Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 1 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çağdaş uygarlık seviyesine ulaşma hedefiyle Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Atatürk'ün İlke ve İnkılâpları'nın önemini Türk gençliğinin kavramasını sağlayarak, onları Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: | Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye konularını içerir |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türk İnkılâbı'nın önemini kavrar.- bilgi |
Atatürk İlkeleri'ni tarihsel perspektif içinde değerlendirir.- değerlendirme |
Türk dış politikasının temel nitelikleri hakkında fikir sahibi olur.-bilgi |
Yakın dönem Türkiye tarihi hakkında bilgi sahibi olur-bilgi |
Güncel gelişmeleri geçmişin koşullarıyla karşılaştırarak değerlendirir.- analiz etme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | İnkılâp Tarihine Giriş, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, Temel Kavramlar, Türk İnkılâbının Özellikleri | Anlatım |
2 | Literatür tarama | Türk İnkılâbı’nı Hazırlayan Sebepler (Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı Dış Sebepler (XVII. ve XIX. Yüzyıl)) | Anlatım |
3 | Literatür tarama | Türk İnkılâbı’nı Hazırlayan Sebepler (Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı İç Sebepler (XVII ve XIX. Yüzyıl)) | Anlatım |
4 | Literatür tarama | XVIII. - XIX. Yüzyıl’da Osmanlı Devleti’nde Yenilik Hareketleri (III. Selim II. Mahmut Islahatları) Tanzimat - Islahat Fermanları, I. Meşrutiyet – Kanuni Esasi, Seminer | Anlatım |
5 | Literatür tarama | Osmanlı Devletini Kurtarmaya Yönelik Fikir Akımları, XX. Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti’nin Durumu, II. Meşrutiyet, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, | Anlatım |
6 | Literatür tarama | I.Dünya Savaşı | Anlatım |
7 | Literatür tarama | Mondros Ateşkes Antlaşması ve Önemi, Mondros Ateşkes Antlaşması sonrası Kurulan Cemiyetler, İzmir’in İşgali | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Kongreler Dönemi ( M. Kemal'in İstanbul’daki Faaliyetleri Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı, Genelgeler – Kongreler) | Anlatım |
10 | Literatür tarama | Amasya Görüşmesi, Son Osmanlı Mebusan Meclisi, Misakı Milli, İstanbul’un İşgali | Anlatım |
11 | Literatür tarama | TBMM’nin Açılması, TBMM'ye Karşı Tepkiler, Sevr Antlaşması. Seminer | Anlatım |
12 | Literatür tarama | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (Doğu Cephesi, Güney Cephesi) | Anlatım |
13 | Literatür tarama | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (I. İnönü Savaşı ve Sonuçları, II. İnönü Savaşı, Kütahya-Eskişehir Savaşları | Anlatım |
14 | Literatür tarama | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (Sakarya Meydan Savaşı. Ankara İtilafnamesi, Büyük Taarruz.) | Anlatım |
15 | Literatür tarama | Kurtuluş Savaşı Dönemi ve Cepheler (Sakarya Meydan Savaşı. Ankara İtilafnamesi, Büyük Taarruz.) | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık |
Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM |
Gencer, A. ve Özel, S.(2010), Türk İnkılâp Tarihi, Ankara, DER Yayınları |
Eroğlu, H., (1990), Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi |
Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları |
Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Computer concepts, methods and the software would dominate.
|
0 | |||||
2 |
Recognizes the basic functions of hardware.
|
0 | |||||
3 |
Recognize personal and network operating systems.
|
0 | |||||
4 |
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
|
1 | |||||
5 |
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hardware makes the process of discovery and establishment.
|
0 | |||||
2 |
Explains data management processes.
|
0 | |||||
3 |
Explains different areas where software languages are used.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
|
1 | |||||
2 |
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
|
0 | |||||
3 |
Use math skills in vocational areas.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
|
1 | |||||
2 |
Are given the chance to apply theoretical issues.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
|
1 | |||||
2 |
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
|
1 | |||||
3 |
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They can learn and put into practice what they learned fast.
|
0 | |||||
2 |
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
|
0 | |||||
2 |
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
|
0 | |||||
3 |
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 54 |
Genel Toplam | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |