TR EN

GÜÇ AKTARMA ORGANLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OTP255 GÜÇ AKTARMA ORGANLARI 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MUSTAFA TEMÜR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Taşıtların hareket halinde maruz kaldıkları dirençleri tanıyabilmek ve yorum yapabilmek.
İçerik: Taşıt statiği, Taşıt dinamiği, taşıt hareketleri, ilgili parametreleri kavrayabilmek. Taşıtların hareketi esnasında maruz kaldığı kuvvetler ile ivmeleme ve frenleme davranışlarının analizi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İçten yanmalı motorlarda üretilen devir ve torkun araçta kullanımı
Güç aktarma organlarının çalışma prensiplerini kavrama
Güç aktarma organlarında oluşabilecek arızaların tespiti ve giderilmesi

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Temel teknik terimler, Güç aktarma organlarına duyulan ihtiyaç -
2 - Kavramaların tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler, Kavramaların çeşitleri ve bunların karşılaştırılması, Kavramaları oluşturan kısım ve aksamların incelenmesi, görevleri, çalışma prensipleri ve diyagramlar -
3 - Kavramalarda moment iletimi, güç, kayma, verim hesaplamaları, manyetik kavramalar -
4 - Hidrolik kumanda tertibatlı kavramalar, balatalar ve çeşitleri -
5 - Kavrama, balata arızaları ve bu arızaların tespiti, giderilmesi -
6 - Mekanik vites kutuları genel tanımlamalar, Mekanik vites kutularının görevleri ve sınıflandırmaları -
7 - Vites kutularında moment-hız ve güç-hız eğrileri, dişlilerde moment ve hız artışının sağlanması -
8 - ARA SINAV -
9 - Vites kutularında kullanılan dişli çeşitleri, sağlaması gereken hız oranları, motor hızı-araç hızı grafikleri -
10 - Şanzumanın boşta ve vites durumlarında hareket ve moment iletimleri -
11 - Diferansiyellerin tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler, Diferansiyel dişli kutusu ve kullanılan dişliler, dişli hız oranları ve diferansiyel çeşitlerinin incelenmesi -
12 - Şaft, Mafsallar ve Aksların tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler ve CVT -
13 - Arazi vites kutuları ve Otomatik vites kutuları -
14 - Arazi vites kutuları ve Otomatik vites kutuları -
15 - Elektrikli ve hibrit araçlarda güç aktarma organları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güç aktarma Organları D.Yücelen, A, Betum,Otomobil Şasisi İbrahim Anlaş, 1996, Ali Sürmen, Rıdvan Aslan, M. İhsan Karamangil Şasi ve Güç Aktarma Organları Ders Notları, Şasi I ve Şasi II Güç Aktarma Organları MEB Motorlu Taşıtlarda Güç Aktarma Organları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have basic knowledge and skills of hybrid and electric vehicles.
3
2
Know and apply the next generation of design and technologies.
3
3
Generate solutions to problems related to the field and implement them.
3
4
An ability to transfer knowledge from theoretical to practical.
4
5
Creates ideas that are open to innovation and change.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Know functions and tasks of hardware such as sensors, batteries, etc. which to be used in electric vehicles.
2
2
Understand functions of parts used in hybrid and electric vehicles (e.g. Crankshaft-camshaft-valve mechanism, battery systems, electric and gasoline engines, etc.) and how it is produced and understands its operation.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have knowledge about ethical issues required by their profession.
3
2
Know and apply the importance of working individually and as a team in production and laboratory studies.
4
3
Identify problems related to unforeseen situations and seeks solutions in working conditions in areas where hybrid and electric vehicle technology is used.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have a competence to take responsibility for the given works.
2
2
Have an ability to solve problems and take risks in hybrid and electric vehicle technology.
2
3
Have an ability to bring the jobs/projects given to from the initial stage to the maturity stage.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Know how to use two and three dimensional design programs related to the profession.
2
2
Have an ability general information for using computer; can use programs very well.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopt an importance of learning lifetime and also have an ability to develop socially, technologically and culturally.
3
2
Can work as a team; have an ability to prepare projects and presentations.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 3 3
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 2 6 12
Okuma 2 6 12
Ödev 2 6 12
Proje Hazırlama 2 6 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 1 1
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 28 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0