TR EN

BORÇLAR HUKUKU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ATP104 BORÇLAR HUKUKU 2 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BUĞRAHAN ERGÜN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SİNAN KARANFİL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Türk Borçlar Hukukunun temel kavramlarını, borç ilişkilerini ve borcun kaynaklarını (hukukî işlemler, haksız fiiller ve sebepsiz zenginleşme) anlatmaktır.
İçerik: Borçlar Hukukunun Konusu ve Temel Kavramlar, Sözleşmeler, Borcun Kaynakları, Sözleşmenin Kurulması, Sözleşmenin Geçerlilik Şartları, Sözleşmenin Hükümsüzlüğü, Sözleşmede Değişiklik Yapılması, İfa, İfa Çeşitleri, Temsil, Temsil Türleri, Alacaklının ve Borçlunun Temerrüdü, Haksız Fiiller, Haksız Fiilin Koşulları, Hukuka Uygunluk Nedenleri, Zarar Kavramı ve Türleri, Nedensellik Bağı ve Kusur, Sebepsiz Zenginleşme, Borcu Sona Erdiren Durumlar konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Borç ilişkisine dair temel kavramları tanımlar.
Sözleşmelerin kuruluş aşamalarını ve bu sözleşmenin taraflara getirdiği yükümlülükleri analiz eder.
Sözleşmelere hâkim olan prensipleri, sözleşmelerin kuruluşunu kavrar ve sözleşme tiplerini ayırt eder.
Borçların sona erme nedenlerini, temerrütün sonuçlarını somut bir olayda değerlendirir.
Haksız fiil ve sebepsiz zenginleşmenin şartlarını göz önünde bulundurarak somut olaylarda temel çözümlere ulaşır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Dersin tanıtımı, Borçlar Hukukunun Konusu ve Temel Kavramlar Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
2 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Sözleşmeler, Borcun Kaynakları Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
3 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Sözleşmenin Kurulması Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
4 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Sözleşmenin Geçerlilik Şartları Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
5 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Sözleşmenin Hükümsüzlüğü, Sözleşmede Değişiklik Yapılması Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
6 Kaynak taraması, internet araştırmaları. İfa, İfa Çeşitleri Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
7 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Temsil, Temsil Türleri Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Alacaklının ve Borçlunun Temerrüdü Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
10 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Haksız Fiiller Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
11 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Haksız Fiilin Koşulları, Hukuka Uygunluk Nedenleri Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
12 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Zarar Kavramı ve Türleri Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
13 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Nedensellik Bağı ve Kusur Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
14 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Sebepsiz Zenginleşme Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
15 Kaynak taraması, internet araştırmaları. Borcu Sona Erdiren Durumlar Anlatım, tartışma ve soru-cevap.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

KAYIHAN Ş. (2018). Borçlar Hukuku Genel Hükümler.İstanbul:Seçkin Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at law.
3
2
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical equipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to think in analytical way.
5
2
To get competence in using the acquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problems, and to produce solutions based on proofs by using the acquired basic-level knowledge and skills.
2
2
To write on Turkish F keyboard with using 10 finger technique
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to carry out independently a basic-level work project in the field of study.
2
2
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
1
3
The ability to manage activities for the professional development of subordinate individuals within the framework of a project.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to evaluate in a critical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
2
2
To acquire the awareness of life-long learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to express opinions on the field-related in written and verbal form.
3
2
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluating of the data in the field of study.
5
2
The ability to institute proceedings.
4
3
To have knowledge about the execution proceeding and bankrupt.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 7 2 14
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 4 40
Ödev 10 4 40
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 57 0 180
Genel Toplam 180
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0