TR EN

GÖRSEL PROGRAMLAMA II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BLP252 GÖRSEL PROGRAMLAMA II 4 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı bilgisayar ortamında C# kodları ve nesneleri kullanılarak çeşitli Windows uygulamaları programlayabilmek. Bu programları veri tabanları ile ilişkilendirerek içinde bilgiler barındırabilen ve bu bilgilere göre otomasyon yapabilen programlar oluşturabilmektir
İçerik: Bu derste C# dili kullanılarak bilgisayarda kullanılabilecek programlar tasarlanır. Bu dersin 2.si ile birlikte veritabanı işlemleri, dosya işlemleri, hata çözümleri ve kurulum dosyası oluşturma işlemleri tanıtılır ve ortaya çalışabilecek bir proje çıkartılır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

C# dilinde kullanılan temel işlemleri (karar yapıları, diziler, döngüler vs.) gelişmiş programlarda kullanabilmek.
Temel veritabanı işlemlerini C# programları ile birleştirebilmek.
Hazırlanan C# programlarının hata kontrolünü yapabilmek ve hataların önüne geçebilmek.
C# programlarında dosya işlemleri gerçekleştirebilmek.
C# projelerine nugetpaketi, uzantı gibi ek özellikler kurabilmek
Yukarıdaki maddeler de dâhil kurulum yapılıp çalıştırılabilecek bir proje ortaya çıkartmak

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Timer uygulamaları, hata tanımlama. Anlatım
2 Konuyla ilgili internet araştırması Hata kontrolü ve hata ayıklama. Gösterip Yaptırma
3 Konuyla ilgili internet araştırması Formlarda dosya kullanımı. Gösterip Yaptırma
4 Konuyla ilgili internet araştırması Formlarda dosya kullanımı. Gösterip Yaptırma
5 Konuyla ilgili internet araştırması Veritabanı bağlantısı kurma ve tabloya veri girişi yapma. Gösterip Yaptırma
6 Konuyla ilgili internet araştırması Veritabanı tablo verilerini görüntüleme, nesneye aktarma, güncelleme ve silme. Gösterip Yaptırma
7 Konuyla ilgili internet araştırması Form içinde raporlama yapmak. Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili internet araştırması PDF dosyası oluşturmak. Gösterip Yaptırma
10 Konuyla ilgili internet araştırması Kendini çağıran yapılar. Gösterip Yaptırma
11 Konuyla ilgili internet araştırması NuGet Paketleri Gösterip Yaptırma
12 Konuyla ilgili internet araştırması NuGet Paketleri Gösterip Yaptırma
13 Konuyla ilgili internet araştırması Uzantılar ve kurulum dosyası oluşturma. Gösterip Yaptırma
14 Geçmiş haftaların konu tekrarı Uygulama Tasarımı Uygulama
15 Geçmiş haftaların konu tekrarı Uygulama Tasarımı Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Projeler ile C# 7.0 ve SQL ve server 2016 - Yazar: Süleyman UZUNKÖPRÜ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Computer concepts, methods and the software would dominate.
5
2
Recognizes the basic functions of hardware.
2
3
Recognize personal and network operating systems.
1
4
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
5
5
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hardware makes the process of discovery and establishment.
1
2
Explains data management processes.
3
3
Explains different areas where software languages are used.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
4
2
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
5
3
Use math skills in vocational areas.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
4
2
Are given the chance to apply theoretical issues.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
4
2
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
3
3
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can learn and put into practice what they learned fast.
3
2
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
3
2
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
5
3
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 5 20
Proje Hazırlama 14 1 14
Seminer 1 3 3
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 3 21
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 1 3 3
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 79 0 205
Genel Toplam 205
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0