Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DLP152 | DENİZCİLİK VE GEMİCİLİK BİLGİSİ | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN AÇIKGÖZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. GÖKHAN ÇAKICI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Denizcilik ve Gemicilik terimleri, Gemi ve Kısımları, Gemicilik, Seyir, Denizde Güvenlik, Denizde Haberleşme, Gemi Makineleri ve Yardımcı Ekipmanlar, Emniyet ve Güvenlik Ekipmanları, Seyir Yardımcı Cihazları, Gemi Manevraları hakkında genel bilgiler vermek. |
İçerik: | Gemiciliğin tanımı ve tarihçesi, bir gemiyi tanımlayan özellikler ve terimler, gemicilikte yararlanılan yardımcı yapılar, gemicilikte kullanılan ölçü birimleri. Gemilerin tipleri, genel sınıflandırmaları, gemilerin yapısı ve bölümleri, güverteler. Temel hukuku ve deniz hukukunun kavramlarını, detaylarını öğretmek. Uluslarararası denizcilik sözleşmeleri tanıtmak, detaylarını öğretmek. Gemide çalışma düzeni, Gemi mürettebatı, Zabitan ve tayfanın görevleri, Yönetim şeması, Gemide yaşamın kural ve gelenekleri, Halatlar ve halat işleri, Halat çeşitleri, yapıları ve kullanılma yerleri, Başlıca gemici bağları ve kullanılma yerleri, Manevrada kullanılan halatların isimleri, manevra komutları, Halat vinçleri, halat loçaları. Deniz ticari ve teknik işletmeciliği güvenlik ve kalite yönetimi deniz çevresinin korunması, güvenlik ve kalite yönetim sitemlerinin hazırlaması ve uygulanması yasal ve ticari gereklilikler bayrak ve liman devletleri uygulamaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Denizcilik ve gemicilik ile ilgili mesleki ve teknik terimleri tanımlar. |
Geminin yapısı, denizde yaşam ve denizcilik ile ilgili temel düzey bilgiyi izah eder. |
Seyir, Seyir yardımcılarının ve haberleşme ekipmanlarının kullanımı, gemi mürettebat sorumlulukları hakkında bilgi verir. |
Gemi tiplerine göre yük elleçleme donanımlarını sınıflandırır. |
Geminin işletilmesi, denize ve yola elverişlilik konusunu açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Denizcili ve Gemicilik Tanımı, Tarihsel Gelişimi, Mesleki Terimlere Giriş | Anlatım, Soru ve Cevap. |
2 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Mesleki Terimler, Gemi Ölçü Birimleri, Gemi ve Denizcilik Tanımı | Anlatım, Soru ve Cevap. |
3 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Gemi Tipleri, Gemilerin Sınıflandırılması, Gemi Bölümleri ve Yapısı, Mesleki Terimler | Anlatım, Soru ve Cevap. |
4 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Gemicilik, Halatlar, Gemi Manevrası, Halat Manevrası ve Demir Manevrası, Mesleki Terimler | Anlatım, Soru ve Cevap. |
5 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Seyir, Haritalar ve Neşriyatlar, Seyir Yardımcıları, Mesleki Terimler | Anlatım, Soru ve Cevap. |
6 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Seyir Yardımcıları, Köprü üstü Ekipmanları, Temel Göksel Seyir | Anlatım, Soru ve Cevap. |
7 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Denizde Haberleşme ve Küresel Deniz Tehlike Haberleşme Sistemi | Anlatım, Soru ve Cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Denizde Güvenlik, İlk Yardım Teknikleri, Denizde Kişisel Can Kurtarma Teknikleri, Can Kurtarma Araçları ve Kullanımı, Yangından Korunma ve Yangını Önleme | Anlatım, Soru ve Cevap. |
10 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Gemi Organizasyon Yapısı ve Hiyerarşi, Kaptan ve Mürettebat Görevleri, Denizde Çalışma Koşulları, Vardiya Düzenleri | Anlatım, Soru ve Cevap. |
11 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Gemi Makineleri, Yardımcı Makineler ve Ekipmanlar, Planlı Bakım Sistemi, Mesleki Terimler | Anlatım, Soru ve Cevap. |
12 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Deniz Meteorolojisine Giriş, Hava Tahminleri | Anlatım, Soru ve Cevap. |
13 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Gemi İnşa, Gemi Dengesi, Mesleki Terimler | Anlatım, Soru ve Cevap. |
14 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Uluslararası Emniyetli Yönetim Sistemine ve Uluslararası Denizcilik Sözleşmelerine Giriş | Anlatım, Soru ve Cevap. |
15 | Kitap Okuma, Araştırma Yapma | Uluslararası Gemi ve Liman Tesisleri Güvenliği Sistemi ve Deniz Haydutluğu | Anlatım, Soru ve Cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Esmer, S., Şengönül, G. ve Paker, S.(2015). Temel Denizcilik Bilgisi. İstanbul:Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. |
Cerit, A.G., Deveci, A. ve Esmer, S.(Ed.).(2016). Denizcilik İşletmeleri Yönetimi. İstanbul:Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
De you with the basic concepts in the field of Information olmak.genel shipping terms , visit the properties of the types of ships visiting Port Management, Inc. Be able to use the ship to recognize measure Inc.
|
5 | |||||
2 |
Maritime Considering the history and heritage of today's maritime and port management to discuss developments in the industry
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to discuss the developments in today s maritime and port industry, to draw conclusions from events and facts and to predict their effects on the field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Maritime and Port Management in the field of basic knowledge and concepts to terms with be.general shipping , ship types and features, to recognize and use to measure ship
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have basic knowledge and concepts in the field of Port Management. To have knowledge to take part in port operations, management, logistics and marketing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To know the basic knowledge and concepts in the fields of business administration, management, customs, foreign trade and economy. To be able to use these concepts in the fields of Marine and Port Management.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To know the maritime markets and to understand their cyclical relations with each other. To be able to evaluate the effects and results according to the developments.
|
5 | |||||
2 |
To be able to follow national and international developments by knowing transportation modes, economy and policies. To be able to predict the effects on maritime and related sectors.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have basic knowledge and concepts in the field of Maritime Management. To be able to recognize and use general shipping terms, ship types and characteristics, ship dimensions. In addition, to understand the relations between Ship Management and Agency, Forwarder and other companies, to be able to operate in these areas.
|
5 | |||||
2 |
Knowing the ship needs, being able to manage the necessary procurement and purchasing processes according to these needs. To be able to coordinate the transportation of the supplied needs to the ship.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have a command of the concepts and issues related to port management and port operations and to have the ability to apply them.
|
5 | |||||
2 |
To be able to discuss current developments in the field in the light of maritime history.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 4 | 16 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |