Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
VTK105 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | 1 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HATİCE SARIYAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile öğrenciler, internet ve masaüstü yazılımlarında kullanılacak arayüzleri, animasyonlu ve statik içerikleri ve görselleri tasarlamak için tasarım ve yazılım bilgisini öğrenirler. |
İçerik: | Program Giriş Ayarları, Araç Paneli, Vektör Araçları, Metin Düzenleme İşlemleri, Renk, Kontur ve Dolgu Uygulamaları, Canlı Filtreler, Katman İşlemleri, Animasyon Teknikleri Ses ve Video İşlemlerini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Görüntü düzenleme işlemini yapar. |
Metin düzenleme ve katman işlemlerini yapar. |
WEB araçlarını hazırlar. |
Hareketli resimler yapar ve dosya aktarma işlemini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Photoshop eğitimi hakkında genel bilgilendirme, Dersin işleyiş ve çalışma metodlarının açıklanması, Tasarımın önemi ve ilkeleri | Anlatım |
2 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Tasarımın hikayesini oluşturma ve önemini ortaya koyma, Photoshop temel çalışma kuralları; doküman açma, kullanıcı arayüzü, katmanlar ve temel araçların tanıtılması | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Temel seçim araçları, hazır çizim araçları ile çalışma ve kaydetme | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Renklerin psikolojik mesajları, Gestalt teorisi, Renk üretimi; renk düzenleme, renk menüleri ile çalışma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Katman çalışmaları, Dekupe, Degrade, Arka plan, Maske ve filtre çalışmaları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Fotoğrafta düzeltme, kırpma, rötuş, renk ve çözünürlük ayarlarına ilişkin çalışmalar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Kalem araçları üretimi ve düzenlemeleri ile çalışma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Pattern, doku oluşturma ve düzenleme, yüzey giydirme teknikleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Yazı, şekil, fotoğraf ve vektörel malzemelerle birlikte çalışma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Hareketli görseller ve ikon oluşturma | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Kompozisyon oluşturma ve düzenleme, proje çalışmaları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Kompozisyon oluşturma ve düzenleme, proje çalışmaları | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Sunum, sonlandırma ve farklı formatlara dönüştürme teknikleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Konu ile ilgili örnek uygulamaları araştırma | Genel Tekrar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sunum dosyaları ve İnternet |
Freeman, M., Dijital Görüntü Düzenleme & Özel Efektler, Say Yayınları, 2014, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have a command of the concepts commonly used in web design.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Planning the code part of a website by having knowledge of algorithms It does.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Visualization of the visual part of Web sites using visual design principles makes the planning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Observes ethical, health and safety measures related to the profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows different methods of preparing a website.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can run web sites integrated with database management systems.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It may collect information about user experiences. Target with the information it collects can manage a website suitable for the audience.
Can ensure basic security of websites.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 4 | 48 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 131 |
Genel Toplam | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |