TR EN

ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DTP251 ULUSLARARASI EKONOMİK KURULUŞLAR 3 2 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BURCU DEMİR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GONCA YILMAZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile dış ticaret bölümü öğrencilerinin, küresel iktisadi sistemde uluslararası ekonomik kuruluşların neler olduğunu ve bu örgütlerin nasıl çalıştığını anlamasını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği, uluslararası ekonomik kuruluşların kökenini, yapısını, ve işleyişini içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Küresel sistemde yer alan uluslararası kuruluşları örneklerle gösterir. (illustrate) (3)
Bölgesel ekonomik bütünleşmeleri kuruluş amaçları, işlevlerine göre tanımlar. (describe) (2)
Dünya Bankası, Dünya Ticaret Örgütü, Uluslararası Para Fonu ile ilgili bilgileri bölgesel çerçevede analiz eder. (analyze) (4)
Uluslararası sistemde tanınan ekonomik örgütlenme biçimlerini tarihsel perspektifleri ile açıklar. (explain) (2)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması Küresel Ekonomide Uluslararası Kuruluşlar Anlatım, Tartışma
2 Literatür Taraması Birleşmiş Milletler Sistemi Anlatım, Tartışma
3 Literatür Taraması Uluslararası Para Fonu Anlatım, Tartışma
4 Literatür Taraması Dünya Bankası Grubu Anlatım, Tartışma
5 Literatür Taraması Dünya Ticaret Örgütü Anlatım, Tartışma
6 Literatür Taraması Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü ve Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı Anlatım, Tartışma
7 Literatür Taraması Genel Değerlendirme Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması Bölgesel Ekonomik Bütünleşmeler Anlatım, Tartışma
10 Literatür Taraması İktisadi Entegrasyonun Etkileri Anlatım, Tartışma
11 Literatür Taraması Amerika Kıtasındaki Entegrasyonlar Anlatım, Tartışma
12 Literatür Taraması Avrupa Kıtasındaki Entegrasyonlar Anlatım, Tartışma
13 Literatür Taraması Diğer Kıtalardaki Entegrasyonlar Anlatım, Tartışma
14 Literatür Taraması Diğer Kıtalardaki Entegrasyonlar Anlatım, Tartışma
15 Literatür Taraması Genel Değerlendirme Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

YARDIMCI, P. (2014). Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
KARLUK, S. R. (2014). Küreselleşen Dünyada Uluslararası Kuruluşlar. İstanbul: Beta Yayınları.
DAM, M. M. (2016). Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar. İstanbul: Alter Yayıncılık.
ENGİN ÖZTÜRK, M. B. (2016). Uluslararası Ekonomik Entegrasyonlar ve Kuruluşlar. Bursa: Ekin Basım Yayın.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Secondary-level qualification has been gained to date information in their respective fields based on textbooks, supplies, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade has basic knowledge in the field.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade has acquired in the field of basic theoretical and practical knowledge in the same area at the same level or at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
2
Foreign Trade has acquired basic knowledge about the area and using the skills, ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Decisions, actions and behaviors related to the field of foreign trade is the ability to use the knowledge gained.
2
Analyze information on foreign trade area, has the ability to interpret and evaluate.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade area as the basic level to conduct an independent study.
2
Foreign Trade encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems to take responsibility as a team member.
3
Within the framework of a project under the responsibility of employees to conduct activities for development.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade gained in the field of basic knowledge and skills to critically evaluate, to determine and meet the learning needs.
2
An advanced education level education in the same field or the same level to direct a profession.
3
To gain an awareness of lifelong learning.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade issues related to the field have the basic knowledge and skills at the level of ideas through written and verbal communication to transfer.
2
Foreign Trade issues related to the field of ideas and proposals for solutions to problems and with people who are experts to share.
3
A foreign language, at least in the general level of European Language Portfolio A2 monitor and using the information in the field of Foreign Trade to communicate with colleagues.
4
Foreign Trade areas as required by the European Computer Driving Licence Foundation least with computer software to use information and communication technologies.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade area related to the field of data collection, dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ​​have.
2
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues have sufficient awareness.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 10 3 30
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 3 30
Ödev 10 3 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 1 3 3
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 1 3 3
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 62 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0