Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IGP251 | MAKİNA VE TEÇHİZAT GÜVENLİĞİ | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KAAN KOÇALİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. EFE ERİN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Endüstriyel alanda işletmelerde karşılaşılan mekanik problemlerin İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği açısından en doğru şekilde çözümlenmesinde genel bakış sağlanması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Makine ve Teçhizat Tanımlamaları, Makinelerin sınıflandırılması ve Malzeme bilgisi, Bağlantı elemanları ve hareket iletim sistemleri, Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemleri, İş ekipmanlarının güvenli kullanımı, bakımı ve periyodik kontrollerle ile ilgili mevzuat hükümleri, Basınçlı kaplar, bakım ve periyodik kontrolleri, Taşıma, kaldırma ve iletme ekipmanları, bakım ve periyodik kontrolleri, Asansörler, işletme, bakım ve periyodik kontrolleri konuları aktarılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Makina ve makinalarla ilgili terimleri kavrar. |
Makina ve teçhizatların kullanım alanları ve oluşturdukları riskler ile ilgili çalışma ortamlarını analiz eder. |
İşletmeler içerisinde makine sistemlerinden kaynaklı işçi sağlığı ve güvenliğine yönelik tedbirler konusunu kritik eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuma | Dersin tanıtımı - Genel tanımlar, makina tanımı, makinaların sınıflandırılması, ölçme bilgisi, malzemelerin sınıflandırılması, tahribatlı ve tahribatsız muayene yöntemlerinin tanımı | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
2 | Literatür Okuma | Makina elemanlarının sınıflandırılması, bağlama ve haraket-iletim elemanları, İmalat yöntemlerinin tanıtılması, talaşlı ve talaşsız imalat yöntemleri | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
3 | Literatür Okuma | İş Ekipmanlarıyla ilgili Mevzuat hükümleri, İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği-I | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
4 | Literatür Okuma | İş Ekipmanlarının Kullanımda Alınacak Güvenlik Önlemleri, İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği-II | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
5 | Literatür Okuma | Makinalarda Güvenlik Önlemleri-Makina Emniyeti Yönetmeliği | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
6 | Literatür Okuma | İş Ekipmanlarında Periyodik Kontroller-I, İş Ekipmanlarının Periyodik Kontrollerini Yapmaya Yetkili Kişilerin Kayıt ve Eğitimlerine İlişkin Tebliğ | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
7 | Literatür Okuma | İş Ekipmanlarında Periyodik Kontroller-II | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma | Taşıma, Kaldırma ve İletme Ekipmanlarında İş Güvenliği-I | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
10 | Literatür Okuma | Taşıma, Kaldırma ve İletme Ekipmanlarında İş Güvenliği-II | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
11 | Literatür Okuma | Basınçlı Kaplarda İş Güvenliği-I, Basınçlı Ekipmanlar Yönetmeliği | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
12 | Literatür Okuma | Basınçlı Kaplarda İş Güvenliği-II, Basit Basınçlı Kaplar Yönetmeliği | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
13 | Literatür Okuma | Asansörlerin tanımı, sınıflandırılması, bakımı, periyodik kontrolleri ve ilgili mevzuat hükümleri, asansör işletme ve bakım yönetmeliği, asansör periyodik kontrol yönetmeliği-I | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
14 | Literatür Okuma | Asansörlerin tanımı, sınıflandırılması, bakımı, periyodik kontrolleri ve ilgili mevzuat hükümleri, asansör periyodik kontrol yönetmeliği-II, asansör yönetmeliği | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
15 | Literatür Okuma & Soru Hazırlama | Genel tekrar | Ders anlatımı, soru cevap,tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği |
GÜNER, M.S., Makina ve Teçhizat Ders Kitabı, Atatürk Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Programı, 2011. |
Makina Emniyeti Yönetmeliği |
GENCELİ, O., Makina Bilgisi, Birsen Yayınevi, 2008. |
BABALIK, F. ve ÇAVDAR, K., Makine Bilimi ve Elemanları, Dora Yayınevi. Bursa, 2011. |
Basınçlı Ekipmanlar Yönetmeliği |
İş Ekipmanlarının Periyodik Kontrollerini Yapmaya Yetkili Kişilerin Kayıt ve Eğitimlerine İlişkin Tebliğ |
Asansör Periyodik Kontrol Yönetmeliği |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 120 ECTS Credits, with passing grades, and
|
2 | |||||
2 |
Achievement of a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have theoretical and practical knowledge in the basic level supported by tools and other sources
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have general and numeracy skills
|
2 | |||||
2 |
Related to field of science
|
3 | |||||
3 |
Can detect details
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Watchful, can operate under strong stress
|
3 | |||||
2 |
Can decide quickly and accurately
|
2 | |||||
3 |
can work regularly and organized
|
4 | |||||
4 |
Circumspect
|
4 | |||||
5 |
followor of instructions
|
3 | |||||
6 |
Responsible
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct a study in the field of advanced independent
|
4 | |||||
2 |
Take responsibility as individuals and team members to solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field
|
4 | |||||
3 |
Plan activities for the development of a project framework and manage the staff under responsibility.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meets basic level of knowledge and skills gained in the field to evaluate critically, identify their learning needs
|
4 | |||||
2 |
directs the education of a profession at the same or a higher level of education in the same field
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have ability to inform individuals and institutions on issues related to the field; to transfer their thoughts and suggestions for solutions to problems orally and in writing
|
3 | |||||
2 |
Have ability to share their thoughts on topics related to the field and proposals for solutions to the problems of quantitative and qualitative data to support the experts and people who do not
|
4 | |||||
3 |
Can organize projects and activities for the social environment with social responsibility and to apply them
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comply with scientific, cultural and ethical values in announcing collection of data related to the field, interpretation, implementation and results
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 5 | 3 | 15 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 103 |
Genel Toplam | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |