Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH107 | MEDENİ HUKUK | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BUĞRAHAN ERGÜN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Medeni Kanun hükümlerine göre hak kavramı,iyiniyet kavramı, dürüstlük kuralı, kişilik, nişanlanma, evlenme, boşanma gibi konular hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Medeni Hukukun Kaynakları, Hak Kavramı, Hak Sahibi ve Hak Çeşitleri, Hakların Korunması, Kanunlar, Tüzükler, Yönetmelikler, Kanunların Uygulanması, Hakimin Takdir Yetkisi, İyiniyet Kavramı ve İşlevi, Dürüst Davranma, Hakkın Kötüye Kullanılması, Kişiler hukuku: Gerçek Kişilik, Kişiliğin Başlangıcı ve Sona Ermesi, Gerçek Kişinin Ehliyetleri, Tüzel Kişilik: Dernekler ve Vakıflar, Nişanlanma ve Hükümleri, Evlenmenin Hukuki Niteliği, Evlenme İçin Aranan Şartlar, Evlenmenin Hükümsüzlüğü, Ölüm ve Gaiplik, Boşanma, Boşanma Sebepleri, Mal Rejimi Hukukunun Genel Hükümleri, Yasal Mal Rejimi, Soybağının Kurulması konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Medeni Kanun hükümlerine göre hak kavramını tanımlar. |
İyiniyet, dürüstlük kuralı, hakkın kötüye kullanılması kavramlarını bilir. |
Kişilik kavramını tanımlar. |
Gerçek kişileri ehliyetleri bakımından sınıflandırır. |
Dernek ve vakıfların kuruluş şartlarını, organlarını ve sona erme sebeplerini değerlendirir. |
Nişanlanma, nişanlanmanın sona erme sebepleri ve tarafların yükümlülüklerini değerlendirir. |
Evlenmenin şartları, evlenmenin hükümsüzlüğü ve evlenmenin sona ermesi konularını bilir. |
Boşanmanın hukuki sonuçları ve boşanma sebeplerini açıklar. |
Yasal mal rejimleri hükümlerini bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak taraması | Medeni Hukuka Giriş, Temel Kavramlar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
2 | Kaynak taraması | Medeni Hukukun Kaynakları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
3 | Kaynak taraması | Hak Kavramı, Hak Sahibi, Hak Çeşitleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
4 | Kaynak taraması | Hakların Korunması | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
5 | Kaynak taraması | İyiniyet, Dürüstlük, Hakkın Kötüye Kullanılması | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
6 | Kaynak taraması | Kişiler Hukuku:Gerçek Kişilik | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
7 | Kaynak taraması | Kişilik Hakkı ve Korunması | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak taraması | Gerçek Kişinin Ehliyetleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
10 | Kaynak taraması | Tüzel Kişilik: Dernekler ve Vakıflar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
11 | Kaynak taraması | Nişanlanma ve Hükümleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
12 | Kaynak taraması | Evlilik, Evlenme İçin Aranan Şartlar, Evlenmenin Hükümsüzlüğü | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
13 | Kaynak taraması | Boşanma, Boşanma Sebepleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
14 | Kaynak taraması | Mal Rejimi Hukukunun Genel Hükümleri, Yasal Mal Rejimi | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
15 | Kaynak taraması | Soybağının kurulması | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akıntürk, T., Ateş, D.(2017). Medeni Hukuk. İstanbul: Beta Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
4 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical law.
|
3 | |||||
2 |
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
|
5 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
|
1 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
1 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
5 | |||||
2 |
To acquired the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
|
0 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
|
5 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
0 | |||||
3 |
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 6 | 3 | 18 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 132 |
Genel Toplam | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |