Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MAT154 | MATEMATİK II | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | 1. Matematik 2 dersi ile beraber meslek derslerinde ve alanında ileri matematik hesaplamalarını yapabilmesini sağlamak. 2. Matematiksel düşünme becerisini geliştirmek. 3. Matematiksel modelleme yaparak problem çözme becerisini geliştirmek. |
İçerik: | Fonksiyonlar, Logaritma, Trigonometri, Matris, Determinant, Limit, Süreklilik, Türev ve Türev Uygulamaları, İntegral ve İntegral Uygulamaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar. |
Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamalarını yapar. |
Geometrik alan ve hacim hesaplamalarını yapar. |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir. |
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. |
Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. |
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | -- | Fonksiyonlar 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
2 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Fonksiyonlar 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
3 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Logaritma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
4 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometri 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
5 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometri 2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
6 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Trigonometri 3 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
7 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Matris | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Determinant | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
10 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Limit ve Süreklilik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
11 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Türev | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
12 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | Türev Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
13 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | İntegral | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
14 | Konu anlatımlı kaynaklarından işlenen ve işlenecek yeni konuya çalışır. Çözebildiği veya yorumlayabildiği soruları inceler. | İntegral Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Problem çözme |
15 | - | Genel Tekrar | Soru-Cevap, Problem çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Temel Matematik, Mustafa BALCI, Palme Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2016. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
||||||
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
||||||
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to use different operating systems.
|
||||||
2 |
Self-installation performs the required software.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
||||||
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |