Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ATP101 | KLAVYE TEKNİKLERİ I | 1 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BUĞRAHAN ERGÜN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. GİZEM ALTUNTAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Türk dilinin kullanımına uygun olarak tasarlanan F Klavyeyi belirtilen oturuş ve duruş tekniklerine göre bilgisayarın girdi donanım parçalarından biri olan klavye üzerinde dakikalık elli harf vuruşuna ulaşıp, yazı yazabilmektir. |
İçerik: | Bilgisayarın tanıtımı, klavyenin tanımı,klavyenin tarihçesi, klavye türleri, F klavyenin tercih edilme sebepleri, F klavye temel dizilimi, klavye temel sırası parmak yerleşimi, harflere göre parmakların vuruş yüzde dağılımları, bilgisayar başında doğru ve yanlış oturuş pozisyonları, ellerin klavye üzerindeki duruşu, bedenin masaya ve bilgisayar monitörüne olan açısı, acar metot programı kullanarak F klavye kullanabilme, acar metot programında F klavye pratiği yaparak parmakları dizilime alıştırma, programa kayıtlı metinleri hatasız yazabilme, belirtilen süre içerisinde seviye atlayarak hızlı yazı yazmayı içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilgisayarı tanımlar,donanımsal parçalarını tanır. |
Bilgisayarın donanımsal parçalarından olan klavye üzerindeki tuşların işlevlerini bilir. |
Klavyenin tanımını, tarihçesini, çeşitlerini bilir. |
Klavye çeşitlerinden F Klavye icadının aşamalarını, ekonomik ve sosyal faydalarını bilir. |
El parmaklarının temel sırada hangi harfler üzerinde durması gerektiğini öğrenir. |
Hangi parmağın hangi harf, rakam ve fonksiyon tuşlarına basabileceğini bilir. |
Türkçe F klavyede en çok kullanılan, el ve parmakların hangileri olduğu, bunların kullanım sıklıkları ve yüzdelerini bilir. |
Temel sıra, üst ve alt sıra harf dizilimlerini bilir. |
Acar metot programının kullanımını bilir. |
Klavyeye bakmadan yazı yazar. |
Dakikalık elli harf vuruşu yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma,ders işlenişi hakkında bilgi verme, bilgisayarın tanımı,donanımsal parçaları,klavyenin tanımı | Anlatım, soru-cevap ve gösteri(demonstrasyon) yöntemi |
2 | - | Acar metot tanıtımı, Temel Harf Sırası(K,M,L,Y,A,E,İ,U) | Gösterip Yaptırma, Programlı Öğretim |
3 | - | R,D,T,Z,S Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
4 | - | N,B,H,(.) Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
5 | - | P,Q,W,X,Ş,(,) Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
6 | - | I,O,Ü,Ç,C Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
7 | - | Ğ.V,G,Ö Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | F,J Tuşları Alıştırmaları | Gösterip Yaptırma,Programlı Öğretim |
10 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
11 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
12 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
13 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
14 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
15 | - | Metin uygulamaları | Programlı Öğretim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
http://www.samiacar.net/ |
https://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/fklavye1.pdf |
Öztoprak, M. Koç, Ö. (2017). Klavye Teknikleri. Seçkin Yayın, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at law.
|
0 | |||||
2 |
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical equipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to think in analytical way.
|
0 | |||||
2 |
To get competence in using the acquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problems, and to produce solutions based on proofs by using the acquired basic-level knowledge and skills.
|
0 | |||||
2 |
To write on Turkish F keyboard with using 10 finger technique
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to carry out independently a basic-level work project in the field of study.
|
0 | |||||
2 |
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
|
0 | |||||
3 |
The ability to manage activities for the professional development of subordinate individuals within the framework of a project.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to evaluate in a critical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
|
5 | |||||
2 |
To acquire the awareness of life-long learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to express opinions on the field-related in written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluating of the data in the field of study.
|
0 | |||||
2 |
The ability to institute proceedings.
|
0 | |||||
3 |
To have knowledge about the execution proceeding and bankrupt.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 147 |
Genel Toplam | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |