Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
VTK158 |
WEB OKURYAZARLIĞI |
2 |
2 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; web ve sosyal medya ortamlarının tanımı, ortaya çıkışı, yapısı, işleyişi, kullanımı, gizlilik, güvenlik, etik, hak ve sorumluluklar, bilgi üretimi ve tüketimi gibi hususlarda farkındalık oluşması ve beceriler kazanılmasıdır. |
İçerik: |
Dersin içeriği; okuryazarlık kavramı, dijital dünyada yeni okuryazarlıklar, web okuryazarlığı, web teknolojilerinin gelişimi ve web dönemleri, web okuryazarlığının temel unsurları, web'te yazma ve etkin kullanım, sosyal medya sosyal medya araçları, sosyal medya okuryazarlığı, web'te bilgi arama, dijital haklar, dijital sorumluluklar, web'te bilgi güvenliği, gizliliği ve etik, web'te bilgi okuryazarlığı, web teknolojileri ve sağlık konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Okuryazarlık kavramının tarihsel gelişimini ve yeni okuryazarlıkları açıklayabilmek |
Ağ üzerindeki teknolojileri ve web okuryazarlığı kavramını açıklayabilmek |
Web üzerinde yazma ve katılım becerilerini açıklayabilme |
Web üzerinde bilgiye erişim ve okuma becerilerinin neler olduğunu açıklamak |
Sosyal medya okuryazarlığı ve bileşenlerini sıralayabilmek. Sosyal medya araçları tanımak ve sosyal medya üzerindeki olası tehditleri ve güvenlik önlemlerini açıklamak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Web Teknolojisi ve İlişkili Kavramlara Genel Bakış |
Anlatım |
2 |
Literatür Taraması |
Web Teknolojisinin Gelişimi |
Anlatım |
3 |
Literatür Taraması |
Web'e Kuramsal Bakış |
Anlatım |
4 |
Literatür Taraması |
Okuryazarlık ve Dijital Okuryazar Olmak |
Anlatım |
5 |
Literatür Taraması |
Web Okuryazarlığı: Web'te Okuma ve Bilgi Arama |
Anlatım |
6 |
Literatür Taraması |
Web Okuryazarlığı: Web'te Yazma ve Etkin Kullanım |
Anlatım |
7 |
Literatür Taraması |
Genel Tekrar |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Sosyal Medya Kavramı, Özellikleri ve Etkileri |
Anlatım |
10 |
Literatür Taraması |
Sosyal Medya Araçları |
Anlatım |
11 |
Literatür Taraması |
Dijital Haklar |
Anlatım |
12 |
Literatür Taraması |
Dijital Sorumluluklar |
Anlatım |
13 |
Literatür Taraması |
Web'te Bilgi Güvenliği, Gizlilik ve Etik |
Anlatım |
14 |
Literatür Taraması |
Web ve Sağlık |
Anlatım |
15 |
Literatür Taraması |
Genel Tekrar |
Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Sağıroğlu, Ş., Bülbül, H. İ., Kılıç, A. ve Küçükali, M. (202O). Dijital Okuryazarlık: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler, Ankara: Nobel Yayınları. |
Yazıcı, M. (2018). Web Okuryazarlığı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Yüzer, T. V., Kurubacak, G., Okur, M. R. (2018). Dijital Okuryazarlık. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Şen, İ. E. Y. ve Şahin, Y. L. (t.y.). Dijital Okuryazarlık ve Sosyal Medya. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Have a command of the concepts commonly used in web design.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Planning the code part of a website by having knowledge of algorithms It does.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Visualization of the visual part of Web sites using visual design principles makes the planning.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Observes ethical, health and safety measures related to the profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Knows different methods of preparing a website.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Can run web sites integrated with database management systems.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It may collect information about user experiences. Target with the information it collects can manage a website suitable for the audience.
Can ensure basic security of websites.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
4 |
2 |
8 |
Laboratuvar |
4 |
2 |
8 |
Okuma |
4 |
2 |
8 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
4 |
2 |
8 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
4 |
2 |
8 |
Uygulama |
4 |
2 |
8 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
4 |
2 |
8 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
2 |
14 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
79 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|