TR EN

PROGRAMLAMA TEMELLERİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BLP153 PROGRAMLAMA TEMELLERİ I 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALİ ERDEM ÇAĞLAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Temel programlama becerilerini ve algoritmik düşünme yeteneklerini kazandırması amaçlanmıştır.
İçerik: Algoritma, veri yapıları ve C programlama dilindeki değişken, operatör, tür dönüşümleri, karar yapıları, döngü yapıları, diziler, fonksiyonlar konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Algoritma ve veri yapılarının temel prensiplerini öğrenir.
Temel seviyede C programlama dili ile uygulama yapabilir.
Bilgisayar donanım bileşenlerini ve internetin tarihsel gelişimini anlayarak bilgi teknolojilerine dair temel kavramlara hakim olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Temel Bilgisayar Kavramları Anlatım
2 - İşletim Sistemi ve İnternetin Gelişimi Anlatım
3 - Programlama Dillerinin Tarihçesi Anlatım
4 Konu ile ilgili internet araştırması Algoritmalar ve Akış Diyagramları Gösterip Yaptırma
5 Konu ile ilgili internet araştırması Veri Yapıları Gösterip Yaptırma
6 Konu ile ilgili internet araştırması C Programlama Diline Giriş Gösterip Yaptırma
7 Konu ile ilgili internet araştırması C Programlama Dilinde Veri Türleri Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili internet araştırması Döngü Yapıları Gösterip Yaptırma
10 Konu ile ilgili internet araştırması Karar Yapıları Gösterip Yaptırma
11 Konu ile ilgili internet araştırması Fonksiyonlar Gösterip Yaptırma
12 Konu ile ilgili internet araştırması Diziler Gösterip Yaptırma
13 Konu ile ilgili internet araştırması Pointerlar Gösterip Yaptırma
14 Konu ile ilgili internet araştırması Karakterler ve Stringler Gösterip Yaptırma
15 Konu ile ilgili internet araştırması Biçimlendirilmiş Girdi/Çıktı Gösterip Yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

C How to Program, Harvey Deitel, Paul Deitel, Pearson Yayıncılık, 7. Baskı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Computer concepts, methods and the software would dominate.
3
2
Recognizes the basic functions of hardware.
1
3
Recognize personal and network operating systems.
1
4
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
4
5
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hardware makes the process of discovery and establishment.
1
2
Explains data management processes.
1
3
Explains different areas where software languages are used.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
3
2
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
4
3
Use math skills in vocational areas.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
2
2
Are given the chance to apply theoretical issues.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
2
2
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
2
3
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can learn and put into practice what they learned fast.
3
2
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
1
2
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
3
3
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 4 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 3 21
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 61 0 147
Genel Toplam 147
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0