Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
DLP153 |
İŞLETME YÖNETİMİ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN AÇIKGÖZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. HURİYE ESRA KARATÜRK |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bir işletmenin yönetimi ile ilgili teorileri, ilkeleri ve esasları öğretmek. |
İçerik: |
Temel kavramlardan sonra yönetim teorileri, planlama, örgütlenme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol fonksiyonları üzerinde durulacak, çağdaş yönetim konularına değinilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İşletme yönetimi ve yönetici kavramlarını tanımlamak, amaç ve rollerini bilmek. |
Klasik, neo-klasik ve modern yönetim kuramlarını öğrenmek. |
Planlama, örgütlenme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol fonksiyonlarını kavrayabilmek. |
Çağdaş yönetim konuları hakkında fikir sahibi olmak. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kaynak taraması |
Yönetim, İşletme ve İşletme Yönetimi Kavramları |
Anlatım ve tartışma |
2 |
Kaynak taraması |
Klasik Yönetim Kuramları |
Anlatım ve tartışma |
3 |
Kaynak taraması |
Neo-Klasik Yönetim Kuramları |
Anlatım ve tartışma |
4 |
Kaynak taraması |
Modern Yönetim Kuramları |
Anlatım ve tartışma |
5 |
Kaynak taraması |
Post-Modern Yönetim Kuramları |
Anlatım ve tartışma |
6 |
Kaynak taraması |
Planlama |
Anlatım ve tartışma |
7 |
Kaynak taraması |
Genel Tekrar |
Anlatım ve tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak taraması |
Örgütleme Kavramı ve ilkeleri |
Anlatım ve tartışma |
10 |
Kaynak taraması |
Örgüt Tasarımı |
Anlatım ve tartışma |
11 |
Kaynak taraması |
Yöneltme ve Liderlik Teorileri |
Anlatım ve tartışma |
12 |
Kaynak taraması |
Yöneltme ve Motivasyon Teorileri |
Anlatım ve tartışma |
13 |
Kaynak taraması |
Koordinasyon |
Anlatım ve tartışma |
14 |
Kaynak taraması |
Kontrol |
Anlatım ve tartışma |
15 |
Kaynak taraması |
Çağdaş Yönetim Konuları |
Anlatım ve tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Mucuk, İ. (2005). Modern İşletmecilik, 15. Baskı, İstanbul: Türkmen Kitabevi. |
Ataman, G. (2009). İşletme yönetimi: temel kavramlar, yeni yaklaşımlar. Türkmen Kitabevi. |
Arıkboğa, Ş. (2013). Yönetim becerileri. İstanbul: Der Yayınları. |
Koçel, T. (2014). İşletme Yönetimi, Genişletilmiş 15. b. Beta, İstanbul. |
Çetin, C., & Mutlu, E. C. (2012). Temel işletmeciliğe giriş. Beta. |
Öztaş, N. (2019) Yönetim :Örgüt ve Yönetim Kuramları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
De you with the basic concepts in the field of Information olmak.genel shipping terms , visit the properties of the types of ships visiting Port Management, Inc. Be able to use the ship to recognize measure Inc.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Maritime Considering the history and heritage of today's maritime and port management to discuss developments in the industry
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To be able to discuss the developments in today s maritime and port industry, to draw conclusions from events and facts and to predict their effects on the field.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Maritime and Port Management in the field of basic knowledge and concepts to terms with be.general shipping , ship types and features, to recognize and use to measure ship
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have basic knowledge and concepts in the field of Port Management. To have knowledge to take part in port operations, management, logistics and marketing.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To know the basic knowledge and concepts in the fields of business administration, management, customs, foreign trade and economy. To be able to use these concepts in the fields of Marine and Port Management.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To know the maritime markets and to understand their cyclical relations with each other. To be able to evaluate the effects and results according to the developments.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
To be able to follow national and international developments by knowing transportation modes, economy and policies. To be able to predict the effects on maritime and related sectors.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have basic knowledge and concepts in the field of Maritime Management. To be able to recognize and use general shipping terms, ship types and characteristics, ship dimensions. In addition, to understand the relations between Ship Management and Agency, Forwarder and other companies, to be able to operate in these areas.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Knowing the ship needs, being able to manage the necessary procurement and purchasing processes according to these needs. To be able to coordinate the transportation of the supplied needs to the ship.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To have a command of the concepts and issues related to port management and port operations and to have the ability to apply them.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
To be able to discuss current developments in the field in the light of maritime history.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
13 |
2 |
26 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
4 |
4 |
16 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
51 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|