TR EN

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IGP151 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GİRİŞ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KAAN KOÇALİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. EFE ERİN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimi vermek, öğrencilerde güvenlik kültürü oluşturmak, 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanununun amaç ve kapsamı ile ilgili bilgi vermek, işyerlerinde; iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanmasına yönelik görev, yetki, sorumlulukları hakkında temel bilgiler vermek, işverenin ve çalışanın; işyerindeki hak ve yükümlülükleri hakkında temel bilgileri öğrenmelerini sağlamak, öğrencinin; İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip edebilmesini ve yorumlamasını sağlamak.
İçerik: İş sağlığı ve güvenliği kavramı ve gelişimi; İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili dünyada ve Türkiye’deki gelişmeler; İş sağlığı ve güvenliğine genel bakış ve güvenlik kültürü, güvenlik kültürünün oluşturulmasında kurum, kuruluş ve çalışanlara düşen görevler; İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar, sözleşmeler; İş sağlığı ve güvenliğinde tehlike ve risk kavramı konuları aktarılır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İş sağlığı ve güvenliği hakkındaki temel kavramları ve tarihsel gelişimini anlatır.
İş sağlığı ve güvenliği ilkelerini kavrar.
İşçi sağlığı ve güvenliği konusunda yürürlükte olan mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular.
İş güvenliği eğitimleri planlar ve uygular.
İşyerindeki işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanının görev yetki ve sorumluluklarını açıklar.
İSG kültürü kavrar, bireyler, gruplar ve toplum içindeki iş sağlığı ve güvenliği kültürünü kritik eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Okuma Dersin tanımı - İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı ve Gelişimi Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
2 Literatür Okuma İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında Temel Kavramlar ve Tarihçe Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
3 Literatür Okuma İş Sağlığı ve Güvenliğinde Etik Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
4 Literatür Okuma Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimleri Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
5 Literatür Okuma Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
6 Literatür Okuma Tehlike ve Risk Kavramı Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
7 Literatür Okuma & Soru Hazırlama Dönem içi tekrar ve soru çözümü Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar ve önemli sözleşmeler Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
10 Literatür Okuma Uluslararası Çalışma Örgütü ve Avrupa Birliği mevzuatında iş sağlığı ve güvenliği Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
11 Literatür Okuma Kişisel Koruyucu Donanımlar-I Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
12 Literatür Okuma Kişisel Koruyucu Donanımlar-II Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
13 Literatür Okuma İş Sağlığı ve Güvenliği Kültürü Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
14 Literatür Okuma & Soru Hazırlama Genel tekrar Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
15 Literatür Okuma & Soru Hazırlama Genel tekrar Ders anlatımı, soru cevap,tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

AKPINAR, T., İş Sağlığı ve İş Güvenliği, Ekin Basın Yayın Dağıtım,2013.
BİLİR, N., İş Sağlığı ve Güvenliği, Hacettepe Üniversite Yayınları, 2013.
YİĞİT, A., İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı, 1.Baskı, İstanbul,: Alfa Akademi Ltd. Şti., Aktüel Yayınları, 2005.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 120 ECTS Credits, with passing grades, and
4
2
Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have theoretical and practical knowledge in the basic level supported by tools and other sources
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have general and numeracy skills
4
2
Related to field of science
5
3
Can detect details
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Watchful, can operate under strong stress
5
2
Can decide quickly and accurately
4
3
can work regularly and organized
4
4
Circumspect
5
5
followor of instructions
4
6
Responsible
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct a study in the field of advanced independent
5
2
Take responsibility as individuals and team members to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field
4
3
Plan activities for the development of a project framework and manage the staff under responsibility.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meets basic level of knowledge and skills gained in the field to evaluate critically, identify their learning needs
5
2
directs the education of a profession at the same or a higher level of education in the same field
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have ability to inform individuals and institutions on issues related to the field; to transfer their thoughts and suggestions for solutions to problems orally and in writing
4
2
Have ability to share their thoughts on topics related to the field and proposals for solutions to the problems of quantitative and qualitative data to support the experts and people who do not
4
3
Can organize projects and activities for the social environment with social responsibility and to apply them
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can comply with scientific, cultural and ethical values in announcing collection of data related to the field, interpretation, implementation and results
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 3 30
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 1 2 2
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 1 2 2
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 10 3 30
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0