TR EN

DENİZ ACENTE İŞLETMECİLİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DLP253 DENİZ ACENTE İŞLETMECİLİĞİ 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN AÇIKGÖZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. LEVENT BAKIR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilerin gemi acentelerinin görev ve taraflara karşı sorumluluklarını, acentelerin yasal yönetmelikteki yerlerini, çeşitlerini ve armatör açısından önemlerini bilmelerini, acente atama mektuplarını anlayıp yorumlayabilmelerini ve temel dokümanları tanımalarını sağlamaktır.
İçerik: Gemi acentesinin tanımı, kimleri temsil etme yetkisi olduğu ve taraflara karşı sorumlulukları, PDA içerikleri ve acente atama yazısı örnekleri, gemi acentesi tipleri ve farklılıkları, dokümantasyonun önemi anlatılmakta ve evrakların tanıtımı yapılmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Gemi acentelerinin görevlerini ve çeşitlerini tanımlar
Gemi acentelerinin kimlere hizmet verdiğini sıralar
Gemi acelerinin ulusal mevzuattaki yerini hatırlar
Gemi acelerinin limanlarda verecekleri hizmetlerle boğaz ve kanal geçişlerinde verecekleri hizmetleri ayırt eder
Gemi acenteleriyle dökümantasyonun ilişkisini açıklar
Hangi gemi acentesi tipinin hangi atama mektubuyla yetkilendireleceğini yorumlar
Gemi acentelerinin resmi makamlarla ilişkilerini açıklar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okulun sitesinden müfredatın incelenmesi, kaynakların araştırılması. Acentenin tanımı, Acentenin tarihsel gelişimi, Acentelerin görev ve sorumlulukları: Giriş Acentelerin görev ve sorumlulukları: - Yüke ve yolcuya verilen hizmetler- Gemiye ve gemi personeline verilen hizmetler Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
2 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi acentelerinin işletme profili, Gemi acentelerinin sınıflandırılması Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
3 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Deniz Ticareti Hukuku Temel Kavramlar ve Acentelerin Rolü Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
4 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Deniz Ticareti Hukuku Temel Kavramlar ve Acentelerin Rolü, Gemi acentesi ve dökümantasyon Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
5 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi acentesi ve dökümantasyon, Gemi acentelerinin mevzuatteki yeri: - Gemi acenteliği yönetmeliği- Gemi acenteleri eğitim yönergesi Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
6 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi acentelerinin mevzuatteki yeri: - Gemi acenteliği yönetmeliği- Gemi acenteleri eğitim yönergesi- Gemi Acentelik Hizmetleri Ücret TarifesiGemi acentelerinin masraf ilişkisi Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
7 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Acente ve Gemiye verilen hizmetler Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi acentesinin kurumlarla ilişkileri:- Gemi acentelerinin kamu kurumlarıyla ilişkileri- Gemi acentelerinin liman işletmeleri ile ilişkileri Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
10 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi acentesinin kurumlarla ilişkileri:- Gemi acentelerinin kamu kurumlarıyla ilişkileri- Gemi acentelerinin liman işletmeleri ile ilişkileri Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
11 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Türk boğazları ve gemi acentesi Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
12 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Türk boğazları ve gemi acentesi Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
13 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Uğraksız geçiş yapan gemilerin Türk boğazları geçiş işlemleri, Bayrak devleti ve Liman devleti kontrolleri Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
14 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Gemi yük operasyonları ve liman operasyonları Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
15 Önceki ders konularının tekrarı ve işlenecek konunun araştırılması Genel tekrar Sözlü anlatım, görsel sunum, soru cevap, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İMEAK DTO ve Vapur Donatanları ve Acenteleri Derneği (2018). Gemi Acenteliği Eğitim Kitabı. İstanbul
Cerit, A.G., Deveci, A. ve Esmer, S.(Ed.).(2016). Denizcilik İşletmeleri Yönetimi. İstabnul:Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
Suluvman, C.H. (2017). DENİZ YOLU TAŞIMACILIĞI VE GEMİ ACENTELİĞİ İŞLEMLERİ. İMEAK DENİZ TİCARET ODASI İZMİR ŞUBESİ YAYINLARI: 9. İzmir

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
De you with the basic concepts in the field of Information olmak.genel shipping terms , visit the properties of the types of ships visiting Port Management, Inc. Be able to use the ship to recognize measure Inc.
2
2
Maritime Considering the history and heritage of today's maritime and port management to discuss developments in the industry
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to discuss the developments in today s maritime and port industry, to draw conclusions from events and facts and to predict their effects on the field.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Maritime and Port Management in the field of basic knowledge and concepts to terms with be.general shipping , ship types and features, to recognize and use to measure ship
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have basic knowledge and concepts in the field of Port Management. To have knowledge to take part in port operations, management, logistics and marketing.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To know the basic knowledge and concepts in the fields of business administration, management, customs, foreign trade and economy. To be able to use these concepts in the fields of Marine and Port Management.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To know the maritime markets and to understand their cyclical relations with each other. To be able to evaluate the effects and results according to the developments.
2
2
To be able to follow national and international developments by knowing transportation modes, economy and policies. To be able to predict the effects on maritime and related sectors.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have basic knowledge and concepts in the field of Maritime Management. To be able to recognize and use general shipping terms, ship types and characteristics, ship dimensions. In addition, to understand the relations between Ship Management and Agency, Forwarder and other companies, to be able to operate in these areas.
2
2
Knowing the ship needs, being able to manage the necessary procurement and purchasing processes according to these needs. To be able to coordinate the transportation of the supplied needs to the ship.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To have a command of the concepts and issues related to port management and port operations and to have the ability to apply them.
2
2
To be able to discuss current developments in the field in the light of maritime history.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 1 5 5
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 2 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0