Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
DLP154 | LİMAN VE TERMİNALLER | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN AÇIKGÖZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | öğrencilerin liman ve terminal kavramlarını öğrenerek, limanların dünya yük hareketliliğinde yeri ve önemini kavramalarını ve liman verimliliğini arttırmak için uygulanacak stratejiler geliştirebilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Bu ders liman ve terminal yönetimi konularına giriş niteliğinde olup; limanlar, terminaller ve fonksiyonları, gemi ve yük çeşitleri, liman yönetimi, limanlarda rekabet ve pazarlama, liman operasyonları, liman planlaması ve farklı terminal tipleri için liman teçhizatları konuları işlenir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Liman ve terminalin genel tanımını yapar ve ikisi arasındaki temel farklılıkları açıklar. |
Limanların altyapı ve üstyapıları ile hinterland kavramını tanımlar |
Türkiye’deki limanları bölgesel bazda ayırt eder ve özelliklerini elleçledikleri yük cinslerine göre ayırt eder. |
Gemi ile taşınan yüklerin hangi terminallerde nasıl elleçlendiklerini yorumlar. |
Limanlarda elleçlenen yükleri ve bu yükler için kullanılan elleçleme ekipmanlarını ayırt eder. |
Limanlarda konteynerlere uygulanan işlemleri hatırlar. |
Konteyner çeşitlerini ve yüke göre kullanılan konteynerleri sıralar. |
Limanlarda kullanılan evrak ve dökümanları ayırt eder. |
Limanları kapasite kullanımı açısından değerlendirir ve liman verimliliğini arttırmak için uygulanacak stratejileri yorumlar. |
Limanın tüm terminallerinin kurulum ve işletimini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okulun sitesinden müfredatın incelenmesi, kaynakların araştırılması. | Liman ve Terminal tanımlamaları; liman ve terminal arasındaki farkların değerlendirilmesi, liman hinterlandı kavramı. | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
2 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Verdikleri hizmetler açısından limanların evrimi; limanların temel özellikleri; altyapı ve üstyapıları, fonksiyonları ve planlama ilkeleri. | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
3 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Gemi ile taşınan yüklerin, liman ve terminal bazlı olarak değerlendirilmesi. (konteynerler, dökme yükler, sıvı yükler, proje kargolar vb. | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
4 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Konteyner çeşitleri ve kullanım amaçları; konteyner ölçü ve kapasiteleriKonteyner taşımacılığında yükü etkileyen faktörler. | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
5 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Limanlarda ve gemilerde kullanılan konteyner elleçleme ve bağlama ekipmanları (Gantry Crane, MHC, SSG, RS, Twistlock, Lashing Bar, Stacking Cone vb. | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
6 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Yük türlerine göre özelleşmiş liman ekipmanlarının tanıtımı (Boru donanımları, dökme yükler için crane ve sapan kullanımları vb.) | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
7 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Limanlarda organizasyon ve kullanılan evrak ve dokümantasyona genel bakış ve işleyişleri | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Limanlarda organizasyon ve kullanılan evrak ve dokümantasyona genel bakış ve işleyişleri | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
10 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Liman ve Terminallerde operasyonlar - kapı (IMDG - Code vd. özel kontroller) | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
11 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Liman ve Terminallerde operasyonlar - saha (muayene, tam tespit, iç dolum – iç boşaltma, konteyner temizliği (iç yıkama – dış yıkama) vb..) | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
12 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Liman ve Terminallerde operasyonlar - saha (IMDG - Code vd. özel alanlar) | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
13 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Liman ve Terminallerde operasyonlar - iskele (yükleme - boşaltma, limbo, sifting türleri vb.) | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
14 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Kapasite tanımları ve limanların kapasite kullanımı açısından değerlendirilmesi | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
15 | Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması | Türkiye’de liman verimliliğinin arttırılması için uygulanacak stratejilerin bölgesel bazda değerlendirilmesi | Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Prof. Dr. Murat Erdal, Mart, 2016. Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği, BETA BASIM YAYIM |
ALTINÇUBUK, F, (2000) Liman İdare Ve İşletmesi, İstanbul İMEAK DTO Yayını |
Yüksel, Prof. Dr. Y., Çevik, Prof. Dr. E. Ö. (2006) Liman Mühendisliği, Arıkan Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
De you with the basic concepts in the field of Information olmak.genel shipping terms , visit the properties of the types of ships visiting Port Management, Inc. Be able to use the ship to recognize measure Inc.
|
1 | |||||
2 |
Maritime Considering the history and heritage of today's maritime and port management to discuss developments in the industry
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to discuss the developments in today s maritime and port industry, to draw conclusions from events and facts and to predict their effects on the field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Maritime and Port Management in the field of basic knowledge and concepts to terms with be.general shipping , ship types and features, to recognize and use to measure ship
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have basic knowledge and concepts in the field of Port Management. To have knowledge to take part in port operations, management, logistics and marketing.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To know the basic knowledge and concepts in the fields of business administration, management, customs, foreign trade and economy. To be able to use these concepts in the fields of Marine and Port Management.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To know the maritime markets and to understand their cyclical relations with each other. To be able to evaluate the effects and results according to the developments.
|
3 | |||||
2 |
To be able to follow national and international developments by knowing transportation modes, economy and policies. To be able to predict the effects on maritime and related sectors.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have basic knowledge and concepts in the field of Maritime Management. To be able to recognize and use general shipping terms, ship types and characteristics, ship dimensions. In addition, to understand the relations between Ship Management and Agency, Forwarder and other companies, to be able to operate in these areas.
|
3 | |||||
2 |
Knowing the ship needs, being able to manage the necessary procurement and purchasing processes according to these needs. To be able to coordinate the transportation of the supplied needs to the ship.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have a command of the concepts and issues related to port management and port operations and to have the ability to apply them.
|
5 | |||||
2 |
To be able to discuss current developments in the field in the light of maritime history.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |