TR EN

WEB TASARIMI SATIŞ VE PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
VTK254 WEB TASARIMI SATIŞ VE PAZARLAMA 4 2 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ZEYNEP ÖZCAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin dijital teknolojinin bir getirisi olarak pazarlama alanındaki yeni yaklaşımları öğrenmeleri ve bu yaklaşımların temel stratejik bilgileriyle donatılmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders; pazarlama, dijitalleşme, dijital pazarlama, dijital pazarlama karması unsurları, web sitesi ve pazarlama, sosyal medya pazarlaması, e-posta pazarlaması, arama motoru pazarlaması, içerik pazarlaması, mobil pazarlama, influencer pazarlaması, viral pazarlama, dijital halkla ilişkiler, dijital reklam, hikaye anlatıcılığı ve transmedya konu başlıklarını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital ortamlarda kullanılan pazarlama yaklaşımlarını açıklar.
Sosyal medya pazarlamasını tanımlar.
Dijital ortamlarda halkla ilişkiler ve reklam çalışmalarına örneklendirir.
Dijital pazarlamada önemli hususları sıralar.
Yeni pazarlama teknolojilerini anlatır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür okuma Pazarlamaya Genel Bakış Anlatım, Soru-Cevap
2 Literatür okuma Dijital Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
3 Literatür okuma Dijital Pazarlama Karması Unsurları Anlatım, Soru-Cevap
4 Literatür okuma Web Sitesi ve Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
5 Literatür okuma Sosyal Medya Pazarlaması Anlatım, Soru-Cevap
6 Literatür okuma E-Posta Pazarlaması Anlatım, Soru-Cevap
7 Literatür okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Arama Motoru Pazarlaması Anlatım, Soru-Cevap
10 Literatür okuma İçerik Pazarlaması, Mobil Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
11 Literatür okuma Influencer Pazarlaması, Viral Pazarlama Anlatım, Soru-Cevap
12 Literatür okuma Dijital Halkla İlişkiler Anlatım, Soru-Cevap
13 Literatür okuma Dijital Reklamcılık Anlatım, Soru-Cevap
14 Literatür okuma Hikaye Anlatıcılığı ve Transmedya Anlatım, Soru-Cevap
15 Literatür okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bil,E. ve Özdemir, E. (2021). Stratejik Dijital Pazarlama, İstanbul: Beta Basım Yayım.
Kotler, P. (2017). Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. İstanbul: Optimist Yayınları.
Kırcova, İ. (2012). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Basım Yayım.
Tuna, M. F. (2024). Dijital Pazarlama Yönetimi. Gaziantep: Özgür Yayınları.
Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya: Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have a command of the concepts commonly used in web design.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Planning the code part of a website by having knowledge of algorithms It does.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Visualization of the visual part of Web sites using visual design principles makes the planning.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Observes ethical, health and safety measures related to the profession.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Knows different methods of preparing a website.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can run web sites integrated with database management systems.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It may collect information about user experiences. Target with the information it collects can manage a website suitable for the audience. Can ensure basic security of websites.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0