Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DTP154 | TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİ | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURCU DEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders ile dış ticaret bölümü öğrencilerinin, Türkiye ekonomisini makro ölçekte anlamasını sağlamak ve bununla birlikte Avrupa Birliği'ni kurumsal çerçevede öğrendikten sonra Birlik ve Türkiye arasındaki ekonomik ilişkileri anlamasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği, Küreselleşme Çağında Osmanlı Ekonomisi, Osmanlı İmparatorluğu'nun 19. Yüzyıl Çevre Ülkeleri Arasındaki Yeri, Dünya İktisadi Bunalımı ve 1930'lara Yeniden Bakış, Türkiye'de Tarım ve İktisadi Gelişme, 1880-2000, İthal İkamesi, Döviz dar boğazları ve Türkiye, 1947-1979, Dünyada ve Türkiye'de İktisadi Büyüme, 1820-2005, Osmanlı'dan Cumhuriyete Kişi Başına Üretim ve Milli Gelir, 1907-1950, Türkiye'de Fiyatlar ve Ücretler, 1820-2005, Avrupa Birliği Tarihçesi, Avrupa Birliği’nin Genişlemesi, Avrupa Birliği Konseyi, Avrupa Birliği Parlamentosu, Avrupa Komisyonu, Avrupa Adalet Divanı, Avrupa Birliği Zirvesi, Avrupa Merkez Bankası, Avrupa Sayıştayı, Avrupa Yatırım Bankası, Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türkiye ekonomisinin tarihsel sürecini yıllar bazında açıklar. (explain) (2) |
Türkiye ekonomisinin gelişimini dünyadaki gelişmelere paralel olarak, tarihsel gerçekliğini de dikkate alarak analiz eder. (analyze) (4) |
Avrupa Birliği, tarihi ve genişlemesini tanımlar. (identify) (2) |
Avrupa Birliği ve Türkiye arasındaki ilişkilerin gelişimini açıklar. (explain) (2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuması | Derse Genel Giriş, Beklentilerin Anlatılması ve Cumhuriyetin Kuruluş Yılları Öncesi Osmanlı'da Ekonomik Durum, | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Okuması | Cumhuriyetin Kuruluş Yılları, Devletçilik Dönemi | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Okuması | 2. Dünya Savaşı Yılları ve Sonrası Ekonomik Düzen, Liberal Ekonomi Politikaları ve Dış Ticarette Kontrol Politikalarına Dönüş | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Okuması | 1960-1980 Planlı Kalkınma Dönemi1980-1989 İhracata Dayalı Sanayileşme Dönemi | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Okuması | 1990'lı Yıllarda Ekonomik Düzen2000'li Yıllarda Ekonomik Düzen | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Okuması | Türkiye-AB İlişkileri | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Okuması | Genel Değerlendirme | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması | Türkiye-AB Gümrük Birliği : İçerik ve Uygulama | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür Okuması | Türkiye-AB Ortaklık İlişkisinin Kurumsal Yapısı, Tam Üyelik Sürecinde Üyelik Kriterleri | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Okuması | Türkiye AB İlişkilerinin Mevcut Durumu ve Geleceği | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Okuması | AB Üyesi Önemli Ekonomiler ve Türkiye ile İlişkileri : Almanya, Hollanda | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Okuması | AB Üyesi Önemli Ekonomiler ve Türkiye ile İlişkileri : Fransa , İsveç | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Okuması | AB Üyesi Önemli Ekonomiler ve Türkiye ile İlişkileri : Avusturya , İtalya | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Okuması | AB Üyesi Ülkeler ile Genel Olarak İlişkiler | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
PAMUK, Ş. (2007). Osmanlıdan Cumhuriyete Küreselleşme, İktisat Politikaları ve Büyüme. |
KEPENEK, Y., & YENTÜRK, N. (1994). Türkiye Ekonomisi (Vol. 99). Remzi Kitabevi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. |
TELLİ, R., (2016). Türkiye Ekonomisi ve Avrupa Birliği. Ekin Basım Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Secondary-level qualification has been gained to date information in their respective fields based on textbooks, supplies, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade has basic knowledge in the field.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade has acquired in the field of basic theoretical and practical knowledge in the same area at the same level or at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
|
3 | |||||
2 |
Foreign Trade has acquired basic knowledge about the area and using the skills, ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Decisions, actions and behaviors related to the field of foreign trade is the ability to use the knowledge gained.
|
4 | |||||
2 |
Analyze information on foreign trade area, has the ability to interpret and evaluate.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade area as the basic level to conduct an independent study.
|
3 | |||||
2 |
Foreign Trade encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems to take responsibility as a team member.
|
3 | |||||
3 |
Within the framework of a project under the responsibility of employees to conduct activities for development.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade gained in the field of basic knowledge and skills to critically evaluate, to determine and meet the learning needs.
|
3 | |||||
2 |
An advanced education level education in the same field or the same level to direct a profession.
|
1 | |||||
3 |
To gain an awareness of lifelong learning.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade issues related to the field have the basic knowledge and skills at the level of ideas through written and verbal communication to transfer.
|
4 | |||||
2 |
Foreign Trade issues related to the field of ideas and proposals for solutions to problems and with people who are experts to share.
|
4 | |||||
3 |
A foreign language, at least in the general level of European Language Portfolio A2 monitor and using the information in the field of Foreign Trade to communicate with colleagues.
|
4 | |||||
4 |
Foreign Trade areas as required by the European Computer Driving Licence Foundation least with computer software to use information and communication technologies.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade area related to the field of data collection, dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values have.
|
4 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues have sufficient awareness.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 4 | 12 |
Ödev | 13 | 3 | 39 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 59 | 0 | 175 |
Genel Toplam | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |