Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BLP252 | GÖRSEL PROGRAMLAMA II | 4 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı bilgisayar ortamında C# kodları ve nesneleri kullanılarak çeşitli Windows uygulamaları programlayabilmek. Bu programları veri tabanları ile ilişkilendirerek içinde bilgiler barındırabilen ve bu bilgilere göre otomasyon yapabilen programlar oluşturabilmektir |
İçerik: | Bu derste C# dili kullanılarak bilgisayarda kullanılabilecek programlar tasarlanır. Bu dersin 2.si ile birlikte veritabanı işlemleri, dosya işlemleri, hata çözümleri ve kurulum dosyası oluşturma işlemleri tanıtılır ve ortaya çalışabilecek bir proje çıkartılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
C# dilinde kullanılan temel işlemleri (karar yapıları, diziler, döngüler vs.) gelişmiş programlarda kullanabilmek. |
Temel veritabanı işlemlerini C# programları ile birleştirebilmek. |
Hazırlanan C# programlarının hata kontrolünü yapabilmek ve hataların önüne geçebilmek. |
C# programlarında dosya işlemleri gerçekleştirebilmek. |
C# projelerine nugetpaketi, uzantı gibi ek özellikler kurabilmek |
Yukarıdaki maddeler de dâhil kurulum yapılıp çalıştırılabilecek bir proje ortaya çıkartmak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Timer uygulamaları, hata tanımlama. | Anlatım |
2 | Konuyla ilgili internet araştırması | Hata kontrolü ve hata ayıklama. | Gösterip Yaptırma |
3 | Konuyla ilgili internet araştırması | Formlarda dosya kullanımı. | Gösterip Yaptırma |
4 | Konuyla ilgili internet araştırması | Formlarda dosya kullanımı. | Gösterip Yaptırma |
5 | Konuyla ilgili internet araştırması | Veritabanı bağlantısı kurma ve tabloya veri girişi yapma. | Gösterip Yaptırma |
6 | Konuyla ilgili internet araştırması | Veritabanı tablo verilerini görüntüleme, nesneye aktarma, güncelleme ve silme. | Gösterip Yaptırma |
7 | Konuyla ilgili internet araştırması | Form içinde raporlama yapmak. | Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili internet araştırması | PDF dosyası oluşturmak. | Gösterip Yaptırma |
10 | Konuyla ilgili internet araştırması | Kendini çağıran yapılar. | Gösterip Yaptırma |
11 | Konuyla ilgili internet araştırması | NuGet Paketleri | Gösterip Yaptırma |
12 | Konuyla ilgili internet araştırması | NuGet Paketleri | Gösterip Yaptırma |
13 | Konuyla ilgili internet araştırması | Uzantılar ve kurulum dosyası oluşturma. | Gösterip Yaptırma |
14 | Geçmiş haftaların konu tekrarı | Uygulama Tasarımı | Uygulama |
15 | Geçmiş haftaların konu tekrarı | Uygulama Tasarımı | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Projeler ile C# 7.0 ve SQL ve server 2016 - Yazar: Süleyman UZUNKÖPRÜ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Computer concepts, methods and the software would dominate.
|
5 | |||||
2 |
Recognizes the basic functions of hardware.
|
2 | |||||
3 |
Recognize personal and network operating systems.
|
1 | |||||
4 |
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
|
5 | |||||
5 |
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hardware makes the process of discovery and establishment.
|
1 | |||||
2 |
Explains data management processes.
|
3 | |||||
3 |
Explains different areas where software languages are used.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
|
4 | |||||
2 |
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
|
5 | |||||
3 |
Use math skills in vocational areas.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
|
4 | |||||
2 |
Are given the chance to apply theoretical issues.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
|
4 | |||||
2 |
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
|
3 | |||||
3 |
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They can learn and put into practice what they learned fast.
|
3 | |||||
2 |
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
|
3 | |||||
2 |
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
|
5 | |||||
3 |
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Proje Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 7 | 3 | 21 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 1 | 3 | 3 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 79 | 0 | 205 |
Genel Toplam | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |