TR EN

BÜRO YÖNETİMİ TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MBH110 BÜRO YÖNETİMİ TEKNİKLERİ 2 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. LOKMAN KANTAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Büro türlerini tanımak ve büro ortamında meydana gelen iletişim sürecini kavramak, bürolarda çalışanların yönetilmesinde yönetim fonksiyonlarının katkısını kavramak ve ergonominin esaslarına bağlı bir büro yönetimini, etkin dosyalama ve arşivleme sistemlerini tesis edebilmek, çalışma ortamında zaman, stres, imaj, kriz yönetimi konusunda bilgi sahibi olma
İçerik: Büro türlerini tanımak ve büro ortamında meydana gelen iletişim sürecini kavramak, bürolarda çalışanların yönetilmesinde yönetim fonksiyonlarının katkısını kavramak ve ergonominin esaslarına bağlı bir büro yönetimini,etkin dosyalama ve arşivleme sistemlerini tesis edebilmek, çalışma ortamında zaman, stres, imaj, kriz yönetimi konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşletmelerde Yönetim Süreci ve Yönetimin fonksiyonlarını söyler.
Büro Türleri bilir, avantaj ve dezavantajlarını sıralar.
Bürolarda İş tanımı, İş gerekleri, İş Ölçümü, İş etüdü ve İş tasarımı gibi kavramları tanımlar ve iş yaşamında nasıl kullanıldığını örnekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak taraması Yönetimin Tarihsel Gelişimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Kaynak taraması Büro Yönetimi Ve Fonksiyonu Klasik Ve Çağdaş Büro Türleri Ve Yönetimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Kaynak taraması Yönetici ve Liderlik Anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Kaynak taraması Bürolarda İş Analizi Ve Değerlendirilmesi / Bürolarda İş Yönetimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Kaynak taraması Büro Ergonomisi Ve Tasarımı Bilgi Sistemleri Ve Büro Otomasyonu Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Kaynak taraması Bürolarda Toplam Kalite Yönetimi Bürolarda Performans Değerleme Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Kaynak taraması Bürolarda Zaman Ve Toplantı Yönetimi Bürolarda İş Ve Meslek Etiği Anlatım, tartışma, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak taraması Kriz yönetimi Etkili İletişim Yöntemleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Kaynak taraması Beden Dili Postmodern Yönetim Yaklaşımları Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Kaynak taraması Bencmarking - Amaçlara göre yönetim Küçülme- Downsizing Anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Kaynak taraması Kaizen Öğrenen Organizasyon Anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Kaynak taraması Dış Kaynaklardan Yararlanma - Outsourcing- Sanal organizasyon Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Kaynak taraması Mobing - Personeli güçlendirme Anlatım, tartışma, soru-cevap
15 Kaynak taraması Genel Tekrar Anlatım, tartışma, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

GÜRSOY, Hülya (2010), ADUZEP Büro Yönetimi Teknikleri Ders Notları
TENGİLİMOĞLU, Dilaver; TUTAR, Hasan (2009), Çağdaş Büro Yönetimi, Seçkin Yayınları, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at law.
3
2
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to think in analytical law.
4
2
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
4
2
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
5
2
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
4
3
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
5
2
To acquired the awareness of life-long learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
5
2
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
3
2
The ability to institute proceedings.
4
3
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 3 7 21
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 79
Genel Toplam 79
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0