Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IGP153 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATI I | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KAAN KOÇALİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HATİCE RUMEYSA DELİCE |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere; 6331 sayılı İş Sağlığı Ve Güvenliği Kanununun Amaç ve Kapsamı ile ilgili bilgi vermek, İşyerlerinde; iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanmasına yönelik görev, yetki, sorumlulukları hakkında temel bilgiler vermek İşverenin ve işçinin; işyerindeki hak ve yükümlülükleri hakkında temel bilgileri öğrenmelerini sağlamak, Öğrencinin; İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip edebilmesini ve yorumlamasını sağlamak |
İçerik: | İş sağlığı ve güvenliği programımız, teorik ve uygulamalı olarak, günümüzün şartlarına uygun, çağdaş eğitim metodlarıyla desteklenmekte ve öğrencilerini mesleki alanda yeterli deneyime sahip olabilecek şekilde mezun olmaları sağlanmaktadır. İş sağlığı ve güvenliği programında dersler; ağırlıklı olarak işçi sağlığı ve iş güvenliğine yöneliktir. Ayrıca temel derslerin yanı sıra İlkyardım, Çevre Koruma, İş Sağlığı ve Güvenliği, Risk Etmenleri, İş Hijyeni, İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri, Toplam Kalite Entegre Yönetimi, Kimyasallar ve Tehlikeleri, Yangından Korunma Yöntemleri, İş Güvenliği Mevzuatı, İş Güvenliği Eğitim Metodları, İş Kazaları - Meslek Hastalıkları, Ergonomi, İstatistik, Temel Hukuk, İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku ile ilgili dersler yer almaktadır. Öğrencilerimiz meslek yüksekokulu İlkyardım ve İş Sağlığı ve Güvenliği laboratuarlarını, bilgisayar laboratuvarlarını kullanma imkanına sahiptirler. Proje olarak, öğrencilere işçi sağlığı ve iş güvenliği toplam kalite yönetmenliği ile ilgili konular verilecek, öğrenciler çeşitli iş yerlerinde araştırma ve uygulama yapıp, derledikleri bilgileri danışman öğretim elemanları ve öğrencilere sunacaklardır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir işletmenin tüm bireylerinin yasal mevzuattaki tüm iş sağlığı güvenliği sorumluluğunu bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuma | İşyeri Tehlike Sınıfları ve İş Güvenliği Uzmanlarının Görev, Sorumluluk ve Eğitimleri | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
2 | Literatür Okuma | İş Güvenliği Uzmanı Görev, Sorumluluk ve Eğitimleri - I | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
3 | Literatür Okuma | İş Güvenliği Uzmanı Görev, Sorumluluk ve Eğitimleri - II | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
4 | Literatür Okuma | İşyeri Hekimleri ve Diğer Sağlık Personellerinin Görev, Sorumluluk ve Eğitimleri | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
5 | Literatür Okuma | Çalışan Temsilcileri Nitelikleri ve Seçim Usulleri | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
6 | Literatür Okuma | İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
7 | Literatür Okuma | Dönem içi tekrar ve soru çözümü | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma | İSG Kurulları | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
10 | Literatür Okuma | Özel Risk Grupları | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
11 | Literatür Okuma | Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar ve Sözleşmeler | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
12 | Literatür Okuma | İşyeri Bina ve Eklentilerinde Sağlık ve Güvenlik Önlemleri | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
13 | Literatür Okuma | İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Önlemleri | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
14 | Literatür Okuma | Dönem içi tekrar ve soru çözümü | Projeksiyon Sunumu - Tartışma - Soru&Cevap |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İş Sağlığı ve Güvenliğine İlişkin İşyeri Tehlike Sınıfları Tebliği |
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu |
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK VE EĞİTİMLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK |
İŞYERİ HEKİMİ VE DİĞER SAĞLIK PERSONELİNİN GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK VE EĞİTİMLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ |
ÇALIŞAN TEMSİLCİLERİ NİTELİKLERİ VE SEÇİM USULLERİ |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KURULLARI HAKKINDA YÖNETMELİK |
CENTEL, Tankut; İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Mevzuatı; MESS Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 120 ECTS Credits, with passing grades, and
|
4 | |||||
2 |
Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have theoretical and practical knowledge in the basic level supported by tools and other sources
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have general and numeracy skills
|
5 | |||||
2 |
Related to field of science
|
1 | |||||
3 |
Can detect details
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Watchful, can operate under strong stress
|
3 | |||||
2 |
Can decide quickly and accurately
|
3 | |||||
3 |
can work regularly and organized
|
4 | |||||
4 |
Circumspect
|
4 | |||||
5 |
followor of instructions
|
4 | |||||
6 |
Responsible
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct a study in the field of advanced independent
|
4 | |||||
2 |
Take responsibility as individuals and team members to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field
|
5 | |||||
3 |
Plan activities for the development of a project framework and manage the staff under responsibility.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meets basic level of knowledge and skills gained in the field to evaluate critically, identify their learning needs
|
4 | |||||
2 |
directs the education of a profession at the same or a higher level of education in the same field
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have ability to inform individuals and institutions on issues related to the field; to transfer their thoughts and suggestions for solutions to problems orally and in writing
|
4 | |||||
2 |
Have ability to share their thoughts on topics related to the field and proposals for solutions to the problems of quantitative and qualitative data to support the experts and people who do not
|
4 | |||||
3 |
Can organize projects and activities for the social environment with social responsibility and to apply them
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comply with scientific, cultural and ethical values in announcing collection of data related to the field, interpretation, implementation and results
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 3 | 6 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |