Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BTP251 |
AĞ CİHAZI PROGRAMLAMA |
3 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ESEN TURUNÇ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere ağ cihazlarının programlanması, temel ve ileri seviye ağ topolojileri oluşturulması ve bu yapıların etkin bir şekilde yönetilmesi için gereken bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
İçerik: |
Ders boyunca, ağ mimarileri, protokoller ve uygulamalar, Cisco Packet Tracer gibi simülasyon yazılımları kullanılarak pratik çalışmalarla desteklenecektir. Öğrenciler, ağ cihazlarının işletim sistemleri ve komut satırı kullanımının yanı sıra ileri düzey konfigürasyon becerileri edinecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Temel ağ kavramlarını ve protokollerini anlar.
Farklı ağ mimarileri ve topolojilerini açıklar ve kullanır.
Ağ cihazlarının işletim sistemlerini ve komut satırı kullanımını etkili bir şekilde uygular.
İleri düzey yönlendirme protokollerini ve ağ güvenliği uygulamalarını yönetir.
Gelişmiş ağ segmentasyonu ve güvenlik protokollerini kullanır.
Cisco Packet Tracer kullanarak pratik ağ senaryoları tasarlar ve uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş ve Temel Ağ Kavramları (Ağ cihazlarının genel tanımı ve işlevleri, ağ protokolleri) |
- |
2 |
- |
Ağ Mimarileri ve Topolojileri (LAN, WAN, MAN, topoloji çeşitleri ve özellikleri) |
- |
3 |
- |
Ağ Cihazlarının İşletim Sistemleri ve Komut Satırı Kullanımı (Temel CLI komutları ve cihaz konfigürasyonu) |
- |
4 |
- |
İleri Düzey Yönlendirme Protokolleri ve Ağ Güvenliği (BGP, OSPF protokolleri, güvenlik duvarları) |
- |
5 |
- |
Uygulama Haftası (Pratik senaryolar ve örnek ağ konfigürasyonları) |
- |
6 |
- |
Gelişmiş Ağ Segmentasyonu ve Güvenlik Protokolleri (VLAN, VPN, güvenlik protokolleri) |
- |
7 |
- |
Vize Öncesi Tekrar |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Cisco Packet Tracer Üzerinde Temel Ağ Konfigürasyonları ve Bağlantıları |
- |
10 |
- |
Yönlendirme Protokolleri ve Simülasyon Uygulamaları |
- |
11 |
- |
VLAN Yapılandırması ve Uygulamaları |
- |
12 |
- |
Güvenlik Protokolleri ve Erişim Kontrol Listeleri (ACL) |
- |
13 |
- |
Güvenlik Protokolleri ve Erişim Kontrol Listeleri (ACL) |
- |
14 |
- |
Gelişmiş Ağ Senaryoları |
- |
15 |
- |
Gelişmiş Ağ Senaryoları ve Final Öncesi Tekrar |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Çeşitli akademik makaleler ve ders notları.
Cisco Packet Tracer ve ilgili çevrimiçi kaynaklar. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to use different operating systems.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Self-installation performs the required software.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|