TR EN

YAZ STAJI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MYO299 YAZ STAJI 3 0 0 1

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BURCU DEMİR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, spor organizasyonlarının işleyişini tüm yönleriyle planlama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; kurumu tanıma, Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme, örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme, Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi, Kurumda yürütülen sportif faaliyetler, İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi, Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması, Sportif organizasyonları planlama ve gözlemleme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurumun vizyon ve misyon anlayışını açıklar.
Departmanların görev tanımlarını açıklar ve görev tanımının gereklerini uygular
Sportif faaliyetlerin işleyiş planını inceler ve amaca yönelik uygunluğunu değerlendirir.
Spor organizasyonlarının işleyiş ve yönetim sürecini tüm yönleriyle planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar, kurumu tanıma Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
2 Gözlem raporu hazırlama Kurumun vizyon ve misyon anlayışı hakkında genel bilgilendirme ve kurum işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
3 Gözlem raporu hazırlama Kurumun örgüt şeması ve departmanlar hakkında genel bilgilendirme ve farklı departmanlar kurum işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
4 Gözlem raporu hazırlama Kurumda görev tanımları ve iş gereklerinin incelenmesi ve kurum görevlilerini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
5 Gözlem raporu hazırlama Kurumda yürütülen sportif faaliyetleri inceleme ve faaliyet işleyişini gözlemleme Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
6 Gözlem raporu hazırlama İşletme faaliyetleri ile amaçların ilişkilendirilmesi ve işletme faaliyetlerinin değerlendirilmesi, işleyin gözlemlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
7 Gözlem raporu hazırlama Spor organizasyonlarının yürütülme aşaması ve organizasyonların gözlemlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Sportif organizasyonları planlama ve uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
10 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Kurum departmanlarında uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
11 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Görev tanımının belirlenmesi ve uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
12 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Sportif faaliyetleri yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
13 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
14 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Spor organizasyonları planlama ve yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
15 Uygulamaya yönelik görev tanımlarını inceleme Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Donuk, B. (2016). Spor Yönetimi Sanatı. Ötüken Neşriyat, İstanbul.
Argan, M ve Basım, N. (2015). Spor Yönetimi. Detay Yayıncılık, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Secondary-level qualification has been gained to date information in their respective fields based on textbooks, supplies, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade has basic knowledge in the field.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade has acquired in the field of basic theoretical and practical knowledge in the same area at the same level or at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
2
Foreign Trade has acquired basic knowledge about the area and using the skills, ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Decisions, actions and behaviors related to the field of foreign trade is the ability to use the knowledge gained.
2
Analyze information on foreign trade area, has the ability to interpret and evaluate.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade area as the basic level to conduct an independent study.
2
Foreign Trade encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems to take responsibility as a team member.
3
Within the framework of a project under the responsibility of employees to conduct activities for development.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade gained in the field of basic knowledge and skills to critically evaluate, to determine and meet the learning needs.
2
An advanced education level education in the same field or the same level to direct a profession.
3
To gain an awareness of lifelong learning.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade issues related to the field have the basic knowledge and skills at the level of ideas through written and verbal communication to transfer.
2
Foreign Trade issues related to the field of ideas and proposals for solutions to problems and with people who are experts to share.
3
A foreign language, at least in the general level of European Language Portfolio A2 monitor and using the information in the field of Foreign Trade to communicate with colleagues.
4
Foreign Trade areas as required by the European Computer Driving Licence Foundation least with computer software to use information and communication technologies.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade area related to the field of data collection, dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ​​have.
2
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues have sufficient awareness.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 4 7 28
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 4 0 28
Genel Toplam 28
Toplam İş Yükü / 25.5 1,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 1,0