Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
OTP255 | GÜÇ AKTARMA ORGANLARI | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MUSTAFA TEMÜR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Taşıtların hareket halinde maruz kaldıkları dirençleri tanıyabilmek ve yorum yapabilmek. |
İçerik: | Taşıt statiği, Taşıt dinamiği, taşıt hareketleri, ilgili parametreleri kavrayabilmek. Taşıtların hareketi esnasında maruz kaldığı kuvvetler ile ivmeleme ve frenleme davranışlarının analizi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İçten yanmalı motorlarda üretilen devir ve torkun araçta kullanımı |
Güç aktarma organlarının çalışma prensiplerini kavrama |
Güç aktarma organlarında oluşabilecek arızaların tespiti ve giderilmesi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Temel teknik terimler, Güç aktarma organlarına duyulan ihtiyaç | - |
2 | - | Kavramaların tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler, Kavramaların çeşitleri ve bunların karşılaştırılması, Kavramaları oluşturan kısım ve aksamların incelenmesi, görevleri, çalışma prensipleri ve diyagramlar | - |
3 | - | Kavramalarda moment iletimi, güç, kayma, verim hesaplamaları, manyetik kavramalar | - |
4 | - | Hidrolik kumanda tertibatlı kavramalar, balatalar ve çeşitleri | - |
5 | - | Kavrama, balata arızaları ve bu arızaların tespiti, giderilmesi | - |
6 | - | Mekanik vites kutuları genel tanımlamalar, Mekanik vites kutularının görevleri ve sınıflandırmaları | - |
7 | - | Vites kutularında moment-hız ve güç-hız eğrileri, dişlilerde moment ve hız artışının sağlanması | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Vites kutularında kullanılan dişli çeşitleri, sağlaması gereken hız oranları, motor hızı-araç hızı grafikleri | - |
10 | - | Şanzumanın boşta ve vites durumlarında hareket ve moment iletimleri | - |
11 | - | Diferansiyellerin tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler, Diferansiyel dişli kutusu ve kullanılan dişliler, dişli hız oranları ve diferansiyel çeşitlerinin incelenmesi | - |
12 | - | Şaft, Mafsallar ve Aksların tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler ve CVT | - |
13 | - | Arazi vites kutuları ve Otomatik vites kutuları | - |
14 | - | Arazi vites kutuları ve Otomatik vites kutuları | - |
15 | - | Elektrikli ve hibrit araçlarda güç aktarma organları | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Güç aktarma Organları D.Yücelen, A, Betum,Otomobil Şasisi İbrahim Anlaş, 1996, Ali Sürmen, Rıdvan Aslan, M. İhsan Karamangil Şasi ve Güç Aktarma Organları Ders Notları, Şasi I ve Şasi II Güç Aktarma Organları MEB Motorlu Taşıtlarda Güç Aktarma Organları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have basic knowledge and skills of hybrid and electric vehicles.
|
3 | |||||
2 |
Know and apply the next generation of design and technologies.
|
3 | |||||
3 |
Generate solutions to problems related to the field and implement them.
|
3 | |||||
4 |
An ability to transfer knowledge from theoretical to practical.
|
4 | |||||
5 |
Creates ideas that are open to innovation and change.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know functions and tasks of hardware such as sensors, batteries, etc. which to be used in electric vehicles.
|
2 | |||||
2 |
Understand functions of parts used in hybrid and electric vehicles (e.g. Crankshaft-camshaft-valve mechanism, battery systems, electric and gasoline engines, etc.) and how it is produced and understands its operation.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have knowledge about ethical issues required by their profession.
|
3 | |||||
2 |
Know and apply the importance of working individually and as a team in production and laboratory studies.
|
4 | |||||
3 |
Identify problems related to unforeseen situations and seeks solutions in working conditions in areas where hybrid and electric vehicle technology is used.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have a competence to take responsibility for the given works.
|
2 | |||||
2 |
Have an ability to solve problems and take risks in hybrid and electric vehicle technology.
|
2 | |||||
3 |
Have an ability to bring the jobs/projects given to from the initial stage to the maturity stage.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know how to use two and three dimensional design programs related to the profession.
|
2 | |||||
2 |
Have an ability general information for using computer; can use programs very well.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopt an importance of learning lifetime and also have an ability to develop socially, technologically and culturally.
|
3 | |||||
2 |
Can work as a team; have an ability to prepare projects and presentations.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 1 | 3 | 3 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 2 | 6 | 12 |
Okuma | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 28 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |