Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BLP154 | PROGRAMLAMA TEMELLERİ II | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Temel yazılım mantıklarına, algoritmik düşünce ve disiplinlere, uluslararası yazılım normlarına yatkınlık kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders soyut bir düşüncenin bir yazılım ürününe dönüştürülürken gerekli standartları kazandırır.- Sayısal mantık ve aritmetiği- Değişken kavramı ve özellikleri- Bilgisayar bellek organizasyonu- Koşullu dallanma modelleri- Döngüler- Veri işlemleri- Dosya ve ekran işlemlerini yönetme- Fonksiyon ve fonksiyon tanımlama- Yazılım karmaşıklığıkonularını kapsar. Ders aracı olarak C/C++ dili kullanılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sayısal mantığı ve ikilik sayı sistemini anlar. |
Soyut düşüncenin somut yazılıma dönüştürme bilişsel süreçlerine yatkınlık kazanır. |
Değişken kavramını ve bellek organizasyonunu içselleştirir. |
Koşullu dallanma yapılarını benimser. |
Döngü tür ve çalışma prensiplerini kavrar. |
Algoritma dilini ve standartlarını öğrenir. |
Dosya ve ekran yönetimini öğrenir. |
Yazılım hata tespit ve sorun çözme disiplinini edinir. |
Yazılım şablonlarını kullanmaya yatkın hale gelir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Akış diyagramları ile gelişmiş algoritma çizimi | Anlatım |
2 | Araştırma | Struck (Yapılar),Akış diyagramları ile gelişmiş algoritma çizimi | Anlatım |
3 | Araştırma | Struct (Yapı) Değişkenlerini Dizi Olarak Kullanma,Akış diyagramları ile gelişmiş algoritma çizimi | Anlatım |
4 | Araştırma | İç içe Yapılar(Struct),Akış diyagramları ile gelişmiş algoritma çizimi | Gösterip yaptırma |
5 | Araştırma | Yapıların(Struct) Fonksiyonlarda KullanımıAkış diyagramları ile gelişmiş algoritma çizimi | Gösterip yaptırma |
6 | Araştırma | Pointer(İşaretçiler) | Gösterip yaptırma |
7 | Araştırma | Pointer(İşaretçiler) | Gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Araştırma | String fonksiyonlarının kulanımı | Gösterip yaptırma |
10 | Araştırma | Dosya işlemleri (veri ekleme, veri listeleme) | Gösterip yaptırma |
11 | Araştırma | Dosya İşlemleri (veri silme , veri güncelleme) | Gösterip yaptırma |
12 | Araştırma | Dosya İşlemleri Gelişmiş Uygulamalar | Gösterip yaptırma |
13 | Araştırma | Algoritmik optimizasyon ve test teknikleri | Gösterip yaptırma |
14 | Araştırma | Grafik İşlemleri | Gösterip yaptırma |
15 | Araştırma | Grafik İşlemleri | Gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Computer concepts, methods and the software would dominate.
|
3 | |||||
2 |
Recognizes the basic functions of hardware.
|
0 | |||||
3 |
Recognize personal and network operating systems.
|
0 | |||||
4 |
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
|
0 | |||||
5 |
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hardware makes the process of discovery and establishment.
|
0 | |||||
2 |
Explains data management processes.
|
0 | |||||
3 |
Explains different areas where software languages are used.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
|
5 | |||||
2 |
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
|
5 | |||||
3 |
Use math skills in vocational areas.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
|
1 | |||||
2 |
Are given the chance to apply theoretical issues.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
|
1 | |||||
2 |
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
|
2 | |||||
3 |
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They can learn and put into practice what they learned fast.
|
3 | |||||
2 |
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
|
3 | |||||
2 |
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
|
4 | |||||
3 |
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 1 | 3 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |