Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IGP156 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ MEVZUATI II | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KAAN KOÇALİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HATİCE RUMEYSA DELİCE |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilerin, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği kanununun ülkemize iş hayatında getirdiği yenilikleri vurgulamak, iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenebilmesi için işverenin yükümlülüklerini, çalışanların yasal hak ve sorumluluklarını mevzuat kapsamında öğrenmelerini sağlamaktır. İş kazaları ve meslek hastalıklarının fiziksel, kimyasal, biyolojik, psikososyal ve ergonometrik etmenlerini anlatmak, iş kazalarının nedenleri, önleme yöntemleri ve istatiksel hesaplarını açıklamaktır. İşyerlerinde kullanılması gereken kişisel koruyucu donanımların neler olduklarını ve kullanım şekillerini anlatmak, acil eylem planının ne demek olduğunu ve güvenlik ve sağlık işaretlerini öğretmektir. |
İçerik: | İş sağlığı ve güvenliği alanında temel teorik bilgilerin, mevzuatta bulunan temel yükümlülüklerin; bilhassa işveren vekili konumundaki Makine Mühendisinin görev yetki ve sorumluluklarının öğretilmesi. Makine Sanayiinde yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıkları, nedenleri, sonuçları ve önlenmesiyle ilgili bilgilerin verilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çalışma hayatında gerekecek olan İSG temel bilgilerinin edinmek |
İş kazalarından korunma yöntemlerini öğrenmek |
İş güvenliğinde tehlike, risk kavramlarını öğrenmek |
İş güvenliği mevzuatı hakkında bilgi sahibi olmak |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dersin tanıtımı, 4857 Sayılı İş Kanunu Sözleşme Türleri, Geçici veya Belirli Süreli İşlerde İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında Yönetmelik | Ders anlatımı, slayt sunumu |
2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İş Kanununa İlişkin Yönetmelikler | Ders anlatımı, slayt sunumu |
3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İş Kanununa İlişkin Çalışma Süreleri Yönetmeliği, İş Kanununa İlişkin Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Yönetmeliği, Haftalık İş Günlerine Bölünemeyen Çalışma Süreleri Yönetmeliği | Ders anlatımı, slayt sunumu |
4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Kadın Çalışanların Gece Postalarında Çalıştırılma Koşulları Hakkında Yönetmelik, Gebe ve Emziren Kadınların Çalıştırılma Şartlarıyla Emzirme Odaları ve Çocuk Bakım Yurtlarına Dair Yönetmelik, Analık İzni veya Ücretsiz İzin Sonrası Yapılacak Kısmi Süreli Çalışmalar Hakkında Yönetmelik | Ders anlatımı, slayt sunumu |
5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Çocuk ve Genç İşçilerin Çalıştırılma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik, Postalar Halinde İşçi Çalıştırılarak Yürütülen İşlerde Çalışmalara İlişkin Özel Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik | Ders anlatımı, slayt sunumu |
6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Sağlık Kurulları Bakımından Günde Azami Yedi Buçuk Saat veya Daha Az Çalışılması Gereken İşler Hakkında Yönetmelik & Hazırlama, Tamamlama ve Temizleme İşleri Yönetmeliği | Ders anlatımı, slayt sunumu |
7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dönem İçi Tekrarı ve Soru Çözümü | Ders anlatımı, slayt sunumu |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun, Yıllık Ücretli İzin Yönetmeliği | Ders anlatımı, slayt sunumu |
10 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmeleri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | İşgücü, Çalışma İzinleri | Ders anlatımı, slayt sunumu |
12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Çevre Mevzuatı | Ders anlatımı, slayt sunumu |
13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Çevre Mevzuatı | Ders anlatımı, slayt sunumu |
14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Dönem İçi Tekrarı ve Soru Çözümü | Ders anlatımı, slayt sunumu |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
CENTEL, Tankut; İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Mevzuatı; MESS Yayıncılık. |
6331 sayılı İSG KANUNU |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 120 ECTS Credits, with passing grades, and
|
4 | |||||
2 |
Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have theoretical and practical knowledge in the basic level supported by tools and other sources
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have general and numeracy skills
|
5 | |||||
2 |
Related to field of science
|
4 | |||||
3 |
Can detect details
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Watchful, can operate under strong stress
|
4 | |||||
2 |
Can decide quickly and accurately
|
4 | |||||
3 |
can work regularly and organized
|
4 | |||||
4 |
Circumspect
|
4 | |||||
5 |
followor of instructions
|
4 | |||||
6 |
Responsible
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct a study in the field of advanced independent
|
4 | |||||
2 |
Take responsibility as individuals and team members to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field
|
4 | |||||
3 |
Plan activities for the development of a project framework and manage the staff under responsibility.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meets basic level of knowledge and skills gained in the field to evaluate critically, identify their learning needs
|
4 | |||||
2 |
directs the education of a profession at the same or a higher level of education in the same field
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have ability to inform individuals and institutions on issues related to the field; to transfer their thoughts and suggestions for solutions to problems orally and in writing
|
4 | |||||
2 |
Have ability to share their thoughts on topics related to the field and proposals for solutions to the problems of quantitative and qualitative data to support the experts and people who do not
|
4 | |||||
3 |
Can organize projects and activities for the social environment with social responsibility and to apply them
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comply with scientific, cultural and ethical values in announcing collection of data related to the field, interpretation, implementation and results
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 3 | 18 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |