrini ile bir makinanın verimini hesaplar. |
Manometre açık ve kapalı sistemlerdeki sıvıların statik basınclarını hesaplayabılmek, iş ,güç,kinetik ,potansiyel ve iç enerji hesaplarını yapar. |
Termodinamiğin 1 kanunu ve saf madde ,iç enerji ,sıvı buhar vb konularınm tablolardan yararlanılarak hesaplarını yapar. |
İdeal gazlarda ve daha sonra motorlar dersindekullanılacak hesaplamalar ve yorumlarda basit hesapları yapabilme ve yorumlar. |
Termodınamık 2 kanunu ve carnot çevrimelrini ile bir makinanın verimini hesaplar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap | Temel Kavramlar (Sistem, Çevre, Hal Değişimi, Çevrim,) Termodinamiğin Sıfırıncı Kanunu | Anlatım |
2 | Kitap | Isı ve İş Dönüşümleri | Anlatım |
3 | Kitap | Saf Maddenin Termodinamik Özellikleri (Özellik Bağıntıları, P-V, T-S Diyagramları) | Anlatım |
4 | Kitap | Saf Maddenin Termodinamik Özellikleri (Özellik Bağıntıları, P-V, T-S Diyagramları) | Anlatım |
5 | Kitap | İdeal Gaz Denklemi ve İdeal Gazların Hal Değişimleri | Anlatım |
6 | Kitap | Kapalı Sistemlerin Enerji Analizi | Anlatım |
7 | Kitap | Açık Sistemlerin Enerji Analizi | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap | Termodinamiğin 2. Kanunu | Anlatım |
10 | Kitap | Termodinamiğin 2. Kanunu | Anlatım |
11 | Kitap | Entropi | Anlatım |
12 | Kitap | Entropi | Anlatım |
13 | Kitap | Gaz Akışkanlı Güç Çevrimleri | Anlatım |
14 | Kitap | Gaz Akışkanlı Güç Çevrimleri | Anlatım |
15 | Kitap | Gaz Akışkanlı Güç Çevrimleri | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Çengel, Y.(2019).Termodinamik. Palme Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have basic knowledge and skills of hybrid and electric vehicles.
|
2 | |||||
2 |
Know and apply the next generation of design and technologies.
|
3 | |||||
3 |
Generate solutions to problems related to the field and implement them.
|
4 | |||||
4 |
An ability to transfer knowledge from theoretical to practical.
|
4 | |||||
5 |
Creates ideas that are open to innovation and change.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know functions and tasks of hardware such as sensors, batteries, etc. which to be used in electric vehicles.
|
4 | |||||
2 |
Understand functions of parts used in hybrid and electric vehicles (e.g. Crankshaft-camshaft-valve mechanism, battery systems, electric and gasoline engines, etc.) and how it is produced and understands its operation.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have knowledge about ethical issues required by their profession.
|
3 | |||||
2 |
Know and apply the importance of working individually and as a team in production and laboratory studies.
|
4 | |||||
3 |
Identify problems related to unforeseen situations and seeks solutions in working conditions in areas where hybrid and electric vehicle technology is used.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have a competence to take responsibility for the given works.
|
3 | |||||
2 |
Have an ability to solve problems and take risks in hybrid and electric vehicle technology.
|
4 | |||||
3 |
Have an ability to bring the jobs/projects given to from the initial stage to the maturity stage.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know how to use two and three dimensional design programs related to the profession.
|
2 | |||||
2 |
Have an ability general information for using computer; can use programs very well.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopt an importance of learning lifetime and also have an ability to develop socially, technologically and culturally.
|
3 | |||||
2 |
Can work as a team; have an ability to prepare projects and presentations.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 8 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 6 | 18 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |