Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GEK101 | GENEL EKONOMİ | 1 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURCU DEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi GONCA YILMAZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Mikro İktisadi olguların incelenmesi olup, beraberinde öğrenciye Dünya ve Türkiye Ekonomisi ve güncel sorunlara ilişkin genel bir paradigma vermek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ekonominin Konusu, Kapsamı ve Tarihçesi, Ekonominin Diğer Bilimler Arasındaki Yeri, Ekonomi Biliminin Amacı, Ekonominin Temel Kavramları: İhtiyaç, Mal, Hizmet, Üretim Faktörleri: Doğa, Emek, Sermaye, Girişimci, Üretim Olanakları Eğrisi ve Analizi, Fayda ve Değer, Servet, Gelir, Talep: Talebin Özellikleri,Talebe Etki Eden Faktörler, Talep Kanunu, Talep Fonksiyonu, Talep Eğrisinin Hareketleri, Elastikiyet Kavramı, Arz: Arzın Özellikleri, Arza Etki Eden Faktörler, Arz Kanunu, Arz Fonksiyonu, Arz Eğrisinin Hareketleri, Piyasa Dengesi, Piyasa ve Piyasada Fiyatların Oluşumu, Piyasa Çeşitleri, Üretici ve Tüketici Rantı, Devletin Fiyatlara Müdahalesi, İşsizlik Kavramı, İşsizlik Çeşitleri, İşsizlikle Mücadelede Uygulamalı İş gücü Piyasası Politikaları, Para ve Banka, Milli Gelir Kavramları ve Hesaplanması,Enflasyon, Nedenlerine Göre Enflasyon Türleri konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ekonomi ile ilgili kavramları tanımlar. |
Arz ve Talep Kavramlarını anlar. |
Piyasa dengesindeki değişmeleri değerlendirir. |
Para ve maliye politikalarını anlar. |
Makro değişkenleri tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması | Ekonomide Temel Kavramlar ve Ekonomik Sistemler | Anlatım, Soru ve Cevap |
2 | Literatür Taraması | Arz, Talep, Arz ve Talep Uygulamaları, Piyasa Dengesi | Anlatım, Soru ve Cevap |
3 | Literatür Taraması | Tüketici Teorisi, Fayda, Değer, Fiyat ve Gelirler | Anlatım, Soru ve Cevap |
4 | Literatür Taraması | Üretici Teorisi, Üretim Fonksiyonu ve Maliyet Analizi | Anlatım, Soru ve Cevap |
5 | Literatür Taraması | Elastikiyet | Anlatım, Soru ve Cevap |
6 | Literatür Taraması | Tam Rekabet Piyasası ve Aksak Rekabet Piyasaları | Anlatım, Soru ve Cevap |
7 | Literatür Taraması | Tekrar | Anlatım, Soru ve Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması | Milli Gelir ve Gelir Dağılımı | Anlatım, Soru ve Cevap |
10 | Literatür Taraması | Enflasyon ve Para | Anlatım, Soru ve Cevap |
11 | Literatür Taraması | İstihdam ve İşsizlik | Anlatım, Soru ve Cevap |
12 | Literatür Taraması | Dış Ticaret Teorisi ve Politikası | Anlatım, Soru ve Cevap |
13 | Literatür Taraması | Ekonomik Büyüme, Kalkınma ve Azgelişmişlik | Anlatım, Soru ve Cevap |
14 | Literatür Taraması | Sürdürülebilirlik ve Yeşil Ekonomi | Anlatım, Soru ve Cevap |
15 | Literatür Taraması | Tekrar | Anlatım, Soru ve Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
CANAN, A., KELEŞ, N. İ., ÇAKIR, B. (2020), Genel Ekonomi, 1. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
DİNLER, Z. (2016), İktisat, 8.Baskı, Bursa: Ekin Basım Yayın. |
ERTEK, T. (2022), Meslek Yüksekokulları İçin İktisada Giriş, 3. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayın. |
Avrupa Yeşil Mutabakatı Kapsamında Yeşil Ekonomi, (2023), 2. Baskı, (Editörler: Funda H. Sezgin, Esra Yüksel Acı, Rana Atabay Kuşçu), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Secondary-level qualification has been gained to date information in their respective fields based on textbooks, supplies, application tools and other resources supported by basic theoretical and practical knowledge to have.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade has basic knowledge in the field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade has acquired in the field of basic theoretical and practical knowledge in the same area at the same level or at the level of advanced training in an area to acquire the skills to use.
|
4 | |||||
2 |
Foreign Trade has acquired basic knowledge about the area and using the skills, ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to develop.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Decisions, actions and behaviors related to the field of foreign trade is the ability to use the knowledge gained.
|
4 | |||||
2 |
Analyze information on foreign trade area, has the ability to interpret and evaluate.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade area as the basic level to conduct an independent study.
|
4 | |||||
2 |
Foreign Trade encountered in applications related to the field to solve complex and unpredictable problems to take responsibility as a team member.
|
4 | |||||
3 |
Within the framework of a project under the responsibility of employees to conduct activities for development.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade gained in the field of basic knowledge and skills to critically evaluate, to determine and meet the learning needs.
|
3 | |||||
2 |
An advanced education level education in the same field or the same level to direct a profession.
|
4 | |||||
3 |
To gain an awareness of lifelong learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade issues related to the field have the basic knowledge and skills at the level of ideas through written and verbal communication to transfer.
|
4 | |||||
2 |
Foreign Trade issues related to the field of ideas and proposals for solutions to problems and with people who are experts to share.
|
4 | |||||
3 |
A foreign language, at least in the general level of European Language Portfolio A2 monitor and using the information in the field of Foreign Trade to communicate with colleagues.
|
4 | |||||
4 |
Foreign Trade areas as required by the European Computer Driving Licence Foundation least with computer software to use information and communication technologies.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Foreign Trade area related to the field of data collection, dissemination stages of implementation and results of the social, scientific, cultural and ethical values have.
|
2 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues have sufficient awareness.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 1 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 123 |
Genel Toplam | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |