Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BGT208 |
BİLİŞİM HUKUKU |
3 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. SİNAN KARANFİL |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Veri güvenliği ve uygulamalarının hukuki boyutu hakkında farkındalık kazandırmak, bu alanda yürülükte olan hukuki düzenlemeler hakkında bilgilendirmek. |
İçerik: |
Bilişim hukukunun önemi ve yeri; İnternet üzerinde sözleşmenin kurulması; Bilişim
Teknolojileri ve İş Hukuku; Elektronik ticaret; Elektronik imza; İnternette Fikri Mülkiyet Hakları; Bilişim ve kişilik hakları; Bilişim ile birlikte ortaya çıkan suç tipleri; İnternet yayıncılığı ve uluslararası hukuk; Bilişim hukuku ve veri güvenliği; Hak ihlallerinde uygulanacak prosedür; Erişimin engellenmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
Bilgi güvenliğinin sosyal yaşamdaki önemini kavrar. |
Alanındaki eylemlerini sınırlayan hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
Stratejileri belirlerken teknik yeterliliklerin yanısıra hukuki uygunlukları da değerlendirir. |
Genel hukuki kavramlara aşinalık kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Hukuka Giriş, Genel Hukuki Kavramlar |
Anlatım ve tartışma |
2 |
Araştırma |
Bilişim Hukukunun Yeri ve Önemi |
Anlatım ve tartışma |
3 |
Araştırma |
Bilişim Hukukunun Temel Kavramları |
Anlatım ve tartışma |
4 |
Araştırma |
Internet Süjeleri ve Sorumlulukları |
Anlatım ve tartışma |
5 |
Araştırma |
Bilişim Suçları |
Anlatım ve tartışma |
6 |
Araştırma |
İnternetteki Hak İhlallerinin Özel Hukuk Bakımından Sonuçları |
Anlatım ve tartışma |
7 |
Araştırma |
Pratik Çalışma, Genel Tekrar |
Anlatım ve tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Araştırma |
İnternette Fikri Haklar Ve Korunması |
Anlatım ve tartışma |
10 |
Araştırma |
İnternet Üzerinden Kurulan Sözleşmeler |
Anlatım ve tartışma |
11 |
Araştırma |
E-Ticaret, E-İmza |
Anlatım ve tartışma |
12 |
Araştırma |
5651 Sayılı Kanun Bağlamında İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi |
Anlatım ve tartışma |
13 |
Araştırma |
Kişisel Veri Kavramı, Kişisel Verilerin Korunması |
Anlatım ve tartışma |
14 |
Araştırma |
Yapay Zeka ve Hukuk |
Anlatım ve tartışma |
15 |
Araştırma |
Pratik Çalışma, Genel Tekrar |
Anlatım ve tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Doğu, Ali Haydar (2017). Bilişim Hukuk. Ekin Basım Yayın Dağıtım. Bursa |
Dülger, Murat Volkan (2018). Bilişim Suçları ve İnternet İletişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Dülger, Murat Volkan (2019). Kişisel Verilerin Korunması ve İnternet Erişim Mevzuatı. Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Turan, Metin (2020). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık. Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have a command of the concepts commonly used in web design.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Planning the code part of a website by having knowledge of algorithms It does.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Visualization of the visual part of Web sites using visual design principles makes the planning.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Observes ethical, health and safety measures related to the profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Knows different methods of preparing a website.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can run web sites integrated with database management systems.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It may collect information about user experiences. Target with the information it collects can manage a website suitable for the audience.
Can ensure basic security of websites.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
1 |
12 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
7 |
1 |
7 |
Ödev |
1 |
3 |
3 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
38 |
0 |
72 |
|
Genel Toplam |
72 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|