Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BLP153 | PROGRAMLAMA TEMELLERİ I | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ALİ ERDEM ÇAĞLAR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Temel programlama becerilerini ve algoritmik düşünme yeteneklerini kazandırması amaçlanmıştır. |
İçerik: | Algoritma, veri yapıları ve C programlama dilindeki değişken, operatör, tür dönüşümleri, karar yapıları, döngü yapıları, diziler, fonksiyonlar konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Algoritma ve veri yapılarının temel prensiplerini öğrenir. |
Temel seviyede C programlama dili ile uygulama yapabilir. |
Bilgisayar donanım bileşenlerini ve internetin tarihsel gelişimini anlayarak bilgi teknolojilerine dair temel kavramlara hakim olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Temel Bilgisayar Kavramları | Anlatım |
2 | - | İşletim Sistemi ve İnternetin Gelişimi | Anlatım |
3 | - | Programlama Dillerinin Tarihçesi | Anlatım |
4 | Konu ile ilgili internet araştırması | Algoritmalar ve Akış Diyagramları | Gösterip Yaptırma |
5 | Konu ile ilgili internet araştırması | Veri Yapıları | Gösterip Yaptırma |
6 | Konu ile ilgili internet araştırması | C Programlama Diline Giriş | Gösterip Yaptırma |
7 | Konu ile ilgili internet araştırması | C Programlama Dilinde Veri Türleri | Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili internet araştırması | Döngü Yapıları | Gösterip Yaptırma |
10 | Konu ile ilgili internet araştırması | Karar Yapıları | Gösterip Yaptırma |
11 | Konu ile ilgili internet araştırması | Fonksiyonlar | Gösterip Yaptırma |
12 | Konu ile ilgili internet araştırması | Diziler | Gösterip Yaptırma |
13 | Konu ile ilgili internet araştırması | Pointerlar | Gösterip Yaptırma |
14 | Konu ile ilgili internet araştırması | Karakterler ve Stringler | Gösterip Yaptırma |
15 | Konu ile ilgili internet araştırması | Biçimlendirilmiş Girdi/Çıktı | Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
C How to Program, Harvey Deitel, Paul Deitel, Pearson Yayıncılık, 7. Baskı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Computer concepts, methods and the software would dominate.
|
3 | |||||
2 |
Recognizes the basic functions of hardware.
|
1 | |||||
3 |
Recognize personal and network operating systems.
|
1 | |||||
4 |
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
|
4 | |||||
5 |
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hardware makes the process of discovery and establishment.
|
1 | |||||
2 |
Explains data management processes.
|
1 | |||||
3 |
Explains different areas where software languages are used.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
|
3 | |||||
2 |
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
|
4 | |||||
3 |
Use math skills in vocational areas.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
|
2 | |||||
2 |
Are given the chance to apply theoretical issues.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
|
2 | |||||
2 |
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
|
2 | |||||
3 |
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They can learn and put into practice what they learned fast.
|
3 | |||||
2 |
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
|
1 | |||||
2 |
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
|
3 | |||||
3 |
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 3 | 21 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 61 | 0 | 147 |
Genel Toplam | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |