Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DLP151 | DENİZ TİCARETİNİN TEMEL İLKELERİ | 1 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN AÇIKGÖZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. LEVENT BAKIR |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı öğrencilerin, denizyolu taşımacılığının tüm bileşenlerine ait temel kavramları tanıtarak, denizyolu taşımacılık sistemini ve fonksiyonlarına ait terminolojiyi doğru şekilde kullanmalarını, denizyolu taşımacılığında kullanılan gemi tip ve şekilleri ile genel özelliklerini öğrenmeleri ve taşınacak yükün çeşidine göre doğru gemi kullanımını anlayarak, gemilerin sınıflandırılmasında tarafları ve deniz ticaretinin temel ilkelerini içselleştirmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Bu ders; uluslararası ticaret kavramı ve yaklaşımları, deniz taşımacılığını etkileyen uluslar arası örgütleri, uluslar arası ticaretteki taşıma şekilleri ile deniz taşımacılığının karşılaştırılması, denizyolu taşımacılığının türlerini, gemi ve yük türlerini, denizyolu taşımacılığında kullanılan temel evrak ve dokümanlar ile denizyolu ile yapılan ticaretteki teslim şekilleri gibi konuları içermektedir |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslar arası ticaret kavramı ile uluslar arası örgütler ve ekonomik işbirliği kuruluşlarını ve bunların denizyolu taşımacılığına etkilerini hatırlar. |
Denizyolunun diğer ulaştırma sistemleri ve ekonomi içindeki yeri ile önemini açıklar |
Denizyolu taşımacılığının ülkemizdeki durumunu uluslar arası pazarlarla karşılaştırır |
Gemi tiplerine göre taşıyabilecekleri yükleri ve özelliklerini yorumlayabilir. |
Denizyolu taşıma modu ile diğer taşıma modlarının özelliklerini karşılaştırır. |
Denizyolu ile yapılan uluslar arası ticaretteki teslim şekillerini hatırlar |
Bayrak Devleti ve Klas kuruluşlarının temel işlev ve özelliklerini hatırlar. |
Denizyolu taşımacılığı türlerini ve o türü özelleştiren ayrıntıları tanımlar |
Dünya denizyolu ticaretinde son yıllardaki gelişmeleri hatırlar ve uluslararası deniz ticaretini etkileyen trendleri sıralar |
Denizyolu taşımacılığında kullanılan temel evrak ve dokümanları ayırt eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okulun sitesinden müfredatın incelenmesi, kaynakların araştırılması. | Uluslar arası ticaret kavramı, ticaretin serbestleşmesi konusundaki yaklaşımlar, küreselleşme ve deniz ticaretine etkileri | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
2 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Deniz Taşımacılığını etkileyen ve şekillendiren uluslar arası örgütler ve ekonomik işbirliği kuruluşları (BM, OIC,WTO, OECD, OPEC, G20 vb..) Türkiye’nin taraf olduğu uluslar arası ticaret anlaşmaları ve bu anlaşmaların deniz ticaretine yansımaları. Ülkemizde uluslar arası deniz ticaretinde uygulanan yasa ve yönetmelikler hakkında genel bilgi. | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
3 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Uluslar arası Ticarette taşımacılık şekilleri; karayolu & demiryolu&Havayolu&içsuyolu ve boru hatlarıyla taşımacılık ve bu taşımacılık şekillerinin denizyolu taşımacılığı ile kıyaslanması | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
4 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Ulaştırma kavramı ve çeşitleri hakkında genel bilgi. Ulaştırma ekonomisi kavramı, ulaştırmanın iktisadi bir alan olmasının anlamı, ulaştırmada fiyat belirleme yöntemleri, Türkiye ve AB ulaştırma ulaştırma politikalarına genel bakış. | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
5 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Türkiye’de denizyolu taşımacılığına genel bakış. Denizyolu taşımacılığında verimliliği etkileyen faktörler ve denizyolu taşımacılığının ülke ekonomilerine katkıları. | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
6 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Denizyolu taşımacılığı hakkında genel bilgi. Denizyolu taşımacılığı sistemi ve tercih edilme sebepleri; avantaj ve dezavantajları. Denizyolu taşımacılığında kullanılan gemi ve yük çeşitleri ile temel özellikleri | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
7 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Denizyolu taşımacılığının türleri. Uluslararası taşımacılık ve kabotaj taşımacılığı nedir; genel bilgi ve özellikleri, Layner & Tramp taşımacılık kavramları. Deniz taşımacılığının yük türlerine göre sınıflandırılması; kuru ve sıvı yük sınıfları ve taşıma şekilleri | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Denizyolu taşımacılığının türleri. Uluslararası taşımacılık ve kabotaj taşımacılığı nedir; genel bilgi ve özellikleri, Layner & Tramp taşımacılık kavramları. Deniz taşımacılığının yük türlerine göre sınıflandırılması; kuru ve sıvı yük sınıfları ve taşıma şekilleri | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
10 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Tip, özellik ve kullanım amaçlarına göre deniz araçlarının tanımlanması. Kuruyük gemilerinin genel özellikleri ve tipleri (Handy-size, Panamax, Capesize) Sıvı yük gemilerinin genel özellikleri ve tipleri (Panamax, Aframax, Suezmax, VLCC, ULCC) | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
11 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Gemilerin sınıflandırılması ve sertifikasyonunda taraflar; Bayrak Devleti ve Klas Kuruluşları. Denetim şekilleri ve zamanları, verdikleri sertifikalar ve armatörler ile gemi işletme firmaları açısından önemi. | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
12 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Denizyolu taşımacılığında kullanılan temel evrak ve dokümanlar. (Bill of lading, cargo manifest, mate’s receipt, cargo quality certificates vb.. ) | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
13 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Dönem sonu proje sunum ve savunmaları | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
14 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Denizyolu ile yapılan dış ticarette teslim şekilleri ve taraflara yüklediği sorumlulukların tartışılması (FAS, FOB, CFR, CIF vb..) | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
15 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Uluslar arası deniz taşımacılığını etkileyen trendler. Dünya deniz taşımacılığında son 5 yılın değerlendirilmesi ve yaşanan gelişmelere genel bakış. | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Stopford, M. (Kasım, 2016). Denizcilik Ekonomisi, Ankara, Nobel Yayıncılık |
Deval, O. (2015) Denizcilik Ekonomisi (Kuru Yük), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları |
Cerit, A.G., Deveci, A. ve Esmer, S.(Ed.).(2016). Denizcilik İşletmeleri Yönetimi. İstanbul:Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. |
Erdal, Prof. Dr. M. (Mart, 2016). Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
De you with the basic concepts in the field of Information olmak.genel shipping terms , visit the properties of the types of ships visiting Port Management, Inc. Be able to use the ship to recognize measure Inc.
|
1 | |||||
2 |
Maritime Considering the history and heritage of today's maritime and port management to discuss developments in the industry
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to discuss the developments in today s maritime and port industry, to draw conclusions from events and facts and to predict their effects on the field.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Maritime and Port Management in the field of basic knowledge and concepts to terms with be.general shipping , ship types and features, to recognize and use to measure ship
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have basic knowledge and concepts in the field of Port Management. To have knowledge to take part in port operations, management, logistics and marketing.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To know the basic knowledge and concepts in the fields of business administration, management, customs, foreign trade and economy. To be able to use these concepts in the fields of Marine and Port Management.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To know the maritime markets and to understand their cyclical relations with each other. To be able to evaluate the effects and results according to the developments.
|
1 | |||||
2 |
To be able to follow national and international developments by knowing transportation modes, economy and policies. To be able to predict the effects on maritime and related sectors.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have basic knowledge and concepts in the field of Maritime Management. To be able to recognize and use general shipping terms, ship types and characteristics, ship dimensions. In addition, to understand the relations between Ship Management and Agency, Forwarder and other companies, to be able to operate in these areas.
|
1 | |||||
2 |
Knowing the ship needs, being able to manage the necessary procurement and purchasing processes according to these needs. To be able to coordinate the transportation of the supplied needs to the ship.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have a command of the concepts and issues related to port management and port operations and to have the ability to apply them.
|
1 | |||||
2 |
To be able to discuss current developments in the field in the light of maritime history.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 4 | 52 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
TOPLAM | 56 | 0 | 201 |
Genel Toplam | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |