TR EN

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ITP213 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. YASEMİN KILIÇ ERDİM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, yaygın olarak kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programları yardımıyla İnşaat Mühendisliği çizimlerinin nasıl gerçekleştirileceğinin öğretilmesidir.
İçerik: Çizim programının tanıtımı, çizim programı kullanarak geometrik çizimler, ölçülendirmeler, yazı işlemleri ve taramaların yapılması, tasarlanmış bina kat, vaziyet, çatı ve detay planlarının çizilmesi, görünüş ve kesitlerin çizilmesi, bina tasarımı ve projelerinin çizilmesi, 3 boyutlu olarak bina çizimlerinin yapılması, dış cephe tasarımı, İnşaat Mühendisliği uygulamalarının bilgisayar ortamında çizilmesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilgisayar ortamında geometrik çizimler yapar
Bilgisayar ortamında tasarlanmış yapı projelerini çizer
Bilgisayar ortamında kesit ve görünüşler çizer
Bilgisayar ortamında ölçülendirme, yazı işlemleri ve taramalar yapar
Yapı tasarımı yapar
İnşaat Mühendisliği uygulamalarını bilgisayar ortamında çizer

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konu Okuma Dersin içeriği, yöntemi, autocad'in tanımı, kullanım alanları. Anlatım ve eş zamanlı uygulama
2 Konu Tekrarı Autocad arayüzü Anlatım ve eş zamanlı uygulama
3 Konu Tekrarı Autocad draw menüsü ve kısa yolları Anlatım ve eş zamanlı uygulama
4 Konu Tekrarı Autocad dimension menüsü ve kısa yolları Anlatım ve eş zamanlı uygulama
5 Konu Tekrarı Autocad modify menüsü ve kısa yolları Anlatım ve eş zamanlı uygulama
6 Konu Tekrarı Geometrik şekiller Anlatım ve eş zamanlı uygulama
7 Konu Tekrarı Autocad edit menüsü ve kısa yolları Anlatım ve eş zamanlı uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konu Tekrarı Autocad tools menüsü ve kısa yolları Anlatım ve eş zamanlı uygulama
10 Konu Tekrarı Autocad tools menüsü ve kısa yolları Anlatım ve eş zamanlı uygulama
11 Konu Tekrarı Autocad format menüsü ve kısa yolları Anlatım ve eş zamanlı uygulama
12 Konu Tekrarı Autocad insert menüsü ve kısa yolları Anlatım ve eş zamanlı uygulama
13 Konu Tekrarı Ugulama Anlatım ve eş zamanlı uygulama
14 Konu Tekrarı Uygulama Anlatım ve eş zamanlı uygulama
15 Konu Tekrarı Uygulama Anlatım ve eş zamanlı uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baykal, G., ve Örgütlü, M., (2015), Temel AutoCAD 2015, Pusula Yayıncılık, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"İnşaat alanlarıyla ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alanla ilgili teorik,sayısal ve uygulamalı bilgileri, yapının
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili uygulama konularında araştırma yapar ve uygun güncel teknolojileri seçer.
5
2
"Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
5
2
Mesleki ve etik, sorumluluk bilinci kazanma
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
"Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
5
2
"Yapı ile ilgili sorunları saptama, tanımlama, çözme becerisi yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mimari-statik proje ve detaylarını çizebilme becerisi kazanmak.
5
3
"yapımıyla ilgili iş planlaması yapma, süreci takip etme, denetleme, süreci hızlandırma becerisi
2
4
"Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
2
5
"Arazi uygulamalarını yapabilme, alanıyla ilgili araç ve gereci kullanabilme ve kullandırabilme becerisi
5
6
Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak
5
2
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
0
3
"Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
" Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip edebilme, girişimci, yenilikçi ve ülkemiz ve Dünyadaki güncel sorunları bilme,
4
2
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder, çözüm önerileri geliştirir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 7 1 7
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 3 42
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 2 3 6
Uygulama 10 3 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 131
Genel Toplam 131
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0