TR EN

CEZA HUKUKU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ATP217 CEZA HUKUKU 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BUĞRAHAN ERGÜN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ONUR KORU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ceza hukukunun temel kavramları, ceza hukukuna egemen olan temel ilkeler ele alınarak, Türk Ceza Kanunu’nun uygulanması, suç kavramı, suçun unsurları, cezalar, güvenlik tedbirleri konuları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Ceza Hukuku Kavramı ve Ceza Hukukunun Temel İlkeleri, Ceza Hukuku Kurallarının Yer ve Zaman Bakımından Uygulanması, Suçun Maddi Unsurları, Suçun Manevi Unsurları, Kusurluluk Kavramı ve Kusurluluğu Etkileyen Haller, Hukuka Uygunluk Nedenleri, Meşru Savunma, Suçun Özel Görünüş Şekilleri: Teşebbüs, İştirak, İçtima, Zincirleme Suç ve Suçta Tekerrür, Genel Olarak Ceza Hukuku Yaptırımları, Güvenlik Tedbirleri, Cezaların İnfazı, Davanın ve Cezaların Düşmesi, Dava Zamanaşımı ve Ceza Zamanaşımı konularını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ceza Hukuku Kavramı ve Ceza Hukukunun Temel İlkeleri konularını öğrenir.
Ceza hukuku kurallarının yer ve zaman bakımından nasıl uygulanacağını bilir.
Suç kavramı, suçun maddi ve manevi unsurları ve suçun özel görünüş şekillerini tanımlar.
Suçun unsurlarından fiil, hareket, netice, konu, kast ve taksir konularını değerlendirir.
Bir eylemin suç teşkil edip etmediğini ve suç teşkil eden eylemlerin yaptırımlarının ne olacağını yorumlar.
Dava zamanaşımı ve ceza zamanaşımı nedenlerini değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak Taraması Ceza Hukuku Kavramı ve Ceza Hukukunun Temel İlkeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Kaynak Taraması Ceza Hukuku Kurallarının Yer ve Zaman Bakımından Uygulanması Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Kaynak Taraması Suçun Maddi Unsurları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Kaynak Taraması Suçun Maddi Unsurları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Kaynak Taraması Suçun Manevi Unsurları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Kaynak Taraması Kusurluluk Kavramı ve Kusurluluğu Etkileyen Haller Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Kaynak Taraması Hukuka Uygunluk Nedenleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak Taraması Suçun Özel Görünüş Şekilleri: Teşebbüs, İştirak, İçtima Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Kaynak Taraması Zincirleme Suç ve Suçta Tekerrür Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Kaynak Taraması Genel Olarak Ceza Hukuku Yaptırımları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Kaynak Taraması Güvenlik Tedbirleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Kaynak Taraması Cezaların İnfazı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Kaynak Taraması Davanın ve Cezaların Düşmesi, Dava Zamanaşımı ve Ceza Zamanaşımı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Kaynak Taraması Kişilere Karşı Suçlar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hakeri, H.(2020). Ceza Hukuku Genel Hükümler Temel Bilgiler. Ankara: Astana Yayınları
Zafer, H.,Centel, N., Çakmut, Ö.(2020).Türk Ceza Hukukuna Giriş. İstanbul: Beta Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at law.
3
2
The ability to understand the basic concepts of law and the basic features of principal disciplines of law.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have theoretical and practical knowledge at basic level which are supported by course books, practical equipment and other scientific sources that contains up-to-date information in the field of study based on the competencies acquired in secondary school level.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to think in analytical way.
5
2
To get competence in using the acquired basic-level theoretical and practical knowledge in the next level of education in the same field or in another field at the same level.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to analyse and evaluate the data, to identify and analyse problems, and to produce solutions based on proofs by using the acquired basic-level knowledge and skills.
5
2
To write on Turkish F keyboard with using 10 finger technique
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to carry out independently a basic-level work project in the field of study.
3
2
The ability to take responsibility as a member of a team for solving unpredictable complex problems that arise in practice in the field of study.
3
3
The ability to manage activities for the professional development of subordinate individuals within the framework of a project.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to evaluate in a critical manner the acquired basic-level knowledge and skills, and to decide upon and meet learning needs.
3
2
To acquire the awareness of life-long learning.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to express opinions on the field-related in written and verbal form.
4
2
The ability to share views and suggestions for problems on the field of study, with professional and unprofessional individuals.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have scientific, cultural and ethical values concerning the procedures of gathering, analysing and evaluating of the data in the field of study.
5
2
The ability to institute proceedings.
5
3
To have knowledge about the execution proceeding and bankrupt.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 6 84
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0