Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH110 | BÜRO YÖNETİMİ TEKNİKLERİ | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. LOKMAN KANTAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Büro türlerini tanımak ve büro ortamında meydana gelen iletişim sürecini kavramak, bürolarda çalışanların yönetilmesinde yönetim fonksiyonlarının katkısını kavramak ve ergonominin esaslarına bağlı bir büro yönetimini, etkin dosyalama ve arşivleme sistemlerini tesis edebilmek, çalışma ortamında zaman, stres, imaj, kriz yönetimi konusunda bilgi sahibi olma |
İçerik: | Büro türlerini tanımak ve büro ortamında meydana gelen iletişim sürecini kavramak, bürolarda çalışanların yönetilmesinde yönetim fonksiyonlarının katkısını kavramak ve ergonominin esaslarına bağlı bir büro yönetimini,etkin dosyalama ve arşivleme sistemlerini tesis edebilmek, çalışma ortamında zaman, stres, imaj, kriz yönetimi konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşletmelerde Yönetim Süreci ve Yönetimin fonksiyonlarını söyler. |
Büro Türleri bilir, avantaj ve dezavantajlarını sıralar. |
Bürolarda İş tanımı, İş gerekleri, İş Ölçümü, İş etüdü ve İş tasarımı gibi kavramları tanımlar ve iş yaşamında nasıl kullanıldığını örnekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak taraması | Yönetimin Tarihsel Gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Kaynak taraması | Büro Yönetimi Ve Fonksiyonu Klasik Ve Çağdaş Büro Türleri Ve Yönetimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Kaynak taraması | Yönetici ve Liderlik | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Kaynak taraması | Bürolarda İş Analizi Ve Değerlendirilmesi / Bürolarda İş Yönetimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Kaynak taraması | Büro Ergonomisi Ve Tasarımı Bilgi Sistemleri Ve Büro Otomasyonu | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Kaynak taraması | Bürolarda Toplam Kalite Yönetimi Bürolarda Performans Değerleme | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Kaynak taraması | Bürolarda Zaman Ve Toplantı Yönetimi Bürolarda İş Ve Meslek Etiği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak taraması | Kriz yönetimi Etkili İletişim Yöntemleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Kaynak taraması | Beden Dili Postmodern Yönetim Yaklaşımları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | Kaynak taraması | Bencmarking - Amaçlara göre yönetim Küçülme- Downsizing | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Kaynak taraması | Kaizen Öğrenen Organizasyon | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Kaynak taraması | Dış Kaynaklardan Yararlanma - Outsourcing- Sanal organizasyon | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Kaynak taraması | Mobing - Personeli güçlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | Kaynak taraması | Genel Tekrar | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
GÜRSOY, Hülya (2010), ADUZEP Büro Yönetimi Teknikleri Ders Notları |
TENGİLİMOĞLU, Dilaver; TUTAR, Hasan (2009), Çağdaş Büro Yönetimi, Seçkin Yayınları, Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
3 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical law.
|
4 | |||||
2 |
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
|
4 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
|
5 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
4 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
5 | |||||
2 |
To acquired the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
|
3 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
4 | |||||
3 |
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 7 | 21 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 79 |
Genel Toplam | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |