Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BTP253 |
VERİTABANI TEMELLERİ |
3 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. SENA NUR BENLİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ESEN TURUNÇ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilere veritabanı sistemlerinin temel ve ileri seviye kavramlarını, mimari yapılarını ve uygulamalarını öğretmektir. |
İçerik: |
Veri ambarı tasarımı, ETL süreçleri, veri madenciliği ve iş zekası gibi konular öğrencilere aktarılarak, modern veri yönetim sistemlerinin pratikte kullanımı ve bu sistemlerin stratejik avantajları öğretilir. Dersin ikinci yarısında, SQL komutlarına giriş yapılarak uygulamalı çalışmalar gerçekleştirilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Veritabanı sistemlerinin temel kavramlarını ve farklı veritabanı türlerini tanır.
Veritabanı yönetim sistemlerinin mimari yapısını ve fonksiyonlarını açıklar.
Veri ambarlarını ve OLAP sistemlerini öğrenir ve tasarımlarını yapabilir.
ETL süreçlerini planlayıp uygulayabilir.
Veri madenciliği tekniklerini ve iş zekasının önemi ile ilgili bilgi sahibi olur.
SQL komutlarını kullanarak veri sorgulama ve manipülasyonu yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş ve Temel Kavramlar (Veri, bilgi, veritabanı kavramları) |
- |
2 |
- |
Veritabanı Türleri ve Mimari Yapılar (Merkezi, dağıtık ve bulut tabanlı veritabanı yapıları) |
- |
3 |
- |
DBMS ve İleri Seviye Konular (Veri bütünlüğü, transaction yönetimi, ACID kuralları) |
- |
4 |
- |
Veri Ambarları ve OLAP Sistemleri (Veri ambarı kavramı, OLAP mimarileri) |
- |
5 |
- |
Veri Ambarı Tasarımı ve ETL Süreçleri (ETL süreçleri ve veri entegrasyonu teknikleri) |
- |
6 |
- |
Veri Madenciliği ve İş Zekası (Veri madenciliği teknikleri, iş zekası kavramları ve uygulamaları) |
- |
7 |
- |
Vize Öncesi Tekrar |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
SQL'e Giriş ve Temel Komutlar (SELECT, FROM, WHERE) |
- |
10 |
- |
Veri Manipülasyonu (INSERT, UPDATE, DELETE) |
- |
11 |
- |
SQL Fonksiyonları ve Gruplama (HAVING, GROUP BY) |
- |
12 |
- |
İleri Düzey SQL Komutları (JOIN, alt sorgular) |
- |
13 |
- |
İleri Düzey SQL Komutları (JOIN, alt sorgular) |
- |
14 |
- |
İleri Düzey SQL Komutları (JOIN, alt sorgular) Üzerine Uygulama |
- |
15 |
- |
Uygulamalar ve Sınava Yönelik Hazırlık (Pratik çalışmalar) |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Çeşitli akademik makaleler ve ders notları.
SQL dökümanları ve uygulamaları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Required in the field of computer and information knows the term.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
The basic vocational English terms on the computer knows.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Knowledge about the concept of information security.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Concepts in the field of computer learning skills necessary to win.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Know the functions of basic electrical and electronic components.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to use different operating systems.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Self-installation performs the required software.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Find simple software and hardware failures and fixes.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Digital information on a regular basis to maintain existing backup function performs.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Independently in their field, learn and apply that learning.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Human relations and communications know about and apply to be done.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Self desired operating system builds and manages.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|