Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MBH204 | TİCARET HUKUKU | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AHENK ÇİÇEK SÜZEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | 6102 sayılı Yeni Türk Ticaret Kanunu çerçevesinde ticari iş, ticari işletme, tacirin yükümlülükleri, haksız rekabet halleri ve aldatıcı reklamlar temel olarak anlatılarak öğrencinin tacirler arasındaki ilişkiyi kavraması, gündelik hayatta yaygın olan "ticari işletme-esnaf-şirket" arasındaki hukuksal farkı kavraması, ticaret hukukuna dair karşısına çıkan bir olayda temel çözümler getirmesi, bunun yanında serbest piyasa koşullarında ticari faaliyetlerini sürdüren işletme veya ortaklıklar arasındaki rekabetlerin hukuki açıdan değerlendirilebilmesi amaçlar. |
İçerik: | Ticaret hukuku ile ilgili kavramsal analiz, İşletme Kavramı, çeşitleri, Bir işletme çeşidi olarak "Ticari işletme" , Tanımı ve Unsurları, Ticari işletmenin devri ve Ticari İşletmenin Rehni, Ticari İş kavramı, tabi olduğu hükümler ve Ticari hükümlerin uygulanma sırası, Cari hesap sözleşmesi, işleyişi, hükümleri, sona ermesi, Ticari davalar --Mutlak ticari dava --Nispi Ticari davalar, Tacir sıfatı, Tacir olmanın Getirdiği Yükümlülükler, Ticari defterler ve tacirin defter tutma yükümlülüğünün kapsamı, Bağımlı Tacir Yardımcıları, Bağımsız Tacir Yardımcıları, Ticaret unvanı marka türleri, Haksız rekabet Halleri ve bu sebeple açılabilecek hukuk davaları, Kambiyo senetleri ve devir hallerini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ticaret hukukunun temel kavramlarını tanımlar. |
Tacir. esnaf arasındaki farkları gösterir. |
Ticari iş, haksız rekabet, marka türlerini açıklar. |
Kambiyo senetlerinin temel niteliklerini kavrar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak taraması | Ticaret Hukuku İle İlgili Kavramsal Analiz, İşletme Kavramı, çeşitleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
2 | Kaynak taraması | Ticari İşletme Tanımı ve Unsurları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
3 | Kaynak taraması | Ticari İşletmenin Devri, Ticari İşletmenin Rehni | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
4 | Kaynak taraması | Ticari İş Kavramı, Tabi Olduğu Hükümler ve Ticari Hükümlerin Uygulanma Sırası | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
5 | Kaynak taraması | Cari Hesap Sözleşmesi, İşleyişi, Hükümleri, Sona Ermesi | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
6 | Kaynak taraması | Ticari Davalar -- Mutlak Ticari Dava, Nispi Ticari Davalar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
7 | Kaynak taraması | Tacir Sıfatı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak taraması | Tacir Olmanın Getirdiği Yükümlülükler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
10 | Kaynak taraması | Ticari Defterler ve Tacirin Defter Tutma Yükümlülüğünün Kapsamı | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
11 | Kaynak taraması | Bağımlı Tacir Yardımcıları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
12 | Kaynak taraması | Bağımsız Tacir Yardımcıları | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
13 | Kaynak taraması | Ticaret Ünvanı ve Marka Türleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
14 | Kaynak taraması | Haksız Rekabet Halleri ve Açılacak Davalar | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
15 | Kaynak taraması | Kambiyo Senetleri ve Devir Şekilleri | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Pulaşlı, H.(2018). Kıymetli Evrak Hukuku. Seçkin Yayıncılık Bahtiyar, M.(2018). Ticari İşletme Hukuku- Kıymetli Evrak Hukuku. Beta Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
5 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical eguipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical law.
|
5 | |||||
2 |
To get competence in using the aquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problem, and to produce solutions based on proofs by using the aquired basic-level knowledge and skills.
|
5 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using finger technique.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out indepently a basic-level work project in the field of study.
|
5 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
4 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the proffessional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in crictical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
5 | |||||
2 |
To acquired the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluatingof the data in the field of study.
|
5 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
5 | |||||
3 |
To have knowledge about the executionn proceeding and bankrupt.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |