TR EN

PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DTP252 PAZARLAMA 4 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BURCU DEMİR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders öğrencilerin uluslararası pazarlama ortamı, uluslararası pazarlama karması ve uluslararası pazarlama stratejisini anlaması ve ticari hayatta kullanabilme yeterliliği kazanmasını amaçlamaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, küresel pazarlamanın genel bir bakışını ve küresel pazarlamanın temel teorisini içerir. Küresel pazarlamanın ortamları. Küresel pazarlara yaklaşmak (küresel strateji). Küresel pazarda pazarlama karması. Kurumsal strateji, liderlik ve dijital devrimin küresel pazarlamaya etkisi konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pazarlama hakkında bilgi sahibi olur.
Uluslararası pazar araştırmasında bilgi iletişim teknolojilerini ve mesleki araçları kullanabilir
Uluslararası ürün politikalarına göre reklam faaliyetlerini açıklar
Uluslararası ticaretin gelişmesine etki eden faktörleri açıklar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Notu Okuma Uluslararası pazarlama kavramı uluslararası pazarlamanın gerekliliği Anlatım, Soru-Cevap
2 Ders Notu Okuma Uluslararası pazarlama kavramının ulusal pazarlama ve dış ticarette kullanılan kavramlar ile karşılaştırılması Anlatım, Soru-Cevap
3 Ders Notu Okuma Uluslararası pazar araştırma süreci ve şekilleri Anlatım, Soru-Cevap
4 Ders Notu Okuma Uluslararası pazar araştırma süreci ve şekilleri Anlatım, Soru-Cevap
5 Ders Notu Okuma Uluslararası pazarlamada temel bilgi sistemleri ve bilgi kaynakları Anlatım, Soru-Cevap
6 Ders Notu Okuma Çokuluslu işletmeler ve pazarlama faaliyetlerinin oluşma süreci Anlatım, Soru-Cevap
7 Ders Notu Okuma Genel Değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notu Okuma Uluslararası pazarlama planlama süreci ve uluslararası pazarlama stratejisinin oluşumu Anlatım, Soru-Cevap
10 Ders Notu Okuma Uluslararası pazarlamada ürün stratejisi Anlatım, Soru-Cevap
11 Ders Notu Okuma Uluslararası pazarlamada fiyat stratejisi Anlatım, Soru-Cevap
12 Ders Notu Okuma Uluslararası pazarlamada dağıtım stratejisi Anlatım, Soru-Cevap
13 Ders Notu Okuma Uluslararası pazarlamada dağıtım stratejisi ve lojistik Anlatım, Soru-Cevap
14 Ders Notu Okuma Uluslararası pazarlamada tutundurma stratejisi Anlatım, Soru-Cevap
15 Ders Notu Okuma Uluslararası pazarlamada pazarlama iletişimi çabaları Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kozlu, C. (2015) Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar, (14. Baskı), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Karafakıoğlu, M.(2015) Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Secondary-level qualification has been gained to date information in their respective fields based on textbooks, supplies, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade has basic knowledge in the field.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade has acquired in the field of basic theoretical and practical knowledge in the same area at the same level or at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
4
2
Foreign Trade has acquired basic knowledge about the area and using the skills, ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Decisions, actions and behaviors related to the field of foreign trade is the ability to use the knowledge gained.
2
2
Analyze information on foreign trade area, has the ability to interpret and evaluate.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade area as the basic level to conduct an independent study.
2
2
Foreign Trade encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems to take responsibility as a team member.
1
3
Within the framework of a project under the responsibility of employees to conduct activities for development.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade gained in the field of basic knowledge and skills to critically evaluate, to determine and meet the learning needs.
1
2
An advanced education level education in the same field or the same level to direct a profession.
1
3
To gain an awareness of lifelong learning.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade issues related to the field have the basic knowledge and skills at the level of ideas through written and verbal communication to transfer.
1
2
Foreign Trade issues related to the field of ideas and proposals for solutions to problems and with people who are experts to share.
1
3
A foreign language, at least in the general level of European Language Portfolio A2 monitor and using the information in the field of Foreign Trade to communicate with colleagues.
2
4
Foreign Trade areas as required by the European Computer Driving Licence Foundation least with computer software to use information and communication technologies.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Foreign Trade area related to the field of data collection, dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values ​​have.
2
2
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues have sufficient awareness.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 3 30
Ödev 10 3 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 135
Genel Toplam 135
Toplam İş Yükü / 25.5 5,3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0