TR EN

GÖRSEL PROGRAMLAMA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BLP251 GÖRSEL PROGRAMLAMA I 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile öğrencinin nesne yönelimli bir dili kullanarak görsel programlama yeterliliğinin geliştirilecektir.
İçerik: Bu derste C# dili kullanılarak bilgisayarda kullanılabilecek programlar tasarlanır. Temel programlama işlemleri görsel nesneler birleştirilerek birbirleri ile ilişkili halde kullanılır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görsel programlama editörü kurulum ve ayarlarını yapar.
C# diline ait yazım kurallarını bilir.
Probleme ait algoritma veya akış diyagramını C# koduna dönüştürür.
Dizi işlemleri yapar.
Kontrol deyimlerini kullanır.
Döngüleri kullanır.
Alt programlarla çalışır.
Sınıflarla çalışır.
Nesneleri kullanır.
Temel uygulamalar oluşturur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Görsel programlama editörü kurma ve ayarlarını yapma Anlatım
2 Konuyla ilgili internet araştırması Değişkenler, Veri türleri Gösterip Yaptırma
3 Konuyla ilgili internet araştırması Operatörler Gösterip Yaptırma
4 Konuyla ilgili internet araştırması Standart Nesneler Gösterip Yaptırma
5 Konuyla ilgili internet araştırması Karar Yapıları Gösterip Yaptırma
6 Konuyla ilgili internet araştırması Diziler Gösterip Yaptırma
7 Konuyla ilgili internet araştırması Döngüler Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili internet araştırması Fonksiyonlar Gösterip Yaptırma
10 Konuyla ilgili internet araştırması Aşırı Yüklenen Fonksiyonlar Gösterip Yaptırma
11 Konuyla ilgili internet araştırması Sınıflar Gösterip Yaptırma
12 Konuyla ilgili internet araştırması Formlar ve Özellikleri Gösterip Yaptırma
13 Konuyla ilgili internet araştırması Giriş ve Mesaj Pencereleri Gösterip Yaptırma
14 Geçmiş haftaların konu tekrarı Uygulama Tasarımı Uygulama
15 Geçmiş haftaların konu tekrarı Uygulama Tasarımı Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Nihat Demirli ve Yüksel İnan, Visual C# .NET 2005, Palme Yayıncılık, 2006.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Computer concepts, methods and the software would dominate.
3
2
Recognizes the basic functions of hardware.
1
3
Recognize personal and network operating systems.
1
4
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
4
5
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hardware makes the process of discovery and establishment.
1
2
Explains data management processes.
2
3
Explains different areas where software languages are used.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
5
2
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
5
3
Use math skills in vocational areas.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
4
2
Are given the chance to apply theoretical issues.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
3
2
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
2
3
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can learn and put into practice what they learned fast.
3
2
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
3
2
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
4
3
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 6 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0